Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Previous Next Play Pause
Już od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Zgodnie z najnowszym raportem F5 2022 State of Application Strategy (SOAS) tempo cyfrowej transformacji utrzymuje się obecnie na wysokim poziomie. Organizacje na całym świecie, przy pomocy rozwiązań AI i SRE, próbują radzić sobie nie tylko z rosnącą złożonością IT, ale też z brakiem widoczności i deficytami kompetencji.

W ciągu ostatnich lat, wraz ze wzrostem popularności rozwiązań chmurowych, znacznie wzrósł odsetek aplikacji korporacyjnych, które są natywne dla chmury. Poprawa sprawności biznesowej w nowej, cyfrowej rzeczywistości – to główny czynnik napędzający firmy stosujące strategię przejścia do chmury. Liderzy tej zmiany charakteryzują się ciągłym, zwinnym rozwojem, zautomatyzowanym wdrażaniem oprogramowania oraz bardziej zintegrowanymi zespołami DevOps. W rezultacie te organizacje osiągają również zwiększone przychody. Tradycyjne firmy dysponują zasobami IT, które obejmują połączenie technologii chmury oraz starszych aplikacji i infrastruktury lokalnej. Wyzwaniem dla tych organizacji jest tworzenie oprogramowania z taką samą szybkością i poziomem jakości, jak robią to firmy, które powstały w chmurze. Rozwój chmury jest odpowiedzią na to wyzwanie, ale dążąc do poprawy, firmy o modelu mieszanym potrzebują czasu – zmiana nie nastąpi z dnia na dzień.

oracle 120Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Oracle i Pamelę Rucker, instruktora Harvard Professional Development, ludzie na całym świecie domagają się większych postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju i działań społecznych oraz oczekują od firm podjęcia odpowiednich działań. Badanie o nazwie No Planet B objęło ponad 11 tys. konsumentów i liderów biznesu w 15 krajach i wykazało, że ludzie mają dość braku postępu, jaki społeczeństwo czyni w zakresie zrównoważonego rozwoju i inicjatyw społecznych, chcą, aby firmy zamieniły słowa w czyny i wierzą, że technologia może pomóc firmom odnieść sukces tam, gdzie ludzie ponieśli porażkę.
 

Z każdym rokiem rosną wydatki firm na usługi w chmurze obliczeniowej. To dowód na to, że specjaliści IT dostrzegają potencjał chmury i chcą wykorzystywać go do rozwijania swojego wzrostu. Z badania firmy Hornetsecurity wynika, że w ciągu pięciu najbliższych lat aż 93 proc. firm z sektora IT planuje choćby częściowo oprzeć się na chmurze.

Sektor usług finansowych podlega silnej presji nieustannego podążania za innowacjami technologicznymi i usprawniania swojej działalności. Klienci oczekują obsługi na coraz wyższym poziomie i niskiej ceny usług, regulatorzy rynku nakładają kolejne skomplikowane przepisy i wymagania, inwestorzy oczekują natomiast coraz lepszych wyników finansowych. Wyzwania te nie są obce bankowości spółdzielczej. Kasa Stefczyka wykorzystuje nowoczesne technologie by im sprostać i rozwijać swoją działalność.

Elastyczność w przypadku produkcji jest definiowana jako zdolność do szybkiego reagowania na zmieniające się wielkości popytu w ramach obecnego łańcucha dostaw i struktury produkcji. Dla klienta elastyczność producenta kontraktowego elektroniki ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia jak najefektywniejszej obsługi projektowania, produkcji i bieżącej optymalizacji produktu. Wybór odpowiedniego partnera, świadczącego usługi EMS, może sprawić, że cała operacja będzie przebiegać płynniej, szybciej i bardziej ekonomicznie.

Zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA), inteligentne pakiety do zarządzania procesami biznesowymi (iBPMS), czy sztuczna inteligencja (AI) to kilka nurtów hiperautomatyzacji adaptowanych na potrzeby urzędów. Według Gartnera co piąty przedstawiciel administracji deklaruje, że jego urząd automatyzuje procesy, a co trzecia jednostka planuje wdrożyć RPA w ciągu dwóch lat. Nie jest pytaniem „czy”, tylko „kiedy” polska administracja odważniej sięgnie po zrobotyzowaną automatyzację, wskazuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

ORACLEFirma Oracle ogłosiła dziś dostępność autonomicznej bazy danych w modelu Multiple-VM (wielokrotne maszyny wirtualne) na platformie Oracle Exadata Cloud@Customer. Multiple-VM Autonomous Database umożliwia organizacjom tworzenie i uruchamianie odizolowanych, wysoce dostępnych instancji autonomicznej bazy danych na platformach Exadata Cloud@Customer, na których działają również nieautonomiczne bazy danych Oracle. Pomaga to klientom obniżyć koszty dzięki lepszemu wykorzystaniu infrastruktury i ułatwia adopcję Autonomous Database. Autonomiczna baza danych Multiple-VM jest dostępna bezpłatnie w ramach aktualizacji online dla obecnych klientów Exadata Cloud@Customer.

oracle 120Oracle Cloud Infrastructure (OCI) rozszerza swoją ofertę o 11 nowych usług i możliwości w zakresie obliczeń, sieci i pamięci masowej, które umożliwiają klientom szybsze i bezpieczniejsze wykonywanie zadań przy niższych kosztach. Nowe oferty zapewniają klientom prawdziwie elastyczne usługi w zakresie infrastruktury rdzeniowej, automatycznie optymalizując zasoby w celu dostosowania ich do wymagań aplikacji i znacznego obniżenia kosztów. Przodujące globalne organizacje, takie jak Vodafone, Samsung Securities, GoTo i Cox Automotive, polegają na OCI przy obsłudze wszystkich rodzajów obciążeń, od mikroserwisów po sztuczną inteligencję.

Pomoc techniczna to ważny element funkcjonowania wielu rozwiązań IT. Choć transformacja obszaru wsparcia użytkowników rozpoczęła się już przed pandemią, ostatnie dwa lata uwydatniły m.in. potrzebę sprawnego reagowania na nieprzewidziane sytuacje i dostępności 24/7.

Edge AI to termin, na który z coraz większym zaciekawieniem patrzą zarówno eksperci cyfrowej transformacji jak i same firmy i organizacje. Najbliższa przyszłość rysuje się pod znakiem decentralizacji narzędzi SI i wyposażania w nie każdych pojedynczych cyfrowych urządzeń w przedsiębiorstwie. Gartner przewiduje, że już do 2025r aż trzy czwarte wszystkich danych firmowych będzie generowanych i przetwarzanych poza tradycyjnymi centrami danych i „chmurowymi centralami”.

Wsparcie procesów naukowo-badawczych, digitalizacja badań klinicznych i narzędzi do ich prowadzenia, a także optymalizacja i zapewnienie bezpieczeństwa łańcucha dostaw i dystrybucji - to najważniejsze obszary transformacji technologicznej sektora farmaceutycznego - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Billennium we współpracy z pracownią Natural Innovations Lab.

Co piąta firma przemysłowa w Polsce zainwestowała w cyfrowe rozwiązania w ciągu ostatnich trzech lat. Podłączone do sieci inteligentne systemy sprawiają, że produkcja jest szybsza, bezpieczniejsza i mniej szkodliwa dla środowiska. Przyczyniło się to jednak także do większego narażenia zakładów na cyberataki, które mogą sparaliżować ich działanie. Według ekspertów Eaton ochrona przemysłu 4.0 przed cyberzagrożeniami będzie skupiała się na czynnikach ludzkich. Ważniejsze niż rozwiązania będą odpowiednie decyzje i świadomość ryzyka.

