Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Previous Next Play Pause
Rozmawiając o transformacji cyfrowej nie sposób nie wspomnieć o chmurze. Popularność wykorzystania rozwiązań cloudowych rośnie – już blisko 60 proc. dużych, niespełna 40 proc. średnich oraz ponad 20 proc. małych firm w Polsce korzysta z takiej opcji. Statystyki wskazują, że ogólnie na polskim rynku już 24,4 proc. organizacji korzysta z płatnych rozwiązań chmurowych – to wzrost o 7 p.p. w stosunku do 2019 r. Czy to oznacza, że jesteśmy skazani na Cloud?

Atos wprowadza na rynek bezpieczną, kompleksową, skalowalną ofertę ThinkAI, która umożliwi użytkownikom efektywne projektowanie, rozwijanie i dostarczanie wysokowydajnych aplikacji AI. Rozwiązanie ThinkAI jest przeznaczone dla organizacji korzystających z tradycyjnych obliczeń o wysokiej wydajności, które chcą dzięki aplikacjom AI przeprowadzać dokładniejsze i szybsze symulacje, oraz dla tych, które opracowują aplikacje AI i potrzebują większej mocy obliczeniowej.

Stowarzyszenie zrzeszające przedstawicieli komercyjnych linii lotniczych, ciężko doświadczone gospodarczymi skutkami pandemii, osiąga większą produktywność dzięki ujednoliconemu rozwiązaniu wsparcia; uwalnia zasoby IT aby skupić się na odbudowie i ekspansji.

Pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na światową gospodarkę, rynek ubezpieczeń pozostał jednym z największych inwestorów w technologie optymalizacji procesów biznesowych. IDC szacuje, że wydatki na rozwiązania IT w tym sektorze będą rosły 6% w skali roku (CAGR1), w 2024 roku osiągając wartość 135 mld USD. Według raportu IDC i Liferay, w porównaniu z 2020 rokiem, aż 73% firm z branży usług finansowych planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki na rozwiązania IT dedykowane obsłudze klienta.

ORACLEWspółczesne systemy biznesowe produkują ogromne ilości danych, których odpowiednie magazynowanie i przetwarzanie sprawia organizacjom coraz większe kłopoty. Powodem jest tzw. dług technologiczny, którego efektem jest przestarzała i coraz mniej wydolna infrastruktura informatyczna.

oracle 120Firma Oracle przedstawiła nowy program Oracle Support Rewards, który pomoże klientom w przyspieszeniu migracji do chmury i zmniejszeniu kosztów asysty w ramach licencji na oprogramowanie. Dziś klienci, którzy składają nowe zobowiązania do zakupu usług Oracle Cloud Infrastructure (OCI), mogą otrzymać premie, które zmniejszają, a nawet eliminują opłaty za asystę w ramach licencji na technologie Oracle instalowane lokalnie.

oracle 120Pracownicy od ponad roku znajdują pod olbrzymią presją skierowaną na wspieranie swoich przedsiębiorstw w przetrwaniu kryzysu. Nowych sojuszników znajdują w technologiach sztucznej inteligencji, które pomagają im lepiej zarządzać firmowymi finansami.

sap logoKiedy wybuchła pandemia i fizyczne punkty sprzedaży detalicznej musiały zamknąć lub ograniczyć swoją działalność, marki musiały szybko przestawić się na bezpośrednią sprzedaż internetową i nauczyć się, jak wchodzić w interakcje z klientami cyfrowo. Dość szybko zdały sobie sprawę, że prosty sklep internetowy nie wystarcza, aby konkurować w cyfrowym świecie. Przykładem jest Uniwersytet Lublański, który dzięki wykorzystaniu aplikacji SAP Upscale Commerce wszedł w świat sprzedaży internetowej i zbudował zupełnie nowy model biznesowy w zaledwie miesiąc.

Firmy są głodne nowych rozwiązań technologicznych – wynika z badania Colt Technology Services. Przy czym 54 procent respondentów podaje „ewolucję technologii” jako kluczowy czynnik umożliwiający realizację ich planów.

