ITBoom Sp. z o.o. dołączyła do grona partnerów MS-CRM ADD-ONS, i jako pierwsza w Polsce firma została dostawcą DocumentsCorePack, rozwiązania dedykowanego dla Microsoft Dynamics 365. CorePack to specjalistyczny moduł do tworzenia szablonów dokumentów dla CRM. Dzięki dołączeniu do grona oficjalnych partnerów możliwe będzie jeszcze efektywniejsze wdrażanie rozwiązań oferowanych przez MS-CRM ADD-ONS, światowej klasy partnera Microsoft w Europie.

Salesforce opublikował nowy raport State of Service, dzieląc się spostrzeżeniami ponad 5 500 specjalistów ds. obsługi klienta w 30 krajach – w tym 200 z Polski. Raport opisuje priorytety, wyzwania i strategie kształtujące obsługę klienta, w tym sposoby, w jaki zespoły wykorzystują sztuczną inteligencję oraz dane w celu zwiększenia przychodów, wydajności i zadowolenia klientów w obliczu rosnących oczekiwań.

Firma IFS wykazała w swoim najnowszym badaniu, że szefowie firm „dali się porwać” fali entuzjazmu towarzyszącej dynamicznemu rozwojowi sztucznej inteligencji. Oczekiwania co do zastosowania tej technologii w praktyce są ogromne, ale przedsiębiorstwa nie są jeszcze przygotowane na to, by im sprostać. „Przemysłowa sztuczna inteligencja: nowa przestrzeń dla produktywności, innowacji i konkurencyjności” (ang. Industrial AI: the new frontier for productivity, innovation and competition), to tytuł raportu podsumowującego badanie IFS przeprowadzone wśród 1700 osób zajmujących wysokie stanowiska zarządcze i kierownicze na całym świecie.

itm industry logoNa to czekają wszyscy zainteresowani nowymi technologiami w przemyśle. Lista wystawców to jedno, ale ciekawość tego, co wiodące firmy pokażą na swoich stoiskach, towarzyszy zwiedzającym aż do momentu otwarcia targowych hal. W najbliższej edycji ITM INDUSTRY EUROPE nie zabraknie światowych marek, za którymi podąża oferta wyznaczająca najwyższe standardy w tej branży. Niektóre firmy już mają jasno sprecyzowane plany swojej aktywności na czerwcowych targach w Poznaniu.

Balton, największy polski producent wyrobów medycznych obecny w 80 krajach na 6 kontynentach, posiada złożone linie produkcyjne w kilku lokalizacjach w Polsce, gdzie zatrudnia ponad 600 pracowników. W ramach realizacji przyjętej strategii – uwzględniającej rozwój organizacji także od strony HR – Balton we współpracy z SD Worx SAP Solutions wdrożył SD Worx HR Cloud. Jest to chmurowe rozwiązanie oparte na SAP SuccessFactors oraz autorskich narzędziach SD Worx SAP Solutions (SD Worx), które usprawniają procesy kadrowo-płacowe.

Jedna trzecia firm w Polsce zamierza zwiększać wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a 18% planuje zatrudniać nowych pracowników wspierających rozwój cyfryzacji organizacji. W trzeciej edycji badania KPMG, przeprowadzonego w partnerstwie z Microsoft, wskaźnik główny Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu wzrósł względem poprzedniego roku z 4,4 do 5,1 pkt w dziesięciostopniowej skali.

itintegro logo2015Dynamics Business Forum to realizowany od 2016 roku cykl spotkań dla przedstawicieli biznesu. Tym razem odbył się on w kwietniu, w 5 polskich miastach - Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie - pod znakiem nowej generacji systemów ERP i CRM oraz tematu sztucznej inteligencji. Zdobył zainteresowanie ze strony ponad 500 przedstawicieli biznesu!

comarchP&V zdecydowało się zwiększyć zakres funkcjonowania Comarch Digital Insurance. System pozwalający na obsługę ubezpieczeń na życie został już wcześniej wdrożony w Grupie a kontynuacja współpracy będzie dotyczyć transformacji obsługi świadczeń pracowniczych. P&V dostarcza rozwiązania ubezpieczeniowe dla osób fizycznych, samozatrudnionych oraz firm za pośrednictwem wielu marek biznesowych (P&V i Vivium) czy kanałów dystrybucji.

SAPW obliczu stale rozwijającego się rynku technologii, firmy na całym świecie poszukują sposobów na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie elastyczności swoich łańcuchów dostaw. Ericsson, światowy lider w dziedzinie 5G, technologii komunikacyjnych i usług, wybrał rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain (SAP IBP), aby zwiększyć wydajność operacyjną swojej globalnej sieci łańcucha dostaw.