Dla 64 proc. przedsiębiorstw bariera rozwoju w postaci rosnących kosztów zatrudnienia pracowników ma duże lub bardzo duże znaczenie - wynika ze styczniowych danych PIE. Najbardziej narzeka na nią branża usług (70 proc.), a handel i produkcja, które mocniej się automatyzują, rosnących kosztów pracy obawiają się mniej. Na duże znaczenie tej bariery wskazało kolejno 57 proc. i 58 proc. firm z tych sektorów. Roboty „zatrudnione” w firmie nie poproszą o podwyżkę, nie obowiązuje ich też rosnąca pensja minimalna. Eksperci Abile wyjaśniają powody zróżnicowania poziomu automatyzacji w sektorach oraz przybliżają orientacyjne koszty wdrożenia robota w firmie.

oracle 120Obsługa złożonych sieci telekomunikacyjnych obsługujących miliony abonentów jest ogromnym wyzwaniem dla operatorów. Od codziennych operacji do wdrażania nowych technologii oraz standardów — świat telekomunikacji zmienia się każdego dnia. Operatorzy muszą ciągle dążyć do zwiększenia skuteczności, zmniejszenia kosztów, tworzenia nowych źródeł przychodów i sposobów zapewnienia klientom najlepszego środowiska.

microsoft logo 2018Asseco Cloud i Microsoft podjęły wspólne działania w zakresie dostarczania rozwiązań IT w modelu SaaS z wykorzystaniem chmury Microsoft Azure. W efekcie współpracy powstało Cloud Center of Excellence, które będzie skupiać kompetencje i zasoby pozwalające na efektywną realizację procesów zarządzania, dostarczania, utrzymywania i optymalizacji aplikacji w chmurze Microsoft. Asseco Cloud stawia szczególny nacisk na budowę kompetencji chmurowych swojego zespołu w obszarze tworzenia nowoczesnego miejsca pracy i bezpieczeństwa IT.

amniscode logoHolding 1 to polska grupa kapitałowa z ponad trzydziestoletnią tradycją, od lat notowana w pierwszej dwusetce największych firm Rzeczpospolitej. Zespół 1600 pracowników działa dziś równolegle w kilku branżach: motoryzacji (m.in. multidealer samochodowy Grupa PGD, wypożyczalnia aut Express Car Rental, największy carsharing w Polsce-Traficar), budownictwa mieszkaniowego oraz biurowego (grupa deweloperska Megapolis), a także w obszarze innowacji technologicznych.

oracle 120Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy (OPI PIB) to jednostka naukowa budująca systemy informatyczne na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN). Z implementowanych w OPI PIB systemów IT, oprócz MEiN korzystają również inne instytucje związane z nauką w Polsce - np. Narodowe Centrum Nauki, Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Infor poinformował, że wspiera inicjatywę Amazon Web Services (AWS), AWS for Automotive. Ma to na celu pomoc klientom Infor związanym z branżą motoryzacyjną w sprostaniu najważniejszym wyzwaniom. To, między innymi, budowa sprawniejszych i elastyczniejszych łańcuchów dostaw, pozyskiwanie i zatrzymywanie największych talentów, utrzymanie wysokiego poziomu rentowności mimo znacznych zakłóceń rynkowych, rozwijanie działań związanych z bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem, a także stworzenie platformy dla przyszłego wzrostu. Współpraca ta dowodzi, że Infor kładzie nacisk na branżę motoryzacyjną i dostarczanie klientom godnych zaufania usług chmurowych za pośrednictwem AWS.

amniscode logoO tym, czyli o pierwszym razie w robotyzacji. Mówi o tym także śpiewana przez nieodżałowaną Annę Jantar piosenka „Najtrudniejszy pierwszy krok”. I w automatyzacji procesów biznesowych ten pierwszy krok faktycznie jest najtrudniejszy. Często też nie wiemy, czy już jesteśmy gotowi, żeby się nań zdecydować. A nawet jeżeli już, to jak się do rzeczy zabrać? Potrzebne jest coś w rodzaju poradnika ars amandi. Nie można przecież brać się za RPA na łapu-capu. I tym bardziej nie na „łupu-cupu”, jeśli pozostaniemy przy terminologii Kabaretu Moralnego Niepokoju.

Sztuczna inteligencja mocno zmieni świat i z pewnością może uczynić go lepszym dla każdego z nas. Jednak, aby w pełni wykorzystać potencjał tej nowej technologii, musimy dołożyć wszelkich starań, aby zarówno każdy z nas oraz firmy miały do AI pełne zaufanie.