Co roku prognozy dotyczące adopcji chmury publicznej przez biznes są bardzo optymistyczne, mimo to zawsze faktyczne tempo transformacji jest mniejsze. W tym roku w końcu może być inaczej, bo u dyrektorów technologicznych widać zmianę w postawach i podejściach do chmury. Co myślą lokomotywy i hamulcowi zmian? Po dziesiątkach oficjalnych i nieoficjalnych rozmów z CIO/CTO aktualną listę ich siedmiu kluczowych dylematów przedstawił Jacek Chmiel, dyrektor Avenga Labs.

microsoft logo 2018Transformacja branży usług finansowych przy udziale innowacji i technologii już od dłuższego czasu zatacza coraz szersze kręgi, dotykając kolejnych jej obszarów i wyznaczając bieg zmian dla innych sektorów gospodarki. Kluczowym elementem tego zjawiska są klienci. To ich oczekiwania, sugestie i potrzeby są motorem napędowym dla tworzenia nowych modeli usług, udogodnień czy wprowadzania kolejnych produktów na rynek. O tym, czy cyfrowy model obsługi klienta to już namacalna rzeczywistości, czy dopiero obietnica przyszłości rozmawiali 12 maja w trakcie debaty „Cyfrowe zaangażowanie klienta – jak w pełni zrealizować cyfrową obietnicę?” przedstawiciele takich firm jak Alior Bank, Mastercard, Vivus oraz Microsoft. Wydarzenie było częścią konferencji Impact 2021.

anegis 2018Microsoft rozszerza rodzinę usług kognitywnych o nowe technologie i wprowadza Azure Spatial Analysis – narzędzie, które wykorzystuje komputerową analizę obrazu wideo do gromadzenia i przetwarzania informacji o tym, jak ludzie (lub inne obiekty np. samochody) poruszają się i zachowują w określonej przestrzeni fizycznej.

Jak wynika z najnowszego raportu GUS, z rozwiązań chmurowych w Polsce korzysta już niemal 60 proc. dużych organizacji, blisko 38 proc. średnich przedsiębiorstw oraz 21 proc. małych firm. Ogółem w 2020 roku 24,4 proc. polskich firm korzystało z płatnych usług chmury obliczeniowej. Adopcja tych rozwiązań w kraju rośnie, poprawiając pozycję Polski w stosunku do innych krajów europejskich (średnia europejska wynosi 36 proc.).

IBM ogłosił wyniki nowych badań rynkowych dotyczących zastosowania sztucznej inteligencji (AI) przez europejskie przedsiębiorstwa oraz wpływu pandemii COVID-19 na zastosowanie tej technologii.

Premier League, najczęściej oglądana liga piłkarska na świecie, wybrała Oracle jako oficjalnego dostawcę usług chmurowych. Współpracując z Oracle, Premier League dostarczy kibicom jeszcze więcej emocji dzięki nowym statystykom meczów, które zapewnią dokładniejsze zrozumienie akcji na żywo na boisku. Technologie analizy danych oraz uczenia maszynowego oferowane przez Oracle dostarczą dokładne statystyki w czasie rzeczywistym miliardom odbiorców na całym świecie.

Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii, to z pewnością jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej, będących efektem pandemii. Szczególnie handel detaliczny przyspieszył rozwój automatyzacji, w tym robotów. W ciągu najbliższych kilku lat może pociągnąć za sobą wdrożenia kolejnych nowych technologii. Eksperci nie mają wątpliwości - domino ruszyło, a automatyzacje będą tylko przyspieszać.

Jaka jest przyszłość chmury dla przedsiębiorstw? Colt Technology Services zapytał o to managerów IT, przeprowadził rozmowy z przedsiębiorstwami i zaprosił ekspertów ds. chmury z SAP, Oracle Cloud i Google Cloud, aby podzielili się swoimi obserwacjami. Wnioski? Jesteśmy świadkami kolejnej ewolucji.

Ogromne inwestycje w sztuczną inteligencję nie dziwią, gdyż korzyści wynikające z tej technologii są nie do przecenienia. Jednak pojawia się wiele pytań dotyczących zagrożeń wynikających z jej niewłaściwego – celowego lub nieumyślnego – wykorzystania. Coraz głośniej mówi się o etycznym aspekcie używania AI.

