Zarządzanie relacjami z klientami w dobie cyfryzacji: rola enova365

W świecie biznesu, który nieustannie ewoluuje, strategiczne zarządzanie interakcjami z klientami, znane jako CRM, jest nieodzowne dla…

System CRM a zarządzanie relacjami z klientem

Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do…

System CRM jako projekt indywidualny – co warto wiedzieć?

Wielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim…

Małe i średnie firmy chcą inwestować w relacje i sztuczną inteligencję

W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać

Przełomowe technologie to nie przyszłość Marketing Automation – to teraźniejszość

Sztuczna Inteligencja to przyszłość marketingu – to stwierdzenie powtarzane raz za razem przez prawie wszystkich w branży. Jednak czy nie…

Mobilna aplikacja Comarch w rękach serwisantów Airpress

Airpress, producent sprzętu pneumatycznego, odd kilku miesięcy korzysta z aplikacji przeznaczonej do wsparcia pracowników punktów serwisowych -

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

microsoft logo 2015Wykorzystany w nowatorski sposób system Microsoft Dynamics CRM oraz tzw. urządzenia ubieralne pozwoliły stworzyć rozwiązanie, które ma szansę poprawić jakość życia pacjentów oraz osób starszych. Wdrożony przez Stowarzyszenie Medycyna Polska system teleopieki i wsparcia pod nazwą TCCUD[1] objął właśnie pierwszą grupę 550 mieszkańców Wielkopolski.

Doświadczenie klienta jest obecnie najwyższym priorytetem w działach marketingu. Do budowania zadowolenia klienta zaprzęgane są najnowsze technologie, w tym sztuczna inteligencja. Tworzeniu customer journey służy też zacieśnienie współpracy pomiędzy działami marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

Kupujący oczekuje, że otrzymywane oferty będą nie tylko dostosowane do jego aktualnych potrzeb, ale również obecnej sytuacji materialnej czy planów na najbliższy czas. Propozycja przedstawiona w odpowiednim momencie może mieć kluczowy wpływ na decyzję o zakupie. Zarządzanie relacjami z klientem w czasie rzeczywistym pozwala na bieżące analizowanie ich preferencji i tworzenie skutecznych strategii marketingowych.

Hiszpańska spółka firmy Thales Alenia Space – największego producenta anten satelitarnych w Europie – wybrała rozwiązanie Comarch Smart BSS dla jednego ze swoich klientów z Azji Południowej. Wdrożenie ma za zadanie usprawnić zarządzanie ofertami produktowymi, płatnościami i fakturowaniem oraz skrócić czas wprowadzania nowych usług na rynek. Umowę podpisano pod koniec 2016 roku, projekt obecnie jest w fazie realizacji.

Comtrust, polska spółka informatyczna podpisała umowę z EDF Demasz Węgry na wdrożenie systemu SAP Contact Center. Comtrust wygrał przetarg publiczny zorganizowany na Węgrzech pod koniec ubiegłego roku na wybór systemu dla centrum obsługi klienta. Projekt wdrożeniowy startuje w lutym 2017.

oracle 120Nowe badanie Oracle pokazuje, że firmy z branży produkcji i wysokich technologii w przyszłości będą wykorzystywać technologie wirtualnej rzeczywistości nie tylko w procesach planowania i produkcji, lecz także obsługi klienta.

oracle 120Firma Oracle Polska zakończyła się projekt informatyczny o nazwie Data Grid dla Banku Zachodniego WBK. Istotą projektu było stworzenie platformy integracji danych z systemów bankowych w czasie rzeczywistym na potrzeby systemów CRM obsługujących kontakty z klientami.

Rok 2016 zbliża się ku końcowi. Z tego powodu zaczęliśmy się w eVolpe zastanawiać czego możemy się spodziewać w 2017 roku patrząc globalnie na rynek rozwiązań CRM. Jakie będą trendy oraz kierunki rozwoju oprogramowania? W tym celu przeanalizowaliśmy wiele publikacji pojawiających się na zagranicznych portalach i blogach poruszających kwestie CRM. W oparciu o te dane stworzyliśmy listę 5 prognoz dla rynku CRM na 2017 rok. Poniżej prezentujemy wynik naszej pracy.

Badanie przeprowadzone wśród abonentów usług telekomunikacyjnych daje ciekawe wnioski i wskazówki dla wszystkich usługodawców. Z raportu wynika, że transformacja cyfrowa szczególnie zmusza firmy do dbania o jakość obsługi klientów. Dotyczy to zarówno dostosowania obsługi do różnic pokoleniowych, jak i usprawniania komunikacji firm z rynkiem.

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała, że Geofabrics Australasia — jedyny w Australii producent geosyntetyków — aktualizuje system do wersji IFS Applications™ 9, aby wykorzystać zalety funkcjonalności zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz innych nowych funkcji.

