- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
Comarch zdobył pierwsze miejsce w raporcie Computerworld TOP 200 w kategorii "Najwięksi dostawcy systemów Enterprise Resource Planning (ERP)". To wydarzenie o ogromnym znaczeniu - firma awansowała z drugiego miejsca i wyprzedziła Asseco Business Solutions, a na trzecim miejscu pozostała SAP Polska. Comarch, jako jedyna firma z pierwszej piątki, odnotował imponujący wzrost o 20%, osiągając przychody na poziomie 332,7 mln zł.
- Szczegóły
- Kategoria: IT Solutions
Firma Snowflake ogłosiła na dorocznej konferencji użytkowników Snowflake Summit 2023 nowe ulepszenia swojej ujednoliconej platformy. Ułatwią one organizacjom uzyskanie wartości ze wszystkich danych, jednocześnie zapewniając lepszą wydajność dla najbardziej krytycznych obciążeń klientów.
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
Firma Mazzoni powstała w 2005 roku, obecnie jest jednym z wiodących krajowych producentów mebli. W ofercie firmy znajduje się kilkanaście rodzajów i rozmiarów asortymentu, w tym ławy, stoliki i stoły oraz szafy, witryny i komody.
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Webcon, aż 85% amerykańskich CIO potwierdza, że aplikacje budowane na platformach low-code są kluczowe dla ich organizacji. Co więcej, 84% z nich wskazuje, że w najbliższych 2 latach low-code jeszcze zyska na znaczeniu. Eksperci Webcon zaznaczają, że zapotrzebowanie na tę technologię rośnie również w Polsce.
- Szczegóły
- Kategoria: Bezpieczeństwo IT
Cyberprzestępczość i jej skutki ewoluują tak szybko, jak sama technologia. Według danych raportu „Statista's Cybersecurity Outlook”, globalne koszty cyberataków wzrosną z 8,44 mld USD w 2022 roku do 23,84 mld USD w 2027 roku. Zdarza się, że firmy nie są w stanie finansowo podnieść się po ataku. Głównym problemem są tutaj skradzione lub zniszczone dane, których nie można odzyskać po ingerencji cyberprzestępców. Jednak dzięki chmurze i jej rozwijającej się technologii odzyskiwania danych, sytuacja przestała być beznadziejna.
- Szczegóły
- Kategoria: Rozwiazania HR
DPD Polska sp. z o.o. we współpracy z Gavdi Polska wdrożyła rozwiązania SAP SuccessFactors do zarządzania oceną, celami i rozwojem kompetencji pracowników. W efekcie przeprowadzonych prac ograniczono ilość pracy manualnej działu HR, skrócono czas pracy przeznaczony na obsługę procesów oraz podniesiono poziom doświadczeń użytkowników systemu. Wdrożone rozwiązanie obejmuje wszystkich pracowników DPD Polska – ponad 4 500 osób.
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
PEZ to marka znana z charakterystycznych dyspozytorów cukierków, które uwieczniają bohaterów popkultury i postacie z bajek. Firma działa na arenie międzynarodowej i jako brand spożywczy jest zobowiązana do przestrzegania szczególnych środków ostrożności. Co z kolei zmusza ją do gromadzenia dużej ilości danych w obszarze planowania i rejestrowania użytych zasobów. Do tej pory PEZ działał za pomocą narzędzi manualnych. W drugim kwartale 2023 wszelkie gromadzone dane zmigrowano do systemu ERP, wspieranego przez SAP S/4HANA Cloud.
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
Według EY, aż 81 proc. organizacji na świecie doświadcza niedoboru pracowników technologicznych. W dodatku 28 proc. przedstawicieli firm uważa, że do 2025 roku będą musieli wesprzeć około 1/3 (35 proc.) swoich pracowników w zdobyciu umiejętności technicznych. Dziś podstawowe kompetencje informatyczne wymagane są od osób na właściwie wszystkich stanowiskach. Pracownicy, którzy nie potrafią tworzyć kodu, ale dobrze radzą sobie z wykorzystywaniem narzędzi low-code i no-code, mogą być dla organizacji ogromnym wsparciem w digitalizacji.
- Szczegóły
- Kategoria: ECM
Nie ulega wątpliwości, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania ukierunkowane na reorganizację procesów biznesowych – ich automatyzację i funkcjonalizację. Działy sprzedaży czy marketingu praktycznie od zawsze entuzjastycznie podchodziły do tematu innowacji usprawniających ich codzienną pracę. Sytuacja miała się nieco inaczej, jeśli wziąć pod lupę działy prawne. Jeszcze 5 lat temu wielu prawników nie było tak otwartych na tego typu rozwiązania.