Firma IBM zapowiedziała dziś, że ogólna dostępność pierwszej w branży platformy chmurowej dedykowanej do sektora usług finansowych, IBM Cloud for Financial Services, zostanie teraz uzupełniona o obsługę Red Hat OpenShift i innych usług natywnych w chmurze. Przedstawiona po raz pierwszy w 2019 roku platforma chmurowa IBM Cloud for Financial Services została zaprojektowana we współpracy z Bank of America. Od tamtej pory IBM zbudował środowisko chmury, które jest w stanie zaspokoić potrzeby branży usług finansowych w zakresie obciążeń i ochrony danych o znaczeniu krytycznym dzięki naszym możliwościom zapewniania zgodności i najlepszym w branży zabezpieczeniom.

Big Data, sztuczna inteligencja, inżynieria genetyczna – to tylko niektóre z technologii, które zdaniem Organizacji Narodów Zjednoczonych wkrótce nam spowszednieją. Jednak cyfrowa rewolucja nie rozleje się po świecie w równym stopniu. Te najlepiej przygotowane na nadejście nowych technologii kraje zostawią w tyle resztę stawki. A jak w tym zestawieniu wypada Polska? Znaleźliśmy się wysoko w rankingu, ale co to właściwie oznacza i na co czekamy?

sap logoSzczepionki przeciwko COVID 19 są szansą na powrót do normalnego funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki. Powszechne szczepienia jest jednak nowym wyzwaniem dla systemów opieki zdrowotnej w wielu krajach. Firma SAP opracowała dedykowane rozwiązania, które usprawniają proces szczepień i są z sukcesem wykorzystywane, m. in. w Saksonii.

IBM ogłosił dzisiaj, że Trzecia Strona, dostawca cyfrowych rozwiązań dla bibliotek w Polsce, wdraża narzędzia chmury hybrydowej IBM dla swoich systemów Alfios i Bibliografia, udostępniając zasoby biblioteczne z dowolnego miejsca i urządzenia połączonego z internetem. Dzięki temu Trzecia Strona może sprostać rosnącym potrzebom bibliotek w zakresie digitalizacji zasobów i umożliwić czytelnikom wypożyczanie książek w czasie zbliżonym do rzeczywistego w okresie pandemii.

comarchW każdej firmie pracownicy przygotowują i wymieniają między sobą mnóstwo dokumentów. Niektórzy przetrzymują je na mailach, inni tworzą archiwa na własnych komputerach. Efekt obu rozwiązań jest podobny; dokumenty nie są ogólnodostępne i jakiekolwiek zarządzanie nimi jest bardzo trudne. Rozwiązaniem takiej sytuacji jest system informatyczny Comarch DMS, który automatyzuje proces obiegu wprowadzonych już dokumentów.

Czas zerwać z przeszłością, stare nie wróci. Zrozumiał to biznes, który w 2021 będzie cyfryzować się na potęgę, wynika z raportu TEKsystems. Firmy zainwestują w zbieranie i przetwarzanie informacji oraz w analitykę. Cel, wygrać z kryzysem i konkurencją.

Sektor usług finansowych przeszedł w ubiegłym roku poważne zmiany. Podobnie jak w przypadku innych branż nastąpiło przejście do środowiska cyfrowego. Taka sytuacja oznacza jednak również okazję do sprawdzenia możliwości nowych technologii i nowych sposobów działania, gwarantujących większą elastyczność w zmieniających się warunkach rynkowych. Dzięki dużej skalowalności, a zatem możliwości obsługi spadków i wzrostów liczby przetwarzanych transakcji cyfrowych, związanej z migracją do chmury w ramach realizowanych projektów transformacji, wiele banków może szybciej zrezygnować z monolitycznych rozwiązań i przejść na bardziej elastyczną architekturę podstawową. Pozwala to uzyskać poziom reaktywności niemożliwy do osiągnięcia we wcześniejszych systemach.

oracle 120Firma Livo istnieje od 2020 roku i zajmuje się tworzeniem oprogramowania do zarządzania projektami tłumaczeniowymi i lokalizacyjnymi. Głównym produktem Livo jest system LivoLink, przeznaczony dla agencji tłumaczeniowych oraz przedsiębiorstw realizujących projekty tłumaczeniowe. System od początku działa w chmurze Oracle Cloud i oferuje nowoczesne rozwiązania w przestrzeni tłumaczeniowej.