Aż trzy czwarte firm produkcyjnych twierdzi, że w ciągu 10 lat to usługi serwisowe a nie sprzedaż produktów będą głównym źródłem ich przychodów. To oznacza, że obszar serwisu w firmach produkcyjnych czeka nieunikniona transformacja cyfrowa.

Comtrust poinformował o wdrożeniu Benemen unified communications i contact center w Provaliance Poland. Benemen ujednolica komunikację w sieciach salonów fryzjerskich Jean Louis David oraz integruje ją z Salesforce CRM.

oracle 120Firma Oracle jako pierwsza w branży wprowadziła do chmury Oracle Marketing Cloud innowacje, które przekształcają sposób w jaki specjaliści ds. marketingu porozumiewają się z klientami w wielu kanałach. Rozwiązanie zostało po raz pierwszy wprowadzone na rynek w 2009 r. jako część programu o nazwie Canvas, a dzięki obecnym nowym udoskonaleniom, specjaliści ds. marketingu mogą łatwiej zapewniać klientom spersonalizowaną obsługę w Internecie, czy w aplikacjach mobilnych na podstawie ujednoliconej tożsamości klienta skonsolidowanej z różnych kanałów.

Ze względu na wzrost liczby członków i nowe korzyści w programie lojalnościowym, Norwegian Reward podpisał umowę z Comarch na rozbudowę platformy do zarządzania programem lojalnościowym. Współpraca z krakowską firmą informatyczną, która zrealizowała już wdrożenia dla kilku linii lotniczych, m.in.: Brussels Airlines, Azul, S7 czy Turkish Airlines, pozwoli programowi norweskiego przewoźnika zyskać na znaczeniu w skali globalnej wraz z dynamicznym rozwojem linii.

Infor udostępnił najnowszą wersję systemu Infor Customer Relationship Management (CRM) zawierającego intuicyjny interfejs użytkownika wyposażony w styl Infor SoHo dla zaktualizowanej aplikacji mobilnej. Najnowsza wersja Infor CRM 8.3 wzbogacona w dodatkowe możliwości konfiguracji i integracji oraz dostęp do krytycznych danych klienta w trybie offline zapewnia większy komfort pracy użytkowników. Infor CRM, dzięki pełniejszemu wykorzystaniu informacji dostępnych zarówno w biurze jak i w terenie, umożliwia organizacjom maksymalizację wykorzystania możliwości interakcji w całym cyklu życia klienta.

Comarch znalazł się wśród firm zaproszonych przez firmę badawczą Forrester do uczestnictwa w badaniu „2016 Forrester Wave”. Forrester oceniał dostawców usług za pomocą 40 kryteriów, które można połączyć w trzy szersze kategorie dotyczące aktualnej oferty, strategii i obecności na rynku. Comarch otrzymał najlepsze oceny za zarządzanie lojalnością, strukturę cenową oraz typowy rozmiar projektu. W dwóch ostatnich przypadkach była to zarazem maksymalna punktacja.

oracle 120Firma Oracle poinformowała o wynikach badania pt. „The Era I Enterprise: Ready for Anything” (Przedsiębiorstwo w epoce personalizacji: gotowi na wszystko), które objęło 300 dyrektorów firm z 10 różnych branż. Miało ono na celu określenie, w jakim stopniu przedsiębiorstwa są przygotowane do spełniania indywidualnych oczekiwań klientów - w dziedzinie przeprowadzania transakcji, komunikacji, pracy czy rozrywki.

Scandinavian Airlines System (SAS), największy przewoźnik w krajach skandynawskich, wybrał system Comarch Loyalty Management w celu wzbogacenia programów lojalnościowych "EuroBonus" i "SAS Credits". Projekt polega na wdrożeniu kilku modułów oferowanych przez Comarch: Comarch Loyalty Management - jako główny mechanizm zarządzania i administracji programów lojalnościowych, Comarch Customer Engagement oraz Comarch Smart Analytics.

comarchLinie lotnicze Scandinavian Airlines (SAS), największy przewoźnik w krajach skandynawskich, postawiły na rozwiązanie Comarch ECM Customer Care. To innowacyjny system rozwijany przez polskiego producenta i dostawcę usług oraz rozwiązań z branży IT, który pozwala zadbać o obsługę komunikacji i korespondencji z klientem końcowym. Wraz z wdrożeniem Customer Care, SAS będzie w stanie sprawnie rozwiązywać wszelkie kwestie związane z reklamacjami klientów, zapewniając im profesjonalną obsługę.

itintegro logo2015W marcu br., firma IT.integro poszerzyła swoją ofertę o kolejne rozwiązanie dla biznesu – Microsoft Dynamics CRM. Decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży CRM wiąże się z rosnącym zapotrzebowaniem rynku na oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. Dodatkowo, wiąże się ze strategią promowaną przez Microsoft o nazwie One Microsoft.