Globalny rynek zarządzania obiektami za pomocą dedykowanych systemów rośnie jak na drożdżach i wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek. Wg analizy Markets&Markets, w ciągu najbliższych 5 lat, do 2026 roku, ma on wzrosnąć z poziomu 42,2 mld dolarów niemal dwukrotnie i osiągnąć wartość 76,3 mld dolarów.

SAPJak pokazują wyniki wspólnego raportu Światowego Forum Ekonomicznego, SAP i Qualtrics, 85% ludzi uważa, że przeciwdziałanie negatywnym zmianom klimatu to kwestia niezwykle ważna. Aż 97% opinii publicznej jest natomiast przekonana, że biznes powinien wziąć także na siebie odpowiedzialność za przeciwdziałanie zmianom klimatu. SAP wprowadza zatem do swojego portfolio nowe narzędzia, które pozwolą firmom rozwijać się w bardziej zrównoważony sposób i ułatwią raportowanie ESG.

Grudzień to czas największej zakupowej gorączki dla branży detalicznej. Rośnie ruch w sklepach internetowych, a wraz z nim oczekiwania konsumentów pod względem szybkości i niezawodności usług. Jak wskazują eksperci Abile, w tym intensywnym czasie wsparciem dla pracowników mogą być roboty, które niczym świąteczne elfy usprawnią i przyśpieszą operacje handlowe. Z obliczeń firmy wynika, że robot może pracować nawet 30 razy szybciej niż człowiek, przynosząc oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy.
 

suncode logoCoraz więcej firm decyduje się na inwestycję we własną flotę samochodową. Wiąże się to ze zwiększeniem niezależności, wygody i bezpieczeństwa kierowców, ale również nakładu pracy i odpowiedzialności. W przypadku firm posiadających ponad kilkanaście samochodów niezbędne okazuje się efektywne zarządzanie flotą – car fleet management (CFM). Z tego też względu, przedsiębiorstwa poszukują profesjonalnych rozwiązań, które usprawnią kontrolę i obniżą koszty tego procesu.

Nowe, globalne badanie IBM dotyczące transformacji chmurowej wykazało istotną zmianę potrzeb biznesowych przedsiębiorstw. Zaledwie 3 procent respondentów potwierdziło, że w 2021 roku korzysta wyłącznie z jednego prywatnego lub publicznego dostawcy usług chmurowych, w porównaniu z 29 procentami w 2019 roku. Chmura hybrydowa stała się dominującą architekturą informatyczną także w Polsce, gdzie obecnie już tylko 5 procent przedsiębiorców korzysta z jednego dostawcy usług chmurowych w porównaniu z 30 procentami w 2019.

Jak informuje ostatnia edycja raportu GUS - Społeczeństwo Informacyjne w Polsce, liczba małych przedsiębiorstw, które korzystają z płatnych usług w chmurze wzrosła względem poprzedniego analizowanego roku o niemal 50%.

W ciągu 5 lat globalny rynek automatyki magazynowej urośnie ponad dwukrotnie, donosi Interact Analysis. To efekt pandemii. Za jej sprawą firmy będą chętnie inwestować w roboty i automatyzację, żeby zabezpieczyć działalność operacyjną i zapobiegać zatorom w łańcuchu dostaw, tłumaczą autorzy raportu. Czy stąd już prosta droga do autonomicznego magazynu, w którym pracować będzie… człowiek i pies?

cogit logoChmura jest jednym z najszybciej rozwijających się i najbardziej perspektywicznych segmentów rynku IT. Nic dziwnego, bo przetwarzamy coraz większą ilość danych, nie tylko tych wewnętrznych, ale też z zewnątrz firmy. Jednak w kwestii adopcji usług chmurowych polskie przedsiębiorstwa mają wciąż wiele do zrobienia.