Firmy Microsoft i Oracle ogłosiły partnerstwo na rzecz współpracy w zakresie świadczenia usług chmury obliczeniowej dla przedsiębiorstw, instytucji finansowych oraz podmiotów publicznych. W efekcie, klienci będą mogli realizować kluczowe zadania biznesowe, w tym przenosić swoje środowiska IT do chmur Microsoft Azure i Oracle Cloud.

ORACLEOracle rozszerzył swoje portfolio chmur hybrydowych o Oracle Roving Edge Infrastructure; jest to nowa oferta, która przenosi podstawowe usługi infrastrukturalne na brzeg sieci dzięki specjalizowanym urządzeniom Roving Edge Devices (RED). Korzystając ze skalowalnych węzłów serwerowych wchodzących w skład Oracle Roving Edge Infrastructure, organizacje mogą uruchamiać obciążenia w chmurze wszędzie tam, gdzie ich potrzebują, nawet w najbardziej odległych lokalizacjach na świecie.

61 proc. firm na świecie planuje w kolejnych dwóch latach zainwestować w rozwiązania chmurowe – wynika z badania EY Digital Investment Index 2020. To jedna z trzech najpopularniejszych technologii wdrażanych w przedsiębiorstwach, a czas pandemii jeszcze przyspieszył jej implementację. IDC ocenia, że globalny rynek chmury będzie w 2024 roku wart 1 bln dol. Chmura umożliwia firmom optymalizację kosztów, zapewnia bezpieczeństwo i pozwala skalować biznes, dostosowując go do otoczenia rynkowego. – Dzięki niej serwery nigdy nie spowodują w firmie przestoju, który może kosztować nawet 60 tys. zł za godzinę – mówi ekspert Orange Polska Konrad Gawda. Coraz popularniejsze stają się także rozwiązania chmurowe oferowane jako usługi, postępować będzie też automatyzacja.

ORACLEPodczas konferencji online Oracle Live ogłoszono dostępność popularnej platformy programistycznej Oracle Application Express (APEX) jako usługi w chmurze, której programiści mogą używać do szybkiego i łatwego tworzenia aplikacji biznesowych.

Analizując nadchodzące trendy w obszarze sztucznej inteligencji (AI), nie można nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i wpłynęła na wszystkie aspekty życia ludzi na całym świecie. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40 proc. interakcji z klientem przy wsparciu AI. Z drugiej strony, aż 54 proc. kupujących każdego dnia wchodzi w interakcje z algorytmami sztucznej inteligencji m.in. za pośrednictwem wirtualnych agentów, skanerów biometrycznych, interaktywnych przymierzalni, czy hiperpersonalizowanych ofert. Żyjemy w czasach wyjątkowego postępu naukowo-technologicznego, którego dynamika stale przyspiesza. Te aspekty mają wpływ również na trendy panujące w obszarze sztucznej inteligencji w roku 2021.

oracle 120Firma Oracle poinformowała o wprowadzeniu Oracle Database 21c, najnowszej wersji wiodącej konwergentnej bazy danych w chmurze Oracle Cloud, w tym także w modelu Always Free bazy Oracle Autonomous Database.

W bieżącym roku przeprowadziliśmy kolejną ankietę wśród szefów działów informatycznych. Chcieliśmy dowiedzieć się, na czym polegają ich cele określone na rok 2021 w obszarze technologii. Interesował nas również wpływ pandemii COVID-19 na plany przedsiębiorstw, a także obszary, w których będziemy w stanie najlepiej zrealizować wymagania klientów w następnym roku. Jakie informacje udało nam się uzyskać? Transformacja cyfrowa i bezpieczeństwo nadal pozostają ważnymi obszarami, a ponad jedna czwarta badanych dysponuje strategią wdrożenia chmury hybrydowej uwzględniającą działania podejmowane w 2021 roku.