Klient z danych poskładany

Co Big Data daje CRM? Wywiad z Piotrem Prajsnarem, CEO Cloud Technologies

Współczesne firmy szukają coraz bardziej inteligentnego oprogramowania. Raport Accenture Technology Vision donosi, że 35 proc. przedsiębiorstw mocno inwestuje dziś w technologie cyfrowe, traktując je jako priorytetowe w swojej strategii biznesowej. Z tego powodu coraz częściej w firmach goszczą są np. systemy klasy CRM. Jednak zawarte w nich informacje nie wystarczają w pełni do skutecznej monetyzacji klienta. Ratunkiem okazuje się wówczas Big Data.

Zrozumienie klienta i dopasowanie się do jego potrzeb podstawą wzrostu sprzedaży

Wszystkie badania wskazują, że taniej i łatwiej jest utrzymać obecnego klienta, niż pozyskać nowego. W tym kontekście dbanie o relacje z klientami nabiera wyjątkowego znaczenia. Z pomocą nie od dziś przychodzą firmom systemy klasy CRM, które – choć znane od lat 90-tych XX wieku – wciąż mają do zaoferowania wiele niewykorzystywanych funkcji. Warto się im bliżej przyjrzeć.

Infovide-Matrix i Energa podpisały porozumienie

Infovide-Matrix i Energa podpisały porozumienie określające finalne warunki zakończenia współpracy przy realizacji umowy przy projekcie budowy i wdrożenia Systemu Obsługi Sprzedaży obejmującego system bilingowy i system CRM w Grupie Kapitałowej ENERGA.

Comarch dodaje skrzydeł platformie lojalnościowej linii lotniczych Brussels Airlines

Brussels Airlines jest belgijskim przewoźnikiem oferującym loty do 90 krajów w Europie, Afryce i Ameryce Północnej, z którego usług w 2014 roku skorzystało ponad 6,6 miliona pasażerów. Linie lotnicze Brussels Airlines wybrały Comarch jako partnera technologicznego do wdrożenia nowego program lojalnościowego „LOOP”. Wiedza Comarch z zakresu marketingu i budowy zaangażowania wśród klientów linii lotniczych oraz obecność w Belgii to dwa główne powody, które skłoniły belgijską firmę do współpracy z Comarch.

BP wybrało rozwiązanie Comarch Customer Loyalty Management

Aby wzbogacić program lojalnościowy w Hiszpanii, BP wybrało system Comarch Customer Loyalty Management. Dotychczasowa platforma, której dostawcą był również Comarch, została zmodernizowana, zarówno pod kątem technicznym, operacyjnym, jak i ze względu na biznesową efektywność.

Microsoft Dynamics CRM 2016 dostępny dla klientów

W trakcie odbywającej się w Barcelonie konferencji Convergence EMEA, Microsoft ogłosił oficjalną dostępność nowej wersji rozwiązania klasy CRM – usługi Microsoft Dynamics CRM 2016 w wersjach on-line (chmurowej) oraz on-premise (instalowanej lokalnie na serwerach firmy).

Małe firmy potrzebują systemów zarządzania relacjami z klientami

insertMałe i średnie firmy mogą już korzystać z Gestora nexo – systemu CRM z najnowszej linii InsERT nexo. Zaprojektowany zgodnie z potrzebami MSP program, wspiera je zarówno w zarządzaniu relacjami z klientami, jak i w kierowaniu pracą wewnątrz firmy.

Czy 150 tys. firm może się mylić?

Salesforce logoW październiku 2015 debiutuje Salesforce Lightning. To nowe rozwiązanie do zarządzania i obsługi sprzedaży, które powstało na bazie opinii ponad 150 tysięcy praktyków wykorzystujących Salesforce w codziennej pracy.

BZ WBK we współpracy z Comarch wdroży CRM 2.0

Bank Zachodni WBK i Comarch podpisały kontrakt na wdrożenie i utrzymanie nowej platformy technologicznej i systemu CRM.

bs4 smart – baza pod Twój sukces

Czasy, w których zarządzano firmą na podstawie intuicji, dawno odeszły w zapomnienie. Chociaż niektórzy menedżerowie nadal podkreślają jej rolę w biznesie, to ryzyko jest zbyt wysokie, aby polegać wyłącznie na własnej wizji.

Raport Salesforce o stanie marketingu w segmencie B2B

Salesforce logoCo jest dziś ważne dla marketerów B2B, w jakie narzędzia chcą inwestować, jak zabiegać o klientów i jak mierzyć efektywności swoich działań – to wszystko ujęto w opracowaniu Salesforce „2015 State of B2B Marketing”.