- Szczegóły
- Kategoria: IT Solutions
Nowy suwerenny region chmurowy Oracle EU Sovereign Cloud jest już dostępny; pomoże organizacjom z sektora prywatnego i publicznego w Unii Europejskiej uzyskać większą kontrolę nad prywatnością ich danych i spełnić wymogi suwerenności.
- Szczegóły
- Kategoria: WMS
Wiodący dystrybutor odzieży i sprzętu sportowego Sportisimo, wdraża system Warehouse Management System PSIwms i Material Flow Control PSImfc. Sportisimo postawiło na zwinne metodyki wdrożeniowe i złożyło zamówienie bezpośrednio przez PSI App Store.
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
Cyfrowa transformacja, która przyśpiesza z roku na rok, stwarza firmom na całym świecie liczne możliwości rozwoju. Jej tempo wiąże się jednak z konsekwencjami dla środowiska naturalnego. Już teraz sektor technologiczny jest odpowiedzialny za 2-3% globalnej emisji gazów cieplarnianych. Co można zrobić, aby to zmienić, szczególnie w dobie regulacji związanych z ESG? Aż 76% firm wierzy, że rozwijające się technologie mogą odegrać kluczową rolę w redukcji ich śladu węglowego. To oznacza m.in. inwestowanie w 5G czy IoT, ale także modernizację używanego sprzętu zamiast wymieniania go na całkowicie nowy.
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
Branża automotive jest jednym z kluczowych sektorów produkcyjnych, który od lat staje w obliczu licznych wyzwań. W ostatnich latach głównymi problemami dla producentów części samochodowych były pandemia Covid-19 oraz wojna na Ukrainie. Obie te sytuacje miały duży wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw w branży, prowadząc do czasowego wstrzymania prac i ograniczeń w pozyskiwaniu surowców.
- Szczegóły
- Kategoria: Bezpieczeństwo IT
Sztuczna inteligencja nie jest niczym nowym, aczkolwiek takie narzędzia, jak ChatGPT czy Google Bard sprawiły, że technologia trafiła pod strzechy i stała się dostępna oraz bardziej zrozumiała dla przeciętnego konsumenta. Niektórzy się z tego powodu cieszą, inni ostrzegają przed nadchodzącym Armagedonem. Najczęściej o generatywnej sztucznej inteligencji dyskutuje się w kontekście utraty miejsc pracy, ale pojawiają się też obawy o wykorzystanie chatbotów przez cyberprzestępców.
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
Accenture planuje przeznaczenie w ciągu trzech lat kwoty 3 miliardów dolarów na rozwój działalności w obszarze danych i sztucznej inteligencji (Data & AI) w celu wsparcia klientów ze wszystkich branż w efektywnym i odpowiedzialnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji, umożliwiającym firmom intensywny rozwój, zwiększenie wydajności oraz budowanie odporności.
- Szczegóły
- Kategoria: CRM
Dział sprzedaży i dział marketingu mają ściśle określone cele. Część z nich jest spójna i tożsama, podczas gdy inna może powodować szereg konfliktów. Aby zminimalizować ryzyko problemów komunikacyjnych i organizacyjnych, konieczne jest wprowadzenie narzędzi, które mają na celu usprawnić współpracę między tymi działami.
- Szczegóły
- Kategoria: CRM
Salesforce poinformował o wprowadzeniu AI Cloud, najszybszego i najbardziej zaufanego rozwiązania dla klientów Salesforce, które pozwala usprawnić obsługę klienta oraz zwiększyć produktywność przedsiębiorstwa dzięki generatywnej sztucznej inteligencji. AI Cloud to zestaw funkcji zoptymalizowanych pod kątem dostarczania zaufanych, otwartych i generowanych w czasie rzeczywistym procesów we wszystkich aplikacjach i przepływach pracy.
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
Wybór najlepszego systemu ERP jest kluczowym krokiem dla każdej organizacji, który wymaga dokładnego przygotowania i analizy. W tym artykule przedstawimy najlepsze praktyki, które pomogą w tym procesie.
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
Ubrania marki PROSTO można kupić zarówno w sklepach stacjonarnych firm partnerskich, jak i w Internecie, a nawet na imprezach plenerowych, koncertach i festiwalach. Prowadzenie takiej wielokanałowej sprzedaży jest możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych, które realizują cały proces zakupowy: od złożenia zamówienia przez jego realizację, aż po wysyłkę towaru i wystawienie faktury. Ważny jest też obszar magazynowania i logistyki, który w firmie PROSTO jest zautomatyzowany.