Według badania Abile 54% Polakom robotyzacja kojarzy się z maszyną na linii produkcyjnej. Jednak już co trzeci badany wskazuje, że robotyzacja to system informatyczny oparty na algorytmach . Jak wynika z raportu Gartnera 90% dużych organizacji na całym świecie zaadaptuje rozwiązania robotyzacji procesów (RPA) do końca 2022 roku . W Polsce ta technologia dopiero raczkuje. Zdaniem ekspertów Abile główne bariery rozwoju RPA w naszym kraju to brak zachęt finansowych i podatkowych wspierających automatyzację oraz błędne przekonania na temat istoty samej robotyzacji i jej zastosowań np. w przemyśle.

MICROSOFTGrupa CCC rocznie sprzedaje ponad 50 mln par obuwia. Działa w 29 krajach, ma ponad 1 000 sklepów i blisko 70 platform e-commerce. W Warszawie, wybrane przez klienta CCC buty czy torebki, pojawiają się przed jego drzwiami w 60 minut od momentu zamówienia. Tak szybko i dobrze spersonalizowana oferta dostarczona prosto do klienta, to innowacja w tym sektorze rynku na skalę europejską.

Przewiduje się, że za pięć lat ilość danych zwiększy się 10-krotnie. Już dziś pandemia przyspiesza proces zbierania i wykorzystywania danych, a nakładają się na to także rosnące wymagania cyfrowej gospodarki, rozwój sztucznej inteligencji oraz Big Data. To wszystko sprawia, że firmy stanęły przed dużymi wyzwaniami w zakresie infrastruktury IT. Choć sama pandemia i konieczność pracy zdalnej wymusiła zmiany bardziej w zakresie łączności internetowej, narzędzi do komunikacji czy zdalnego dostępu, to obecne wyzwania łączą się także z potrzebą przechowywania i przetwarzania coraz większej ilości danych. Dla firm kluczowy jest bezpieczny i szybki dostęp do nich, a także skalowalność rozwiązań do ich przechowywania.

oracle 120Firma Oracle poinformowała o udostępnieniu usługi Oracle MySQL Database Service zawierającej zintegrowany mechanizm MySQL Analytics Engine, który został zoptymalizowany pod kątem platformy Oracle Cloud Infrastructure (OCI) i jest dostępny wyłącznie w jej ramach. Jest to jedyna usługa MySQL, która udostępnia klientom zintegrowaną, ujednoliconą platformę umożliwiającą zarówno przetwarzanie transakcji online (OLTP), jak i przetwarzanie analityczne online (OLAP). MySQL Analytics Engine to nowy, działający w pamięci akcelerator analityczny, zaprojektowany wspólnie z zespołem Oracle Labs, który można rozbudować do tysięcy rdzeni OCI. Jest przy tym do 2 razy szybszy i 66% razy tańszy niż usługa Amazon Redshift.

comarchSpółki notowane na rynkach regulowanych w Unii Europejskiej będą musiały sporządzać roczne sprawozdania finansowe według Jednolitego Europejskiego Formatu Elektronicznego (ang. European Single Electronic Format, ESEF). Dotyczy to również emitentów obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Sztuczna inteligencja może przyczynić się do pozytywnych zmian społecznych i gospodarczych. Aby wykorzystać ten potencjał, organizacje muszą stawić czoła etycznym wyzwaniom, które niesie ze sobą coraz powszechniejsze wykorzystanie AI. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Capgemini: „Sztuczna inteligencja i zagadka etyczna: jak organizacje mogą budować solidne etycznie systemy sztucznej inteligencji i zdobywać zaufanie konsumentów”.

BIG DATA, zaawansowana analityka, uczenie maszynowe – to tylko niektóre z narzędzi wykorzystywanych przez wiodące instytucje finansowe. Ich znaczenie wzrosło szczególnie w czasach pandemii.

Back to top