Infor ogłosił powszechną dostępność swojej aplikacji cyfrowego asystenta AI Coleman dla platformy Microsoft Teams. Poprzednio asystent cyfrowy Coleman firmy Infor dostępny był poprzez przeglądarkę internetową, aplikację mobilną Infor Go i oprogramowanie Amazon – Alexa for Business.

cogit logoMinimalne wymogi i standardy dotyczące ochrony sygnalistów zostały wprowadzone do prawa wspólnotowego w 2019 r., natomiast pierwsze polskie firmy będą musiały się podporządkować nowym regulacjom już 17 grudnia 2021 r. Z pomocą przychodzą im systemy whistleblowingowe, które pomagają w bezpieczny sposób zgłaszać nieprawidłowości i ewidencjonować zgłoszenia.

oracle 120K-BIT jest firmą informatyczną specjalizującą się w tworzeniu oprogramowania dla firm z branży ubezpieczeniowej. Założona w roku 1995, firma niemal od początku swej działalności stosuje technologię Oracle jako platformę do budowy swoich rozwiązań.

65% przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej z działów IT jako największą przeszkodę w czerpaniu pełnych korzyści z chmury wskazało ryzyka związane z zapewnieniem bezpieczeństwa przetwarzanych informacji oraz zgodności sposobu i zakresu tego przetwarzania z prawem. Te same zagadnienia są również największą barierą dla wdrożenia chmury w organizacjach.

Red Hat poinformował o udostępnieniu platformy Red Hat Ansible Automation Platform 2, która wyznacza nowy standard automatyzacji w chmurze hybrydowej. Nowa wersja znanej już platformy została udoskonalona z myślą o rozwoju technologii obliczeniowych na dużą skalę. Wprowadzono w niej samodzielne funkcje automatyzacji, podczas gdy sam proces automatyzacji został głębiej wbudowany w cykl tworzenia aplikacji.

ORACLEFirma Oracle ogłosiła dziś dostępność różnych platform Oracle Exadata X9M, najnowszej wersji najszybszych w branży systemów programowo-sprzętowych do obsługi baz danych Oracle. Nowa oferta Exadata X9M obejmuje Oracle Exadata Database Machine X9M i Exadata Cloud@Customer X9M — jedyną platformę, która obsługuje Oracle Autonomous Database w centrach danych klientów. Obecnie 87% firm z listy Global Fortune 100 i tysiące mniejszych przedsiębiorstw polega na rozwiązaniu Oracle Exadata przy obsłudze obciążeń o znaczeniu newralgicznym dla działalności biznesowej.

Salesforce zaprezentował nowe możliwości integracji oprogramowania Slack ze swoimi produktami i rozwiązaniami branżowymi, a także nowe innowacje w Slack, które usprawniają współpracę poza strukturami organizacji i pozwalają zespołom na pracę asynchroniczną.

High Performance Computing, czyli zdolność systemów IT do wykonywania obliczeń o ogromnej wydajności, kojarzona z tzw. superkomputerami zaczyna przenikać do biznesowego mainstreamu. Według wyliczeń ResearchAndMarkets globalny rynek HPC już do 2025r ma sięgnąć niemal 50 miliardów $.

Pandemia sprawiła, że technologia jeszcze mocniej wkroczyła w nasze życie i zrewolucjonizowała wiele jego aspektów. Postępująca cyfryzacja zmieniła sposób, w jaki załatwiamy codzienne sprawy. Przekłada się to także na oczekiwania klientów względem instytucji finansowych i sposobu korzystania z ich usług. Dlatego organizacje, aby zachować swoją pozycję, powinny wdrażać sztuczną inteligencję, co pozwoli na zwiększenie jakości obsługi i personalizację ofert produktowych. Jak wskazali respondenci badania przeprowadzonego przez Asseco i SME Banking Club to najważniejsze cele analizy danych klientów.

Procesy ERP krótsze o 30 proc., niemal o połowę krótszy czas wykonywania backupu i dziesięciokrotny przyrost prędkości między serwerami – to przykładowe efekty, jakie może przynieść udane wdrożenie nowoczesnych technologii IT w sektorze energetycznym. – Wymiana sprzętu przyczyniła się także m.in. do zmniejszenia zużycia prądu o 50 proc.

Back to top