- Szczegóły
- Kategoria: IT Solutions
VAN group – jedna z wiodących polskich firm transportowo-logistycznych – chciała stworzyć system zarządzania transportem, który pomagałby w obsłudze danych, planowaniu tras, monitorowaniu ładunków i kalkulacjach frachtów. Pretius był zewnętrznym dostawcą, któremu powierzono ten projekt, a platforma Oracle APEX została wybrana jako najlepsza technologia do tego zadania.
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
Versuni to firma z branży AGD, która w 2021 roku wydzieliła się jako odrębny biznes ze spółki Royal Philips. W ciągu półtora roku stworzyła swoje MVP, wdrożyła standardy branżowe i zmigrowała dane do środowiska SAP w 55 krajach. Jak młoda marka, która wyrosła na bazie potężnej organizacji, wzięła z niej co najlepsze i zorganizowała procesy w oparciu o zwinne podejście, działanie na ogromną skalę i włączenie technologii u zarania istnienia? Na czym oparli swój sukces?
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
Mennica Skarbowa, jeden z największych dealerów złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych w Polsce, notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, znacząco poprawiła swoją efektywność biznesową dzięki wdrożeniu systemu Comarch ERP XL. System ten pozwolił na automatyzację wielu procesów, co wpłynęło na wzrost efektywności rotacji towaru o 60%.
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
W ostatnich latach polskie firmy produkcyjne napotykały na wiele czynników gospodarczych i geopolitycznych, które utrudniały ich działanie. Pandemia, wojna, inflacja - to tylko początek tych wyzwań. W obliczu tych trudności, korzystanie z systemów ERP w celu automatyzacji i zwiększenia efektywności procesów oraz redukcji kosztów powinno być standardem. Jednak czy rzeczywiście tak się dzieje? Czy przedsiębiorstwa przemysłowe wdrożyły rozwiązania informatyczne? Czy wykorzystywane narzędzia faktycznie przyczyniają się do redukcji kosztów, usprawnienia sposobu działania i zwiększenia jakości obsługi klienta?
- Szczegóły
- Kategoria: IT Solutions
Zmniejszenie kosztów, usprawnienie transportu, ograniczenie zużycia energii, zwiększenie efektywności produkcji i skrupulatny monitoring każdego jej etapu przekładające się na optymalizację wykorzystania zasobów, poprawa bezpieczeństwa oraz jakości świadczonych usług. To korzyści, jakie przedsiębiorstwa mogą wynieść z wykorzystania Internetu Rzeczy (IoT). Mimo tego z zastosowaniem IoT w europejskich przedsiębiorstwach nie jest najlepiej, co pokazują dane Eurostatu.
- Szczegóły
- Kategoria: WMS
Najnowsze badanie w branży magazynowej pokazuje dobitnie, że zachodzi właśnie radykalna zmiana w podejściu automatyzacji. Dekadę temu trudno było sobie wyobrazić, że w 2023 roku ponad jedna trzecia firm korzystać będzie z robotów w swoich magazynach.
- Szczegóły
- Kategoria: Bezpieczeństwo IT
W obliczu rozwijających się nieustannie technik i metod działań cyberprzestępców przedsiębiorstwa muszą wdrażać proaktywne podejście do bezpieczeństwa. Zamiast jedynie reagować na naruszenia powinny stosować rozwiązania zapobiegające atakom i minimalizujące ich negatywne skutki. Jednym ze sposobów ochrony przed kradzieżą danych jest stosowanie modelu Zero Trust Network Access.
- Szczegóły
- Kategoria: Rozwiazania HR
Trendy HR w 2023 roku pokazują, że po okresie pandemii firmy chętniej widzą biura pełne niż puste. Pomimo tego w branży IT panuje przekonanie, że elastyczność – w zakresie miejsca, czasu i sposobu wykonywania pracy – na stałe wpisze się w krajobraz pracy. Liderzy branży pracują nad nowymi ramami kultury organizacyjnej oraz starają się dostosować do realiów zespołów rozproszonych. Jak zmieni się podejście do roli biur?
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomosci
Oracle wdrożył swoje rozwiązania oparte na chmurze do obsługi handlu detalicznego w Prada Group. Dzięki temu Prada Group może lepiej poznać swoich klientów i wykorzystać informacje o nich, aby dostosować ofertę oraz zapewnić bardziej spersonalizowane doświadczenia. Oracle Retail Xstore Point-of-Service (POS) i Oracle Retail Customer Engagement Cloud Service w modelu mobilnym pomagają zbierać i analizować preferencje klientów oraz zwyczaje zakupowe w celu zwiększenia ich lojalności.