Sztuczna inteligencja sprawiła, że prowadzanie cyberataków stało się łatwiejsze. Pozwala między innymi na szybką identyfikację podatności ofiar na konkretne zagrożenia, a także jest w stanie napisać przestępcom gotowy złośliwy kod lub duże jego fragmenty. Jednak równocześnie może funkcjonować nie tylko jako narzędzie ofensywne – w rękach zespołów ds. cyberbezpieczeństwa staje się skutecznym rozwiązaniem ochronnym, wyrównującym szanse w walce pomiędzy firmami a cyberprzestępcami.

SAS zaprezentował lekkie, dostosowane do potrzeb poszczególnych branż modele sztucznej inteligencji do indywidualnego licencjonowania. To przełomowe rozwiązanie ułatwi organizacjom efektywne i zoptymalizowane wdrażanie technologii AI. Ogłoszenie miało miejsce podczas dorocznej konferencji SAS Innovate w Las Vegas.

BPSCWyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich przyznaje, że żałuje co najmniej jednej decyzji dotyczącej technologii podjętej w ciągu ostatniego roku lub półtora. Główne przyczyny niepowodzeń to wysokie koszty, trudności z wdrożeniem oraz problemy z dostawcami.

Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.

GECOSWdrożenie klasycznego systemu ERP w firmach handlowo- produkcyjnych bardzo często wiąże się ze żmudną, czasochłonną analizą przedwdrożeniową, serią długich cykli spotkań, a następnie procesem akceptacji planu wdrożenia, konfiguracją systemu i migracją danych. Na końcu jest oczywiście faza uruchomienia, stabilizacji i szkolenia pracowników. Tak zdefiniowany proces może trwać kilka miesięcy, a w niektórych przypadkach nawet rok.

W ramach realizacji globalnej strategii "Carrefour 2026", Carrefour przeprowadza dalszą cyfryzację swoich operacji na rynku polskim. Firma wdrożyła nowoczesny system CRM opracowany przez Salesforce, który ma na celu ulepszenie interakcji z klientami oraz poprawę wydajności procesów obsługi klienta.

Grupa Amica od lat stawia na innowacje i cyfryzację. Najnowszym projektem było zakończenie migracji do SAP S/4HANA w skandynawskiej spółce Gram A/S, będącej częścią Grupy Amica. To ważny krok w procesie transformacji cyfrowej i sposób na adaptację w dynamicznym środowisku biznesowym.

Globalny rynek Call i Contact Center osiągnie wartość 495 miliarda dolarów do 2030 roku, rosnąc co roku o 5,8%. Za 6 lat blisko 75% tego rynku będą stanowiły wewnętrzne centra obsługi klienta, zaś pozostała część przypadnie firmom zewnętrznym świadczącym usługi w obszarze outsourcingu obsługi klienta i sprzedaży. Kluczową strategią rozwoju dla całej branży będzie cyfryzacja – to główne wnioski z niedawno opublikowanego raportu „Call Centers – Global Strategic Business Report” autorstwa firmy ResearchandMarkets.

Jedna na trzy firmy na świecie nie jest zadowolona ze swoich postępów w cyfryzacji – wynika z badania Red Hat. Wśród najczęściej wymienianych barier digitalizacji są: dług technologiczny (29%), luka kompetencyjna wśród specjalistów IT (25%) oraz procesy wykonywane ręcznie (21%). W Polsce firmy radzą sobie z tymi przeszkodami modernizując systemy i wdrażając automatyzację, która pozwala bardziej efektywnie wykorzystać wiedzę ekspercką swoich pracowników.

proALPHA 2024Nawet w świecie IT cechującym się szybkim rozwojem taka oferta bardzo się wyróżnia: platformy Low-Code lub No-Code w kombinacji ze sztuczną inteligencją (SI) wynoszą systemy ERP (Enterprise Ressource Planning) na nowy poziom. W proALPHA z uwagą obserwujemy te rozwiązania i przyłączamy odpowiednie narzędzia poprzez interfejs programistyczny.

suncode logoPlus Workflow to wielofunkcyjne rozwiązanie Low-Code, wspierające przedsiębiorstwa w sprawnym zarządzaniu dokumentami i optymalizacji procesów biznesowych. Pozwala on przedsiębiorstwom samodzielne modelowanie procesów biznesowych, zarządzanie dokumentacją w formie elektronicznej, skanowanie dokumentacji i OCR. Treści trafiające do systemu są archiwizowane i dostępne w każdym momencie. Aby lepiej zrozumieć, czym jest i jak funkcjonuje system Plus Workflow, należy przyjrzeć się kilku aspektom.

Eurofins, międzynarodowa firma z sektora biotechnologii, wybrała IBM Security QRadar SIEM do zarządzania mapą cyberzagrożeń. Najnowsze rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję, analizę sieci i zachowań użytkowników oraz rzeczywistą analizę zagrożeń, stworzoną w celu zapewnienia analitykom dokładniejszych, kontekstowych i priorytetowych alertów. Katowicki oddział Eurofins odpowiada za świadczenie tej usługi w skali globalnej, a wdrożenie IBM Security QRadar SIEM należy do największych w kraju.