Rynek systemów CRM ma wciąż duży potencjał popytowy

bonair logoPierwsze półrocze 2015 roku pokazało, że rynek systemów CRM ma wciąż duży potencjał popytowy, a tym samym – i rozwojowy. Prognozy na kolejne miesiące są również optymistyczne. Firma badawcza Gartner przewiduje, że rynek rozwiązań CRM wzrośnie w sumie o niemal 15% w 2015 roku. Jednocześnie prognozuje, że wdrożenia w modelu SaaS lub oparte na chmurze będą stanowiły więcej niż 40% wszystkich implementacji systemów CRM, a 50% w roku 2016. Rosnąca sprzedaż rozwiązań w modelu Software as a Service (SaaS) wiąże się z tym, że jest to dla firm bardzo wygodne rozwiązanie stwarzające dużo mniejsze ryzyko inwestycji w nowe oprogramowanie.

COMARCH LOYALTY MANAGEMENT w liniach lotniczych TURKİSH AİRLİNES

Linie lotnicze Turkish Airlines wybrały rozwiązanie Comarch Loyalty Management (CLM), aby wzbogacić swój program "Miles & Smiles". Turecki przewoźnik to największa linia lotnicza pod względem liczby połączeń międzynarodowych oraz liczby krajów, do których wykonywane są loty. Klienci linii mogą wybrać jedno z ponad 260 lotnisk docelowych.

Jak zatrzymać klienta w branży automotive?

We współczesnym świecie najcenniejszą wartością – oprócz informacji – jest lojalność klienta. W ogromie dostępnych ofert i licznych promocji coraz trudniej zyskać stałych odbiorców, którzy nie zrezygnują z usług dealera po okresie gwarancyjnym. Jak rozkochać w sobie klienta na dłużej? Z pomocą przychodzi technologia.

UNIQA TU automatyzuje rejestrację szkód z systemem COMARCH

comarchComarch zakończył sukcesem kolejne wdrożenie zintegrowanej aplikacji do obsługi klientów w contact center – tym razem w Towarzystwie Ubezpieczeń UNIQA. Rozwiązanie łączy w swej funkcjonalności unikalne cechy systemu do obsługi urządzeń telekomunikacyjnych oraz liczne funkcje systemów wspierających obsługę klientów, na przykład CRM, Campaign Management czy systemów dziedzinowych.

Salesforce: w 5 lat ilość danych wzrośnie od 10 do 50 razy

Salesforce logoWedług firmy Salesforce, dramatyczny przyrost danych generowanych przez ludzi, urządzenia i firmy będzie coraz silniej stawiał biznes przed trzema wyzwaniami. Firmy będą walczyć na polu szybkości reagowania, personalizacji w relacjach z klientami i umiejętności selekcji danych do przetwarzania i dalszego wykorzystywania.

Polski oddział Grupy Mota-Engil stawia na CRM i analitykę firmy Microsoft

Polski oddział Grupy Mota-Engil, specjalizującej się w budownictwie i zarządzaniu infrastrukturą w sektorze inżynierii i budowy, środowiska i usług środowiskowych, projektów transportowych oraz wydobycia, zdecydował się na wdrożenie rozwiązania Sales Productivity, które łączy w sobie aplikację biznesową Microsoft Dynamics CRM Online, pakiet aplikacji biurowych Office 365 oraz narzędzie analityczne Power BI. Celem implementacji jest zwiększenie produktywności w obszarze sprzedaży, płatności, marketingu, obsługi klienta, a także wsparcia posprzedażowego.

Oracle Marketing Cloud z dodatkami - lepsza obsługa

Aby pomóc sprzedawcom w nawiązaniu lepszego kontaktu z klientami i zapewnieniu im spersonalizowanej i skoordynowanej obsługi w czasie rzeczywistym, Oracle rozszerzył pakiet usług Oracle Marketing Cloud o trzy innowacyjne funkcje: Oracle ID Graph, Rapid Retargeter i AppCloud Connect.

Aplikacje ERP i ECM do obsługi reklamacji, czyli jak zyskać mimo straty?

Z obserwacji rynku wynika, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Salesforce: dziś wyzwaniem jest upraszczanie działań

Firmy nie chcą tracić bliskiego kontaktu ze swoimi klientami tylko dlatego, że rośnie liczba kanałów i możliwości komunikacji. To dlatego po stronie biznesu widać silną potrzebę traktowania klientów indywidualnie, a nie jako zbiorowości. To jednak powoduje, że zarządzanie marketingiem i sprzedażą wydaje się być coraz bardziej skomplikowane. Czy można je jakość uprościć?

Back to top