Newsletter

loading...
2013_IFS_160x200
loading...

Jak marketing predykcyjny wpływa na performance marketing?

Już podczas zakupów Amazon przewiduje, czy klient kupi wybraną książkę. To magia, a może czytanie w myślach? Nie, to dogłębna znajomość użytkownika wykorzystana przez inteligentne i „uczące się” algorytmy danych, służące do symulowania różnych scenariuszy, w zależności od pozostawionego przez nich „internetowego” śladu aktywności.

Czytaj więcej...

Nieodkryty potencjał Big Data. Rynek na drodze do 203 mld USD

Globalny rynek danych i analityki biznesowej, jest obecnie wyceniany na 130 mld dolarów i będzie rósł w kolejnych latach w dwucyfrowym tempie. Przewiduje się, że w 2020 roku przekroczy już próg 203 mld dolarów. Technologie Big Data rozwijają się sześciokrotnie szybciej niż pozostałe segmenty sektora IT. Tymczasem polski biznes wydaje się być wciąż nieświadomy wyścigu, w którym uczestniczy. Wygrają w nim te firmy, które będą mieć dostęp do odpowiednich danych i zrobią z nich jak najlepszy pożytek.

Czytaj więcej...

Dane - zamrożony kapitał
Polskie firmy mają dane, ale nie wiedzą, jak z nich korzystać

Choć liczba danych w Sieci przekroczyła już zawrotny próg 11 Zettabajtów (ZB), to cyfrowy potop dopiero przed nami. Wedle szacunków IDC w 2025 w internecie będzie ponad 180 Zettabajtów danych. Lawinowe tempo produkcji cyfrowych informacji nie idzie jednak w parze z ich realnym wykorzystaniem przez firmy: odsetek danych wykorzystywanych przez przedsiębiorców od lat balansuje w przedziale 20-30 proc. Mimo że przedsiębiorstwa zgromadziły w swoich systemach CRM już wystarczająco dużo informacji umożliwiających zrozumienie rynku, konkurencji czy profilu klienta, to nadal nie wiedzą, jak należy je monetyzować bądź robić z nich biznesowy użytek. Dane stają się tym samym zamrożonym kapitałem w wielu firmach.

Czytaj więcej...

Na efekty projektów Big Data trzeba będzie jeszcze poczekać

Chociaż segment Big Data rozwija się nieprzerwanie niemal 6-krotnie szybciej niż cały rynek IT , na wymierne rezultaty przyjdzie nam jeszcze poczekać. Jak wynika z badania przeprowadzonego w USA na zlecenie SAS, 49% przedsiębiorstw twierdzi, że jest za wcześnie, aby ocenić zwrot z inwestycji w projekty Big Data. Jedynie co trzecia firma odnotowała zyski wynikające z wykorzystania rozwiązań do analizy dużych zbiorów danych.

Czytaj więcej...

Big Data: Nowy poziom innowacyjności, konkurencyjności i produktywności

oracle 120W ostatnich latach ilość danych gwałtownie wzrosła, a analiza dużych zbiorów danych (tzw. Big Data) w przyszłości stanie się podstawą konkurencyjności, dając początek nowym falom wzrostu produktywności oraz innowacyjności w przedsiębiorstwach — jak pokazuje badanie przeprowadzone przez MGI i dział technologii biznesowych firmy McKinsey.

Czytaj więcej...

Big Data nie tylko dla dużych przedsiębiorstw

Gromadzenie i analiza danych jest obecnie istotnym procesem, który pozwala budować wyraźną przewagę konkurencyjną. Wbrew pozorom, analiza danych nie jest czynnością zarezerwowaną wyłącznie dla największych firm, ponieważ z powodzeniem może być też przeprowadzana w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Czytaj więcej...

Big Data w firmie: popularna w teorii, śladowa w praktyce

„Analityka Big Data? Oczywiście, wykorzystujemy ją w naszej firmie!”. Takie zapewnienia słychać dziś ze strony sektora biznesowego w Polsce i na świecie. Według raportu „Big Data Analytics Market Study”, autorstwa Dresner Advisory Services, niemal połowa spośród 3 tysięcy przebadanych przedsiębiorstw (47 proc.) planuje wdrożyć narzędzia do analityki danych w najbliższej przyszłości. Rzeczywistość jednak skrzeczy, a deklaracje firm często rozmijają się z rzeczywistością. Big Data w firmach to nadal rzadko spotykane zjawisko.

