Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Previous Next Play Pause
cogit logoMinimalne wymogi i standardy dotyczące ochrony sygnalistów zostały wprowadzone do prawa wspólnotowego w 2019 r., natomiast pierwsze polskie firmy będą musiały się podporządkować nowym regulacjom już 17 grudnia 2021 r. Z pomocą przychodzą im systemy whistleblowingowe, które pomagają w bezpieczny sposób zgłaszać nieprawidłowości i ewidencjonować zgłoszenia.

oracle 120K-BIT jest firmą informatyczną specjalizującą się w tworzeniu oprogramowania dla firm z branży ubezpieczeniowej. Założona w roku 1995, firma niemal od początku swej działalności stosuje technologię Oracle jako platformę do budowy swoich rozwiązań.

65% przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej z działów IT jako największą przeszkodę w czerpaniu pełnych korzyści z chmury wskazało ryzyka związane z zapewnieniem bezpieczeństwa przetwarzanych informacji oraz zgodności sposobu i zakresu tego przetwarzania z prawem. Te same zagadnienia są również największą barierą dla wdrożenia chmury w organizacjach.

Red Hat poinformował o udostępnieniu platformy Red Hat Ansible Automation Platform 2, która wyznacza nowy standard automatyzacji w chmurze hybrydowej. Nowa wersja znanej już platformy została udoskonalona z myślą o rozwoju technologii obliczeniowych na dużą skalę. Wprowadzono w niej samodzielne funkcje automatyzacji, podczas gdy sam proces automatyzacji został głębiej wbudowany w cykl tworzenia aplikacji.

ORACLEFirma Oracle ogłosiła dziś dostępność różnych platform Oracle Exadata X9M, najnowszej wersji najszybszych w branży systemów programowo-sprzętowych do obsługi baz danych Oracle. Nowa oferta Exadata X9M obejmuje Oracle Exadata Database Machine X9M i Exadata Cloud@Customer X9M — jedyną platformę, która obsługuje Oracle Autonomous Database w centrach danych klientów. Obecnie 87% firm z listy Global Fortune 100 i tysiące mniejszych przedsiębiorstw polega na rozwiązaniu Oracle Exadata przy obsłudze obciążeń o znaczeniu newralgicznym dla działalności biznesowej.

Salesforce zaprezentował nowe możliwości integracji oprogramowania Slack ze swoimi produktami i rozwiązaniami branżowymi, a także nowe innowacje w Slack, które usprawniają współpracę poza strukturami organizacji i pozwalają zespołom na pracę asynchroniczną.

High Performance Computing, czyli zdolność systemów IT do wykonywania obliczeń o ogromnej wydajności, kojarzona z tzw. superkomputerami zaczyna przenikać do biznesowego mainstreamu. Według wyliczeń ResearchAndMarkets globalny rynek HPC już do 2025r ma sięgnąć niemal 50 miliardów $.

Pandemia sprawiła, że technologia jeszcze mocniej wkroczyła w nasze życie i zrewolucjonizowała wiele jego aspektów. Postępująca cyfryzacja zmieniła sposób, w jaki załatwiamy codzienne sprawy. Przekłada się to także na oczekiwania klientów względem instytucji finansowych i sposobu korzystania z ich usług. Dlatego organizacje, aby zachować swoją pozycję, powinny wdrażać sztuczną inteligencję, co pozwoli na zwiększenie jakości obsługi i personalizację ofert produktowych. Jak wskazali respondenci badania przeprowadzonego przez Asseco i SME Banking Club to najważniejsze cele analizy danych klientów.

Procesy ERP krótsze o 30 proc., niemal o połowę krótszy czas wykonywania backupu i dziesięciokrotny przyrost prędkości między serwerami – to przykładowe efekty, jakie może przynieść udane wdrożenie nowoczesnych technologii IT w sektorze energetycznym. – Wymiana sprzętu przyczyniła się także m.in. do zmniejszenia zużycia prądu o 50 proc.

streamsoft logo 20120Panel Managera, CRM DMS mobile, Aplikacja Kierownika Produkcji oraz Serwis mobile - to funkcjonalności systemu dostępne w aplikacji Streamsoft na Android oraz iOS.

Autostrada Wielkopolska zdecydowała się na wdrożenie prywatnej chmury obliczeniowej, która zastąpiła fizyczną infrastrukturę serwerową spółki. Za doradztwo, projekt migracji oraz utrzymanie zasobów klienta w chmurze VMware odpowiada Beyond.pl, dostawca bezpiecznych usług data center i cloud computing.

microsoft logo 2018Polpharma po raz kolejny wyznacza standardy cyfryzacji branży farmaceutycznej. Po udanym wdrożeniu środowiska do współpracy zdalnej Microsoft 365 oraz automatyzacji i digitalizacji szeregu procesów produkcyjnych, firma wprowadziła także urządzenie Microsoft HoloLens 2. Technologia rzeczywistości rozszerzonej (ang. Augmented Reality, AR) stosowana jest w procesie wdrażania nowo zatrudnionych osób na części linii produkcyjnych, a także do bezpiecznych prac technicznych związanych z obsługą maszyn. Dzięki „dodatkowemu zmysłowi”, w który wyposażeni zostali pracownicy Polpharmy, udało się nie tylko usprawnić proces zdalnego przygotowania do pracy, ale także zapewnić najwyższe bezpieczeństwo pracownikom technicznym.

