Jak się przygotować do wdrożenia platformy B2B?

Wdrożenie platformy B2B to ważne wydarzenie w życiu każdej firmy. Wprowadza ono wiele zmian w obszarze wrażeń zakupowych, zakresu obowiązków…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Previous Next Play Pause
W tradycyjnym spojrzeniu bezpieczeństwo stanowi blokadę dla innowacyjności. Zespoły DevOps chcą mieć możliwość uwolnienia swojego potencjału i kreatywności oraz wdrażania technologii chmurowych, takich jak Docker, Kubernetes, PaaS i architektur bezserwerowych.

Norweska firma Element Logic stworzyła platformę opartą na chmurze danych, która gromadzi, analizuje, udostępnia i wykorzystuje strumienie danych z kilku źródeł jednocześnie. eLogiq został zbudowany na bazie technologii Microsoft Azur. Długofalowym celem jest zaproponowanie magazynom w pełni zautomatyzowanego rozwiązania, które samo się optymalizuje.

Na rynku narzędzi wspierających sprzedaż B2B, pojawiła się nowość - aplikacja BizSpace. To wynik współpracy Fundacji Moje Państwo i dwóch doświadczonych dyrektorów sprzedaży, Huberta Paczkowskiego i Mariusza Chełminiaka.

Infor® ogłosił dziś, że Zeelandia Group, międzynarodowy producent składników piekarniczych, wdrożył oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Infor Coleman AI. Nowe możliwości w obszarze sztucznej inteligencji zwiększają precyzję i tempo wyboru produktów i opracowywania strategii cenowych oraz pomagają utrzymać rozwój biznesu pomimo obecnych wyzwań rynkowych.

Sektor produkcyjny nie pozostaje obojętny wobec transformacji cyfrowej. Wdrażanie rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji nie tylko poprawia jakość produkcji, ale i ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo i optymalizację wszystkich procesów, a także szybkie reagowanie na pojawiające się przeszkody. Jak wykorzystuje się AI w fabrykach i dlaczego mówimy w tym kontekście o rewolucji?

Najwięksi dostawców usług w chmurze odnotowują mniejsze wzrosty sprzedaży swoich produktów. To nadal rozwiązanie, które zdobywa coraz to nowych klientów, ale firmy takie jak Google, Microsoft czy Amazon Web Services muszą dostosowywać się do nowych czasów. Inflacja spowodowana m.in. większymi cenami za energię wymusza zmiany. Co najważniejsze jednak – ma być taniej i bardziej ekologicznie.

Zdecydowanie można już uznać, że czas globalizacji w internecie się skończył, a dziś, kiedy państwa budują swoje gospodarki cyfrowe, centra danych i technologie chmurowe stają się „dobrem narodowym”. Suwerenność chmury staje się także coraz istotniejszym priorytetem dla firm, które poszukują bezpiecznych, innowacyjnych i skalowalnych rozwiązań do zarządzania danymi.

Wielkość globalnego rynku platform ułatwiających programowanie, tzw. low-code i no-code, w 2021 roku została wyceniona na 5,5 mld dolarów. Analitycy z Grand View Research w najnowszym raporcie nt. rynku platform niskokodowych szacują, że w latach 2022-2030 segment ten ma rosnąć nawet o 23 proc. rocznie.

Trzymamy coś w chmurze, chmura coś za nas oblicza, oprogramowanie aktualizuje się w chmurze. Te i inne zbitki słowne weszły już do słownika nie tylko programistów, czy osób pracujących w działach IT, ale też “zwykłych” użytkowników internetu. Gdzie są jednak przetrzymywane dane i gromadzone zasoby, które umożliwiają natychmiastowe ich analizowanie i obliczanie skomplikowanych algorytmów?

sapWedług prognoz Research and Markets wielkość globalnego rynku spożywczego online wyniesie 2 158,53 mld USD do 2030 roku, osiągając roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 25,3 proc. Choć sklepy stacjonarne nadal pozostają kluczowym kanałem dostępu do artykułów żywnościowych, to dla przykładu w Polsce jedzenie znajduje się obecnie w pierwszej dziesiątce produktów najczęściej kupowanych przez internet – 8 proc. (raport MR&MRS e-Commerce). Chcąc dostosować się do rosnących potrzeb konsumentów w zakresie atrakcyjnych i intuicyjnych cyfrowych doświadczeń zakupowych, wielu sprzedawców poddaje się transformacji.

