RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna! |
Współpraca między działem sprzedaży i marketingu – jak ją usprawnić?
- Szczegóły
- Kategoria: CRM


Dział sprzedaży vs. dział marketingu
Wbrew pozorom – często cele działu sprzedaży pokrywają się z celami działu marketingu. Nierzadko główną różnicą jest ich sposób realizowania, co w naturalny sposób wymusza konieczność tworzenia satysfakcjonujących kompromisów.
Jak podają statystyki (Aberdeen, 2023) – przedsiębiorstwa, w których współpracuje ze sobą dział sprzedaży i marketingu, osiągają nawet o 32% wyższe wzrosty w skali roku. Biznesy pozbawione tej współpracy mierzą się ze stratami, wynoszącymi nawet 7% w skali roku.
Brak kompromisu to nierzadko wynik problemów komunikacyjnych, braku narzędzi, a także niespójnej definicji celu.
Narzędzia dla działu sprzedaży i marketingu
Zastosowanie narzędzi to bez wątpienia jedno z najskuteczniejszych sposobów na większą efektywność komunikacyjną, sprawną wymianę dokumentów i tworzenie analiz, które umożliwią bezproblemową współpracę na linii dział sprzedaży- dział marketingu.
Warto więc wybrać narzędzia, które umożliwią szybkie identyfikowanie potencjalnych klientów, zagwarantują sprawniejszych cykl sprzedażowy, stworzą przestrzeń do automatyzacji i dbania o relacje z klientami.
Microsoft Dynamics 365 Marketing
Aplikacja stworzona z myślą o wprowadzeniu automatyzacji działu marketingu. Jej głównym celem jest m.in. zoptymalizować informacje w obrębie działań marketingowych, przy okazji symulując ewentualne interakcje z klientami, co ma ułatwić zrozumienie odbiorców, a tym samym – zwiększyć szansę na biznesowy sukces.
Microsoft Dynamics 365 Marketing umożliwia efektywne połączenie sprzedaży i marketingu, dzięki m.in. możliwości śledzenia bieżących efektów kampanii i budowania spersonalizowanych komunikatów.
Dodatkowe funkcje to m.in.:
Microsoft Dynamics 365 Sale – narzędzie, mające na celu wspierać proces podejmowania decyzji związanych ze sprzedażą. Aplikacja ta ma w realny sposób pomagać w prognozowaniu sprzedaży – m.in. w celu zbierania informacji, które następnie można przedstawić działowi marketingu. Wśród najatrakcyjniejszych funkcji wymienia się m.in.: możliwość prowadzenia responsywnej komunikacji z klientami, mierzenie nastrojów społecznych i potencjalnych zagrożeń, a także automatyczne generowanie tagów, które wskazywałyby zamiar zakupu.
Źródło: www.anegis.com/pl
Wbrew pozorom – często cele działu sprzedaży pokrywają się z celami działu marketingu. Nierzadko główną różnicą jest ich sposób realizowania, co w naturalny sposób wymusza konieczność tworzenia satysfakcjonujących kompromisów.
Jak podają statystyki (Aberdeen, 2023) – przedsiębiorstwa, w których współpracuje ze sobą dział sprzedaży i marketingu, osiągają nawet o 32% wyższe wzrosty w skali roku. Biznesy pozbawione tej współpracy mierzą się ze stratami, wynoszącymi nawet 7% w skali roku.
Brak kompromisu to nierzadko wynik problemów komunikacyjnych, braku narzędzi, a także niespójnej definicji celu.
Narzędzia dla działu sprzedaży i marketingu
Zastosowanie narzędzi to bez wątpienia jedno z najskuteczniejszych sposobów na większą efektywność komunikacyjną, sprawną wymianę dokumentów i tworzenie analiz, które umożliwią bezproblemową współpracę na linii dział sprzedaży- dział marketingu.
Warto więc wybrać narzędzia, które umożliwią szybkie identyfikowanie potencjalnych klientów, zagwarantują sprawniejszych cykl sprzedażowy, stworzą przestrzeń do automatyzacji i dbania o relacje z klientami.
Microsoft Dynamics 365 Marketing
Aplikacja stworzona z myślą o wprowadzeniu automatyzacji działu marketingu. Jej głównym celem jest m.in. zoptymalizować informacje w obrębie działań marketingowych, przy okazji symulując ewentualne interakcje z klientami, co ma ułatwić zrozumienie odbiorców, a tym samym – zwiększyć szansę na biznesowy sukces.
Microsoft Dynamics 365 Marketing umożliwia efektywne połączenie sprzedaży i marketingu, dzięki m.in. możliwości śledzenia bieżących efektów kampanii i budowania spersonalizowanych komunikatów.
Dodatkowe funkcje to m.in.:
- Organizowanie kampanii, dostosowującej się do zachowań i preferencji klientów.
- Segmentowanie leadów.
- Nadawanie priorytetów leadom.
- Zautomatyzowanie pracy.
- Tworzenie szablonów (w Word lub Excel), które umożliwiają szybką wymianę danych z klientami i współpracownikami.
Microsoft Dynamics 365 Sale – narzędzie, mające na celu wspierać proces podejmowania decyzji związanych ze sprzedażą. Aplikacja ta ma w realny sposób pomagać w prognozowaniu sprzedaży – m.in. w celu zbierania informacji, które następnie można przedstawić działowi marketingu. Wśród najatrakcyjniejszych funkcji wymienia się m.in.: możliwość prowadzenia responsywnej komunikacji z klientami, mierzenie nastrojów społecznych i potencjalnych zagrożeń, a także automatyczne generowanie tagów, które wskazywałyby zamiar zakupu.
Źródło: www.anegis.com/pl