Jak wskazuje nowy raport firmy Capgemini dotyczący wykorzystania Blockchain w łańcuchu dostaw, obecnie zaledwie 3 proc. organizacji wdraża to rozwiązanie na dużą skalę. Wraz z rozwojem nowych technologii oraz ewoluującymi potrzebami dzisiejszych konsumentów, łańcuchy dostaw i związane z nimi procesy stają się coraz bardziej złożone. Identyfikowalność, reaktywność i kwestie zaufania stają się barierami dla organizacji o dużej skali działania. Zdolność Blockchain do usunięcia tych ograniczeń może odblokować wartość zarówno poprzez zmniejszenie nieefektywności, jak i stworzenie nowych możliwości.

microsoft logo 2018ZPTS Poliuretany, polska spółka o pozycji europejskiego lidera na rynku produktów i technologii elastomerowych systemów poliuretanowych, przeniosła biznes do chmury Microsoft. Przedsiębiorstwo zmigrowało do Azure całe środowisko IT, rezygnując z fizycznej infrastruktury, a także wdrożyło Microsoft 365 oraz Azure Virtual Desktop, aby umożliwić zdalną współpracę pracownikom biurowym. Kompleksowa transformacja okazała się receptą na modernizację infrastruktury technologicznej bez kosztownej inwestycji we własny sprzęt i oprogramowanie, a także zapewniła zgodność z przepisami i licencjami.

Ochrona i zarządzanie danymi to olbrzymie wyzwanie dla firm wdrażających rozwiązania chmurowe. Z problemem konfrontuje się dzisiaj każda organizacja, która zdecydowała się na robotyzację, automatyzację procesów i wdrożenia systemów ERP.

Rozmawiając o transformacji cyfrowej nie sposób nie wspomnieć o chmurze. Popularność wykorzystania rozwiązań cloudowych rośnie – już blisko 60 proc. dużych, niespełna 40 proc. średnich oraz ponad 20 proc. małych firm w Polsce korzysta z takiej opcji. Statystyki wskazują, że ogólnie na polskim rynku już 24,4 proc. organizacji korzysta z płatnych rozwiązań chmurowych – to wzrost o 7 p.p. w stosunku do 2019 r. Czy to oznacza, że jesteśmy skazani na Cloud?

Atos wprowadza na rynek bezpieczną, kompleksową, skalowalną ofertę ThinkAI, która umożliwi użytkownikom efektywne projektowanie, rozwijanie i dostarczanie wysokowydajnych aplikacji AI. Rozwiązanie ThinkAI jest przeznaczone dla organizacji korzystających z tradycyjnych obliczeń o wysokiej wydajności, które chcą dzięki aplikacjom AI przeprowadzać dokładniejsze i szybsze symulacje, oraz dla tych, które opracowują aplikacje AI i potrzebują większej mocy obliczeniowej.

Stowarzyszenie zrzeszające przedstawicieli komercyjnych linii lotniczych, ciężko doświadczone gospodarczymi skutkami pandemii, osiąga większą produktywność dzięki ujednoliconemu rozwiązaniu wsparcia; uwalnia zasoby IT aby skupić się na odbudowie i ekspansji.

Pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na światową gospodarkę, rynek ubezpieczeń pozostał jednym z największych inwestorów w technologie optymalizacji procesów biznesowych. IDC szacuje, że wydatki na rozwiązania IT w tym sektorze będą rosły 6% w skali roku (CAGR1), w 2024 roku osiągając wartość 135 mld USD. Według raportu IDC i Liferay, w porównaniu z 2020 rokiem, aż 73% firm z branży usług finansowych planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki na rozwiązania IT dedykowane obsłudze klienta.