Firmy, które stawiają klientów na pierwszym miejscu, mają świadomość, jak wielkie znaczenie ma pozyskiwanie informacji zwrotnych. Odpowiednia liczba jakościowych opinii oraz szczegółowa analiza pozwalają na dostosowanie działań biznesu do oczekiwań grupy docelowej. Pozyskanie cennego feedbacku od klientów jest sposobem na zobrazowanie poziomu ich satysfakcji i lojalności, a także szybszego rozwoju – przekonała się o tym firma 3M.

Systemy wizyjne są stosowane do kontroli jakości procesów. Wykorzystują uczenie maszynowe do prowadzenia automatycznych analiz wizyjnych otoczenia. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji pozwalają im wychwytywać nieprawidłowości. Systemy wizyjne pracują w szerokim i zmiennym zakresie informacji, dlatego do ich wdrożenia w zakładzie przemysłowym niezbędne jest przygotowanie odpowiedniego środowiska.

Samoobsługowe kasy, którym wydaje się polecenia ustnie. Technologia odczytująca mimikę klienta w sklepie i podpowiadająca sprzedawcy, czy należy podejść i zaoferować pomoc. To tylko dwie możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w handlu. Co ważne, eksperci zauważają, że nowe rozwiązania nie zaburzają stosunków między konsumentem a sprzedającym.

W silnie regulowanej branży finansowej wiele instytucji przenosi się do chmury, aby szybko i ekonomicznie dostarczać klientom nowe usługi. Największy nacisk kładziony jest na zapewnienie elastyczności i dostępu, ale przyspieszyły również wdrożenia funkcji jednokrotnego logowania (SSO) przy użyciu usług Azure Active Directory (AD) i Office 365. Funkcja ta stała się wszechobecna w instytucjach usług finansowych (FSI). Usługi oparte na chmurze ujawniły jednak nowe obszary wystawione na ataki, a cyberprzestępcy nieustannie testują nowe możliwości wejścia.

ORACLEHicron Software House jest częścią globalnej firmy informatycznej Hicron, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych dla biznesu. Dział Software House realizuje usługi tworzenia aplikacji webowych, ściśle dopasowanych do potrzeb klientów biznesowych (custom software development). Firma stosuje najnowsze technologie IT – w tym nowoczesne języki programowania, mikro-serwisy oraz cloud hosting. Hicron Software House nawiązał współpracę z Oracle, aby umieszczać swoje aplikacje na platformie Oracle Cloud Infrastructure (OCI).

Grupa Atos i Renault uruchamiają rozwiązanie ID@scale (Industrial Data @ Scale), nową usługę gromadzenia danych przemysłowych, aby wspierać firmy produkcyjne w ich cyfrowej podróży w kierunku Przemysłu 4.0. Oferta „ID@S” (Industrial Data @ Scale) umożliwi producentom zbieranie i strukturyzację danych z urządzeń przemysłowych na dużą skalę, w celu doskonalenia działań operacyjnych i poprawy jakości produktu. Opracowany przez producenta samochodów i już działający w jego fabrykach, ID@scale jest teraz uprzemysłowiony, zmodularyzowany i skomercjalizowany przez lidera cyfrowego, firmę Atos.

Niemal każdego dnia na rynku pojawiają się nowe technologie, a kolejne organizacje poznają zalety automatyzacji. Wiele wcześnie adoptujących technologie firm chce natychmiast wprowadzać innowacje oparte o inteligentne rozwiązania, oczekując skalowalnych systemów, szybko przynoszących korzyści. Firmy technologiczne muszą odpowiadać na to sprawną realizacją złożonych projektów z wykorzystaniem wielu technologii automatyzacji.

ORACLEZałożona w 1991 roku firma Transition Technologies jest dostawcą zaawansowanych rozwiązań dla rynku energii, gazu, przemysłu 4.0 i bio-informatyki. Większość z 2000 pracowników firmy to naukowcy, inżynierowie, architekci IT i programiści. Firma ma klientów na całym świecie, m.in. w Europie i USA.

Chcąc odpowiednio zadbać o realizację firmowej polityki ESG, a także dostosować się do coraz bardziej restrykcyjnych norm europejskich, przedsiębiorstwa potrzebują szczegółowych informacji na temat wytwarzanego śladu węglowego. W odpowiedzi na potrzeby biznesu Fellowmind włącza do swojej oferty rozwiązanie Cloud for Sustainability firmy Microsoft.

Rozpoczęły się wakacje, a wraz z nimi sezon urlopowy. Dla wielu firm oznacza to spowolnienie pracy i potencjalne opóźnienia w projektach. Czy jest się czym martwić? A może dać projektom wolne i pilnować tylko tych kluczowych?

