loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

System ERP w Koronie

Firma Korona SA, jeden z największych producentów świec w Europie, zakończyła proces wdrożenia najnowszej wersji systemu ERP QAD Enterprise Applications. System zapewnia kompleksową obsługę działalności firmy w obszarze sprzedaży, zakupów, logistyki, produkcji oraz finansów.
Wieluński zakład wykorzystuje również aplikację QAD Warehousing (moduł klasy Warehouse Management Systems), na bazie której stworzyła unikalne rozwiązania w obszarze magazynów i kontroli materiałowej, zgodne z oczekiwaniami m.in. firmy IKEA, która jest odbiorcą produktów Korony. Z systemu ERP firmy QAD  korzysta 91 użytkowników.

Wieluńska Korona potrzebowała kilkunastu lat, by w Polsce stać się niekwestionowanym liderem, a w Europie jednym z najbardziej liczących się graczy na rynku świec. Firma podbiła rynek wysoką jakością wyrobów, oryginalnym wzornictwem i sprawną obsługą klienta. Dynamiczny rozwój spółki jest wspierany od 2001 roku przez system QAD odpowiedzialny za obsługę kluczowych procesów firmy.
Rok 2011 to dla Korony nie tylko uruchomienie nowej wersji systemu QAD, ale również finalizacja dużych inwestycji w nowe grunty, hale produkcyjne oraz zwiększenie powierzchni magazynowych. Firma jest w fazie dynamicznego wzrostu, konsekwentnie realizując plan podwojenia przychodów w ciągu kilku najbliższych lat. QAD skutecznie wspiera Koronę w tym procesie, umożliwiając niezbędną standaryzację i przyspieszanie realizacji procesów biznesowych – mówi Andrzej Wróbel, Wiceprezes Zarządu Korona SA.
Decyzję o migracji dotychczas wykorzystywanego oprogramowania do najnowszej wersji podjęto jeszcze w 2010 roku. Większe wymagania wobec systemu pojawiły się wraz ze wzrostem wydajności produkcji. Dostrzeżono wówczas możliwości, jakie nowa wersja oferuje w obszarze wspomagania pracy użytkowników, zwłaszcza, jeśli chodzi o monitorowanie procesów i związany z tym przepływ informacji. Aktualizacja pakietu ERP stała się okazją do reorganizacji obszaru planowania sprzedaży i potrzeb materiałowych oraz wdrożenia modułu oceny dostawców.

Do największych korzyści z działania systemu należy zaliczyć automatyzację procesów na każdym etapie – od złożenia zamówienia przez dział handlowy po jego realizację.
System informatyczny wspiera wszystkie obszary firmy, a więc zarówno zaopatrzenie, jak i planowanie sprzedaży, obsługę logistyczną magazynu i przesyłek czy księgowość. Zapewnia to ciągłość pracy i usprawnia obsługę w sposób zgodny z naszymi oczekiwaniami. System zapewnia przewagę nad innymi rozwiązaniami przez swoją stabilność. – mówi Mariusz Wicher, Manager IT Korona SA.
Niezaprzeczalnym atutem najnowszej wersji jest interfejs użytkownika oparty na platformie .NET zwiększający skuteczność użytkowania i dostęp do danych. Ze względu na interfejs system pozwala również na pracę zdalną. Obsługę oprogramowania ułatwia także wprowadzenie nowatorskich rozwiązań służących unifikacji i płynnej integracji systemu z zewnętrznymi aplikacjami (np. rozwiązaniami klasy Workflow, Business Intelligence /Analizy, MES, pakietem MS Office), co oznacza również większą przejrzystość rozwiązania.
KORONA plasuje się w gronie najbardziej nowoczesnych firm z branży świecarskiej. Jest również jednym z największych producentów świec zapachowych w Europie. Obecnie wspólnie z klientem kształtujemy plany współpracy na kolejne lata, analizując kluczowe potrzeby ich rosnącego biznesu. W ramach programu QAD Customer Engagement dokonujemy analizy faktycznych potrzeb z punktu widzenia rozwoju działalności, zarówno w skali lokalnej, jak i międzynarodowej – podkreśla Mateusz Ciesielski, Account Manager QAD Polska.
W efekcie wdrożenia do dyspozycji użytkowników został przekazany szereg nowych funkcjonalności. Pracę z systemem ułatwiają interaktywne mapy procesów biznesowych oraz intuicyjne wyszukiwanie potrzebnych opcji. Pojawiła się także możliwość tworzenia bardziej przejrzystych i eleganckich raportów, bez konieczności posługiwania się zewnętrznymi narzędziami. Użytkownicy mogą również płynnie wymieniać dane pomiędzy aplikacją QAD an MS Excel, co pozwala uniknąć ich czasochłonnego przepisywania. Zapisywanie raportów bezpośrednio w formacie PDF upraszcza ponadto cały proces zamówień i dystrybucji.

Z punktu widzenia wieluńskiego producenta, szczególnie istotny jest obszar ruchu magazynowego, kontroli jakości i prawidłowości wysyłek. Korona spełnia najwyższe standardy produkcji i dystrybucji wymagane m.in. przez koncern IKEA, z którym współpracuje od lat. Producent świec podkreślał konieczność uruchomienia nowej wersji oprogramowania 1 lipca, kiedy ma swój początek nowy roku finansowy w Koronie.
Udało się dotrzymać wszystkich terminów i uruchomić nową wersję bez większych problemów, na czas i w budżecie. Projekt trwał 8 miesięcy, z czego pierwsze 4 miesiące przeznaczone były wyłącznie na przeprowadzenie niezbędnych prac programistycznych, zarówno po stronie QAD jak i Korony – mówi Waldemar Cieciuch, Project Manager QAD Polska.
Z nowej wersji korzysta 70 użytkowników aplikacji QAD. Dodatkowe 21 licencji obejmuje użytkowników terminalowych pracujących z systemem do obsługi kodów kreskowych. Korona planuje kolejnych rozszerzenie ilości licencji, tak aby można było rejestrować wszystkie wykonywane operacje.

Źródło: QAD

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top