ORACLEWspółczesne systemy biznesowe produkują ogromne ilości danych, których odpowiednie magazynowanie i przetwarzanie sprawia organizacjom coraz większe kłopoty. Powodem jest tzw. dług technologiczny, którego efektem jest przestarzała i coraz mniej wydolna infrastruktura informatyczna.

oracle 120Firma Oracle przedstawiła nowy program Oracle Support Rewards, który pomoże klientom w przyspieszeniu migracji do chmury i zmniejszeniu kosztów asysty w ramach licencji na oprogramowanie. Dziś klienci, którzy składają nowe zobowiązania do zakupu usług Oracle Cloud Infrastructure (OCI), mogą otrzymać premie, które zmniejszają, a nawet eliminują opłaty za asystę w ramach licencji na technologie Oracle instalowane lokalnie.

oracle 120Pracownicy od ponad roku znajdują pod olbrzymią presją skierowaną na wspieranie swoich przedsiębiorstw w przetrwaniu kryzysu. Nowych sojuszników znajdują w technologiach sztucznej inteligencji, które pomagają im lepiej zarządzać firmowymi finansami.

sap logoKiedy wybuchła pandemia i fizyczne punkty sprzedaży detalicznej musiały zamknąć lub ograniczyć swoją działalność, marki musiały szybko przestawić się na bezpośrednią sprzedaż internetową i nauczyć się, jak wchodzić w interakcje z klientami cyfrowo. Dość szybko zdały sobie sprawę, że prosty sklep internetowy nie wystarcza, aby konkurować w cyfrowym świecie. Przykładem jest Uniwersytet Lublański, który dzięki wykorzystaniu aplikacji SAP Upscale Commerce wszedł w świat sprzedaży internetowej i zbudował zupełnie nowy model biznesowy w zaledwie miesiąc.

Firmy są głodne nowych rozwiązań technologicznych – wynika z badania Colt Technology Services. Przy czym 54 procent respondentów podaje „ewolucję technologii” jako kluczowy czynnik umożliwiający realizację ich planów.

Co roku prognozy dotyczące adopcji chmury publicznej przez biznes są bardzo optymistyczne, mimo to zawsze faktyczne tempo transformacji jest mniejsze. W tym roku w końcu może być inaczej, bo u dyrektorów technologicznych widać zmianę w postawach i podejściach do chmury. Co myślą lokomotywy i hamulcowi zmian? Po dziesiątkach oficjalnych i nieoficjalnych rozmów z CIO/CTO aktualną listę ich siedmiu kluczowych dylematów przedstawił Jacek Chmiel, dyrektor Avenga Labs.

microsoft logo 2018Transformacja branży usług finansowych przy udziale innowacji i technologii już od dłuższego czasu zatacza coraz szersze kręgi, dotykając kolejnych jej obszarów i wyznaczając bieg zmian dla innych sektorów gospodarki. Kluczowym elementem tego zjawiska są klienci. To ich oczekiwania, sugestie i potrzeby są motorem napędowym dla tworzenia nowych modeli usług, udogodnień czy wprowadzania kolejnych produktów na rynek. O tym, czy cyfrowy model obsługi klienta to już namacalna rzeczywistości, czy dopiero obietnica przyszłości rozmawiali 12 maja w trakcie debaty „Cyfrowe zaangażowanie klienta – jak w pełni zrealizować cyfrową obietnicę?” przedstawiciele takich firm jak Alior Bank, Mastercard, Vivus oraz Microsoft. Wydarzenie było częścią konferencji Impact 2021.

anegis 2018Microsoft rozszerza rodzinę usług kognitywnych o nowe technologie i wprowadza Azure Spatial Analysis – narzędzie, które wykorzystuje komputerową analizę obrazu wideo do gromadzenia i przetwarzania informacji o tym, jak ludzie (lub inne obiekty np. samochody) poruszają się i zachowują w określonej przestrzeni fizycznej.

Jak wynika z najnowszego raportu GUS, z rozwiązań chmurowych w Polsce korzysta już niemal 60 proc. dużych organizacji, blisko 38 proc. średnich przedsiębiorstw oraz 21 proc. małych firm. Ogółem w 2020 roku 24,4 proc. polskich firm korzystało z płatnych usług chmury obliczeniowej. Adopcja tych rozwiązań w kraju rośnie, poprawiając pozycję Polski w stosunku do innych krajów europejskich (średnia europejska wynosi 36 proc.).

IBM ogłosił wyniki nowych badań rynkowych dotyczących zastosowania sztucznej inteligencji (AI) przez europejskie przedsiębiorstwa oraz wpływu pandemii COVID-19 na zastosowanie tej technologii.

Premier League, najczęściej oglądana liga piłkarska na świecie, wybrała Oracle jako oficjalnego dostawcę usług chmurowych. Współpracując z Oracle, Premier League dostarczy kibicom jeszcze więcej emocji dzięki nowym statystykom meczów, które zapewnią dokładniejsze zrozumienie akcji na żywo na boisku. Technologie analizy danych oraz uczenia maszynowego oferowane przez Oracle dostarczą dokładne statystyki w czasie rzeczywistym miliardom odbiorców na całym świecie.

Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii, to z pewnością jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej, będących efektem pandemii. Szczególnie handel detaliczny przyspieszył rozwój automatyzacji, w tym robotów. W ciągu najbliższych kilku lat może pociągnąć za sobą wdrożenia kolejnych nowych technologii. Eksperci nie mają wątpliwości - domino ruszyło, a automatyzacje będą tylko przyspieszać.