36% użytkowników SAP S/4 HANA widzi przyszłość ERP w elastycznych modułach, ułatwiających rozbudowę systemu, wynika z badania Resulting IT. Klienci SAP, którzy zrezygnowali już z wersji ECC są bardziej otwarci na innowacje. Posiadacze dotychczasowej wersji aż w 72% nadal widzą swój system jako monolit. SAP będzie supportował ECC 6.0 tylko do 2027 roku.

ORACLEOracle i Vodafone, największe europejskie i afrykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, ogłosiły dzisiaj strategiczne partnerstwo mające na celu modernizację europejskiej infrastruktury IT operatora oraz przyspieszenie jego przejścia do chmury.

Transformacja polegająca na powielaniu istniejącej funkcjonalności, dziś już nie wystarczy. Utrzymanie uwagi i przychylności klientów korzystających z rozwiązań IT, wymaga generowania rozwiązań cyfrowych, które są po prostu atrakcyjne i konkurencyjne.

Globalny rynek chmurowy osiągnął wartość 370 mld euro, a do 2030 ma ona wzrosnąć kilkukrotnie. Oferta chmury staje się coraz dojrzalsza, bardziej konkurencyjna, rozproszona i zregionalizowana. Mimo to na drodze jej rozwoju stoi mit wielkich dostawców, z którym powinniśmy się uporać - ocenia Yann Lechelle, dyrektor generalny Scaleway.

W branży stolarki otworowej wielu producentów zmaga się z problemem dużych strat stojaków do transportu szyb i okien. Przetrzymywanie ich przez kontrahentów i nieterminowe zwroty zwiększają koszty oraz wymagają regularnego uzupełniania braków. Firma MasterID znalazła sposób na skuteczną kontrolę stojaków i obniżenie kosztów związanych z ich eksploatacją.

Zakłócenia łańcuchów dostaw, niedobory siły roboczej czy zmiana nawyków zakupowych konsumentów – to wszystko sprawia, że dziś handel potrzebuje technologii jak powietrza. Wg raportu CB Insights „The Future of the Supermarket 2022”, wydatki na technologie dla handlu detalicznego w branży spożywczej w 2021 roku osiągnęły 19 mld dolarów, czyli aż o 115 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Firma IFS ogłosiła, że platforma IFS Cloud for Service Management została wybrana przez CETIN, międzynarodowego dostawcę usług łączności głosowej i transmisji danych, do usprawnienia obsługi rosnącej liczby zamówień spowodowanej rozwojem sieci oraz podniesienia poziomu usług świadczonych przez partnerów. Chmurowe rozwiązanie IFS zapewnia zaawansowane i elastyczne aplikacje, tworzenie harmonogramów w czasie rzeczywistym oraz planowanie scenariuszowe.

Strategiczne podejście do wdrażania chmury hybrydowej czterokrotnie zwiększa prawdopodobieństwo przyspieszonej transformacji cyfrowej. Liderzy wdrażania chmury hybrydowej lepiej radzili sobie także z wyzwaniami podczas pandemii, częściej współpracowali z zewnętrznym dostawcami transformacji i zlecali zarządzanie chmurą hybrydową na zewnątrz − wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fujitsu.
 

COMARCHEnergylandia, największy rodzinny park rozrywki w Polsce, rozwija środowisko informatyczne w firmie i wdraża system do wsparcia sprzedaży Comarch POS. Oprogramowanie zapewnia kompleksowe zarządzanie procesem sprzedażowym oraz obsługę stacjonarnych stanowisk POS. Moduły zostały już zainstalowane w 150 punktach na terenie parku. Ukończone są już dwa z trzech etapów projektu, w ramach którego uruchomionych zostało 30 punktów sprzedażowych z pamiątkami oraz 120 punktów gastronomicznych. Docelowo projekt obejmie ok. 200 stanowisk POS.

3/4 polskich firm korzysta z podpisu elektronicznego – wynika z raportu Asseco pt. „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie”. Zakres wykorzystania podpisu wzrósł 45 proc. w wyniku pandemii Covid-19. Jednocześnie tylko 16 proc. przedsiębiorców korzysta z platform zarządzania dokumentami elektronicznymi i jedynie 3% z elektronicznej identyfikacji tożsamości. Tak duża dysproporcja w wykorzystaniu narzędzi do cyfryzacji dokumentów pokazuje, że firmom nadal daleko jest do całkowitej rezygnacji z dokumentów papierowych. Dane z raportu dotyczą firm zatrudniających powyżej 100 pracowników.

proaAlpha PolskaCo już dziś potrafią algorytmy i w jaki sposób wytyczają właściwą drogę w labiryncie opcji? Prawie każdego dnia pojawiają się publikacje o nowych obszarach zastosowania sztucznej inteligencji. Jednak im więcej rozwiązań jest oferowanych na rynku, tym trudniej je analizować i wybierać spośród nich te najbardziej obiecujące. Dlatego opracowaliśmy proste metody pozwalające na zachowanie orientacji.