W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez Salesforce aż 60% specjalistów IT z sektora publicznego wskazało niedobór umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji (AI) jako największe wyzwanie we wdrażaniu tej technologii.

COMARCH Dela Cosmetics produkuje kolorowe kosmetyki proszkowe od blisko 30 lat. W celu usprawnienia procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie wdrożono system do zarządzania procesami w firmie - Comarch ERP XL. Oprogramowanie było obecne w firmie już w 2008 r., a w 2019 r. rozszerzono jego funkcjonalności i zwiększono wykorzystanie, aby jak najlepiej odpowiadał potrzebom organizacji. Za wdrożenie odpowiada Partner Comarch, firma Kotrak.

BPSCZnaczenie GenAI w przemyśle, która zajmuje czołowe miejsce na liście technologicznych priorytetów, rośnie. Z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing" wynika, że aż 83 proc. firm z sektora wytwórczego planuje inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w tym roku. Jednak wyzwaniem jest właściwe wykorzystanie danych, z których żyje AI. Efektywnie wykorzystuje je zaledwie 2 na 5 firm.

W erze cyfrowej transformacji sektora finansowego zapewnienie cyberbezpieczeństwa jest kluczowym wyzwaniem dla instytucji działających w tej branży. Unia Europejska, dążąc do wzmocnienia odporności operacyjnej w cyfrowym wymiarze, wprowadziła regulacje, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowego w finansach.

Jeszcze pod koniec 2023 r. co dziesiąte przedsiębiorstwo nie miało żadnego planu w zakresie dostosowania swoich technologii AI do krajowych i międzynarodowych regulacji – wynika z raportu SAS „AI Readiness: how organizations are preparing for the new requirements”. Aż w 44 proc. przypadków powodem tego stanu rzeczy był brak zrozumienia zapowiadanych przepisów. Wsparcia w zapewnieniu zgodności z nowymi regulacjami biznes oczekuje od dostawców technologii.

Wszyscy mówią o cyfrowej transformacji, jednak praktyczne wyzwania związane z jej wdrażaniem są rzadko omawiane szerzej. Według raportu IDC InfoBrief zleconego przez Endavę , aż połowa projektów transformacji cyfrowej przeprowadzanych na całym świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie osiągnęła oczekiwanych celów i wyników. Co więcej, 6 na 10 europejskich organizacji podejmujących działania w tym zakresie uważa te inwestycje za nieudane. Najnowsze badania rzucają jednak światło na to, co sprawia, że transformacja cyfrowa działa - i jak się okazuje, najważniejszy jest ludzki wkład w ten proces.

sap logoPolskie firmy coraz bardziej rozumieją potencjał AI, dostrzegając jej rolę przy optymalizacji pracy i zwiększaniu efektywności kosztowej. Z danych SAP wynika również, że niemała część polskich menedżerów widzi już możliwości sztucznej inteligencji także w kontekście strategicznych decyzji biznesowych. Może to świadczyć o ewolucji roli sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach.

Systemy SAP od dekad stanowią fundament zarządzania zasobami przedsiębiorstwa, umożliwiając firmom z różnych sektorów efektywne planowanie jak i rozwój biznesu. W obliczu nieustannie ewoluujących technologii i zmieniających się potrzeb biznesowych, ekosystem SAP dynamicznie się rozwija. Warto trzymać rękę na pulsie i być na bieżącą z tym jakie nowe rozwiązania, które umożliwiają przedsiębiorstwom nie tylko utrzymanie konkurencyjności, ale i pionierskie wykorzystanie innowacji, mają największy potencjał.

COMARCHGrupa CIECH wybrała Comarch ze względu na wieloletnie doświadczenie firmy, a także zaawansowane funkcjonalności samego systemu, odpowiadające potrzebom dużych podmiotów działających w biznesie. Comarch EDI umożliwia m.in. konwertowanie faktur z i na wiele różnych formatów, a ponadto obsługuje walidacje biznesowe. Wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewnia automatyzację procesów, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając pracę.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie cieszy się dużym zainteresowaniem, chociaż nie do końca wiemy, jakie nowe drogi i możliwości jej zastosowanie przed nami otwiera. Wiele osób wyobraża sobie, że AI to narzędzie dostępne tylko wielkim korporacjom, korzystającym na co dzień z zaawansowanych technologii. Tymczasem mniejsze podmioty również mogą je wykorzystywać, niekoniecznie wprzęgając sztuczną inteligencję w narzędzia informatyczne. Można się jej uczyć małymi krokami. Obszarem, w którym warto sprawdzić jej możliwości, jest na przykład HR.

Back to top