Jaka jest przyszłość chmury dla przedsiębiorstw? Colt Technology Services zapytał o to managerów IT, przeprowadził rozmowy z przedsiębiorstwami i zaprosił ekspertów ds. chmury z SAP, Oracle Cloud i Google Cloud, aby podzielili się swoimi obserwacjami. Wnioski? Jesteśmy świadkami kolejnej ewolucji.

Ogromne inwestycje w sztuczną inteligencję nie dziwią, gdyż korzyści wynikające z tej technologii są nie do przecenienia. Jednak pojawia się wiele pytań dotyczących zagrożeń wynikających z jej niewłaściwego – celowego lub nieumyślnego – wykorzystania. Coraz głośniej mówi się o etycznym aspekcie używania AI.

Firma IBM zapowiedziała dziś, że ogólna dostępność pierwszej w branży platformy chmurowej dedykowanej do sektora usług finansowych, IBM Cloud for Financial Services, zostanie teraz uzupełniona o obsługę Red Hat OpenShift i innych usług natywnych w chmurze. Przedstawiona po raz pierwszy w 2019 roku platforma chmurowa IBM Cloud for Financial Services została zaprojektowana we współpracy z Bank of America. Od tamtej pory IBM zbudował środowisko chmury, które jest w stanie zaspokoić potrzeby branży usług finansowych w zakresie obciążeń i ochrony danych o znaczeniu krytycznym dzięki naszym możliwościom zapewniania zgodności i najlepszym w branży zabezpieczeniom.

Big Data, sztuczna inteligencja, inżynieria genetyczna – to tylko niektóre z technologii, które zdaniem Organizacji Narodów Zjednoczonych wkrótce nam spowszednieją. Jednak cyfrowa rewolucja nie rozleje się po świecie w równym stopniu. Te najlepiej przygotowane na nadejście nowych technologii kraje zostawią w tyle resztę stawki. A jak w tym zestawieniu wypada Polska? Znaleźliśmy się wysoko w rankingu, ale co to właściwie oznacza i na co czekamy?

sap logoSzczepionki przeciwko COVID 19 są szansą na powrót do normalnego funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki. Powszechne szczepienia jest jednak nowym wyzwaniem dla systemów opieki zdrowotnej w wielu krajach. Firma SAP opracowała dedykowane rozwiązania, które usprawniają proces szczepień i są z sukcesem wykorzystywane, m. in. w Saksonii.

IBM ogłosił dzisiaj, że Trzecia Strona, dostawca cyfrowych rozwiązań dla bibliotek w Polsce, wdraża narzędzia chmury hybrydowej IBM dla swoich systemów Alfios i Bibliografia, udostępniając zasoby biblioteczne z dowolnego miejsca i urządzenia połączonego z internetem. Dzięki temu Trzecia Strona może sprostać rosnącym potrzebom bibliotek w zakresie digitalizacji zasobów i umożliwić czytelnikom wypożyczanie książek w czasie zbliżonym do rzeczywistego w okresie pandemii.

comarchW każdej firmie pracownicy przygotowują i wymieniają między sobą mnóstwo dokumentów. Niektórzy przetrzymują je na mailach, inni tworzą archiwa na własnych komputerach. Efekt obu rozwiązań jest podobny; dokumenty nie są ogólnodostępne i jakiekolwiek zarządzanie nimi jest bardzo trudne. Rozwiązaniem takiej sytuacji jest system informatyczny Comarch DMS, który automatyzuje proces obiegu wprowadzonych już dokumentów.

Czas zerwać z przeszłością, stare nie wróci. Zrozumiał to biznes, który w 2021 będzie cyfryzować się na potęgę, wynika z raportu TEKsystems. Firmy zainwestują w zbieranie i przetwarzanie informacji oraz w analitykę. Cel, wygrać z kryzysem i konkurencją.

Sektor usług finansowych przeszedł w ubiegłym roku poważne zmiany. Podobnie jak w przypadku innych branż nastąpiło przejście do środowiska cyfrowego. Taka sytuacja oznacza jednak również okazję do sprawdzenia możliwości nowych technologii i nowych sposobów działania, gwarantujących większą elastyczność w zmieniających się warunkach rynkowych. Dzięki dużej skalowalności, a zatem możliwości obsługi spadków i wzrostów liczby przetwarzanych transakcji cyfrowych, związanej z migracją do chmury w ramach realizowanych projektów transformacji, wiele banków może szybciej zrezygnować z monolitycznych rozwiązań i przejść na bardziej elastyczną architekturę podstawową. Pozwala to uzyskać poziom reaktywności niemożliwy do osiągnięcia we wcześniejszych systemach.

Back to top