Zdalna weryfikacja tożsamości podczas rozmowy z urzędnikiem, sprawy sądowej czy egzaminu kwalifikacyjnego na uczelnię, a także złożenie podpisu pod dokumentem urzędowym czy umową o pracę?

dahliamaticlogoRobotyzacja procesów biznesowych to jeden z głównych trendów transformacji cyfrowej. Coraz więcej firm decyduje się na to, aby umieścić ją na swojej short liście projektów do zrealizowania. Według raportu Deloitte Automatyzacja 2020 73% firm rozpoczęło już działania związane z automatyzacją. Jest to wzrost o 25 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej liczba firm podejmujących skalowanie automatyzacji praktycznie podwoiła się względem 2019.

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset dokumentów. Dzięki WEBCON BPS, krakowskiemu rozwiązaniu do błyskawicznego budowania narzędzi IT bez kodowania, odzieżowy gigant wyeliminował 4 tony papierowych kuponów zniżkowych na zakupy w sklepach LPP używanych przez niemal 32 tys. pracowników spółki. W ten sposób LPP zoptymalizowało koszty i wygodę swoich zespołów, dbając jednocześnie o środowisko.

Już od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Zgodnie z najnowszym raportem F5 2022 State of Application Strategy (SOAS) tempo cyfrowej transformacji utrzymuje się obecnie na wysokim poziomie. Organizacje na całym świecie, przy pomocy rozwiązań AI i SRE, próbują radzić sobie nie tylko z rosnącą złożonością IT, ale też z brakiem widoczności i deficytami kompetencji.

W ciągu ostatnich lat, wraz ze wzrostem popularności rozwiązań chmurowych, znacznie wzrósł odsetek aplikacji korporacyjnych, które są natywne dla chmury. Poprawa sprawności biznesowej w nowej, cyfrowej rzeczywistości – to główny czynnik napędzający firmy stosujące strategię przejścia do chmury. Liderzy tej zmiany charakteryzują się ciągłym, zwinnym rozwojem, zautomatyzowanym wdrażaniem oprogramowania oraz bardziej zintegrowanymi zespołami DevOps. W rezultacie te organizacje osiągają również zwiększone przychody. Tradycyjne firmy dysponują zasobami IT, które obejmują połączenie technologii chmury oraz starszych aplikacji i infrastruktury lokalnej. Wyzwaniem dla tych organizacji jest tworzenie oprogramowania z taką samą szybkością i poziomem jakości, jak robią to firmy, które powstały w chmurze. Rozwój chmury jest odpowiedzią na to wyzwanie, ale dążąc do poprawy, firmy o modelu mieszanym potrzebują czasu – zmiana nie nastąpi z dnia na dzień.

oracle 120Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Oracle i Pamelę Rucker, instruktora Harvard Professional Development, ludzie na całym świecie domagają się większych postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju i działań społecznych oraz oczekują od firm podjęcia odpowiednich działań. Badanie o nazwie No Planet B objęło ponad 11 tys. konsumentów i liderów biznesu w 15 krajach i wykazało, że ludzie mają dość braku postępu, jaki społeczeństwo czyni w zakresie zrównoważonego rozwoju i inicjatyw społecznych, chcą, aby firmy zamieniły słowa w czyny i wierzą, że technologia może pomóc firmom odnieść sukces tam, gdzie ludzie ponieśli porażkę.
 

Z każdym rokiem rosną wydatki firm na usługi w chmurze obliczeniowej. To dowód na to, że specjaliści IT dostrzegają potencjał chmury i chcą wykorzystywać go do rozwijania swojego wzrostu. Z badania firmy Hornetsecurity wynika, że w ciągu pięciu najbliższych lat aż 93 proc. firm z sektora IT planuje choćby częściowo oprzeć się na chmurze.

Sektor usług finansowych podlega silnej presji nieustannego podążania za innowacjami technologicznymi i usprawniania swojej działalności. Klienci oczekują obsługi na coraz wyższym poziomie i niskiej ceny usług, regulatorzy rynku nakładają kolejne skomplikowane przepisy i wymagania, inwestorzy oczekują natomiast coraz lepszych wyników finansowych. Wyzwania te nie są obce bankowości spółdzielczej. Kasa Stefczyka wykorzystuje nowoczesne technologie by im sprostać i rozwijać swoją działalność.

Back to top