oracle 120Nowe badanie Oracle pokazuje, że firmy z branży produkcji i wysokich technologii w przyszłości będą wykorzystywać technologie wirtualnej rzeczywistości nie tylko w procesach planowania i produkcji, lecz także obsługi klienta.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Raport z badania pt. „Czy doświadczenia wirtualne mogą zastąpić rzeczywistość?” pokazał wpływ samoobsługowych aplikacji na oczekiwania klientów B2B. 36% firm z branży produkcji i wysokich technologii stwierdziło, że ich klienci wolą dokonywać zakupów lub rozwiązywać problemy bez konieczności rozmowy ze sprzedawcą czy pracownikiem działu obsługi klienta.

Technologie takie jak wirtualna rzeczywistość są stosowane w procesach projektowania i produkcji już od wielu lat, ale badanie Oracle pokazało, że w niedalekiej przyszłości firmy z branży produkcji i wysokich technologii będą je również intensywnie wykorzystywać w obsłudze klienta.
  • 84% będzie wykorzystywać wirtualną rzeczywistość do obsługi klienta do 2020 r., a 38% robi to już teraz.
  • 90% firm do 2020 r. umożliwi klientom kontaktowanie się z firmą za pomocą specjalnych aplikacji mobilnych, a 48% już to robi.
  • Do 2020 r. 89% firm będzie wykorzystywać technologie automatyzacji w celu usprawnienia obsługi klienta, a 49% już z nich korzysta.

 

Wirtualna rzeczywistość i automatyzacja już od jakiegoś czasu odgrywają istotną rolę w sektorze produkcji i wysokich technologii, ale ich wykorzystanie w obsłudze klienta to stosunkowo nowe zjawisko. Firmy stosują technologie wirtualnej rzeczywistości, aby udostępnić kupującym realistyczny widok produktów, jakie mają otrzymać. Natomiast jeśli chodzi o obsługę posprzedażną, technologie automatyzacji dają klientom swobodę zarządzania zgłoszeniami serwisowymi według własnego uznania bez konieczności czekania na dział serwisu — powiedział Mark de Groot, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA odpowiedzialny za cyfrową obsługę klienta w Oracle

Firmy z branży produkcji i wysokich technologii mają lepszą wiedzę o potrzebach swoich klientów niż firmy z innych sektorów — 50% z nich regularnie analizuje dane dotyczące klientów, aby lepiej zrozumieć swoją grupę docelową, w porównaniu z 37% firm telekomunikacyjnych i 44% sklepów internetowych. Jednak mimo że 49% firm z branży produkcji i wysokich technologii uważa, że ma głęboką wiedzę o zachowaniach klientów, to prawie 40% ma problem z zebraniem danych dotyczących zadowolenia klienta w jedną całość i wykorzystaniem ich do kształtowania strategii sprzedażowych i marketingowych.

Dobra wiadomość jest taka, że firmy z branży produkcji i wysokich technologii są liderami w dziedzinie wykorzystania danych w celu lepszego zrozumienia klienta. Jednak bez wiedzy o tym, jak klienci reagują na otrzymywaną obsługę, firmy nie będą wiedziały, jak ją udoskonalić. A jeśli chodzi o obsługę klienta, umiejętność wyciągania wniosków ze swoich sukcesów i porażek jest bardziej pomocna w doskonaleniu strategii niż wykorzystanie innowacji takich jak wirtualna rzeczywistość i specjalistyczne aplikacje — dodaje Mark de Groot.

Źródło: www.oracle.com 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Sage | Enterprise Management – korzyści biznesowe i oszczędności w firmach produkcyjnych

Wdrożenie nowoczesnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem ma pozytywny wpływ na całą organizację. Jak obliczyła firma badawcza…

Najważniejsze trendy w ECM na 2019

W 2020 roku na świecie będzie 45 zetabajtów danych, jak podają eksperci Cloud Technologies, dlatego wydatki firm na ich przetwarzanie drastycznie…

OSM w Piątnicy – kompleksowe wdrożenie ERP w branży spożywczej

Sektor spożywczy oczekuje od systemów ERP przede wszystkim zaspokojenia potrzeb w zakresie rozliczania i optymalizacji produkcji, a także…

Rozwiązanie IFS Customer Engagement wybrane przez Baxi Heating

Baxi Heating Ltd decyduje się na wielokanałowe centrum obsługi klienta firmy IFS, które stanowi opartą na chmurze platformę dla telefonii i…

Włoska firma obuwnicza Finest Shoes wybrała system ERP Infor M3 Fashion

Finest Shoes, włoski producent obuwia i właściciel marki Atlantic Stars wybrał aplikację ERP Infor M3 Fashion w wersji Infor Accelerator for…

Długotrwała współpraca liderów – Kelvion stawia na system TETA ERP

Firma Kelvion Machine Cooling Sp. z o. o., oferująca jeden z największych portfeli produktowych w dziedzinie wymienników ciepła w Polsce, od 20…

Previous Next Play Pause

enova365 490x120 2

Katalog Rozwiązań IT

Back to top