Czytaj więcej...

Przyszłość Big Data to zarządzanie danymi

Według analityków większość przedsiębiorstw wykorzystuje tylko około 10 procent danych, których jest właścicielem. Wdrożenie kompleksowej strategii zarządzania danymi w dobie Big Data nie jest zadaniem łatwym i wymaga reorganizacji procesów w ramach całej organizacji. Jednak w dobie cyfrowej transformacji wygrywa ten, kto potrafi lepiej wykorzystać wiedzę ukrytą w danych i szybciej zamienić ją w wymierną wartość biznesową.

Czytaj więcej...

Analityka biznesowa sposobem konkurencyjności

Ogrom informacji gromadzonych przez różnorodne systemy informatyczne funkcjonujące w ramach przedsiębiorstwa nie jest w dostateczny sposób przetwarzany – a to one kryją szereg istotnych wskazówek co do właściwego kierunku rozwoju firmy i osiągnięcia sukcesu rynkowego. Analiza danych w różnych perspektywach i uzyskanie efektu synergii dzięki integracji danych o wielu procesach to przyszłość firm z sektora produkcji. To szansa na realny wzrost efektywności zużywania zasobów przedsiębiorstwa, na przyspieszenie reagowania na możliwe zagrożenia i na dynamiczne rozwijanie produktów.

Czytaj więcej...

Business Intelligence: o co chodzi?

Choć Business Intelligence może się wydawać przysłowiowym rocket science, to jednak w praktyce okazuje się, że jest wykorzystywane znacznie częściej, niż mogłoby się wydawać. Uniwersytety, ligi sportowe i giganci biznesu: jak opierają się na BI i korzystają z potencjału gromadzonych danych? Oto kilka ciekawych przykładów.

Czytaj więcej...

Jak analiza biznesowa może wpłynąć na realizację strategii firmy?

EXACTCelem analizy biznesowej jest stworzenie przejrzystej bazy wiedzy o firmie, a w efekcie zminimalizowanie ryzyka niepowodzenia w jakimkolwiek obszarze dotyczącym działalności firmy. Przyczynami tychże są najczęściej niesprecyzowane wymagania organizacji, niechęć pracowników do wprowadzanych zmian oraz zbyt pochopny wybór dostawców.

Czytaj więcej...

Big data – przełom w zarządzaniu przedsiębiorstwami

Każdego dnia firmy produkują ogromne ilości danych. Pojedynczo nie mają one wielkiej wartości, jednak odpowiednia selekcja i analiza czyni z nich prawdziwą skarbnicę wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych, preferencji zakupowych klientów czy procesów zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej...

Jakie znaczenie dla tworzenia analiz ma techniczne i formalne zarządzanie danymi?

macrologicKażdą wartościową rzecz i wartościowe działanie można opisać zestawem odpowiedzi na pytania: kto?, co?, gdzie?, kiedy?, jak?, dlaczego?. Również analitykę biznesową. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku analiz „co" jest dość złożone, a jego jakość zmienia się w czasie.
 
Autor: Jarosław Witwicki

Czytaj więcej...

Jak efektywnie zarządzać siecią sprzedaży?
Analiza danych w branży Retail

comarchBranża detaliczna charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem, a co za tym idzie – dużą liczbą źródeł danych o kondycji firmy, klientach czy najbliższym otoczeniu przedsiębiorstwa. Pojawia się pytanie, jak zintegrować rozproszone dane, przetworzyć i możliwie maksymalnie wykorzystać w zarządzaniu firmą? Odpowiedzią jest Comarch Business Intelligence.

Czytaj więcej...

Kalkulacje kosztów i prognozy wyników, czyli możliwości analizy finansowej

macrologicMożliwość wielowariantowego prognozowania wyników na różnych szczeblach firmy pozwala przygotowywać alternatywne plany działania na wypadek odchyleń od prognozy wyników, dodatkowych kosztów czy pojawiających się szans rynkowych.
 
Autor: Patrycja Ptaszek-Strączyńska

Czytaj więcej...

Diabeł tkwi w szczegółach

Wiele organizacji zaczyna zdawać sobie sprawę z faktu, iż aby dotrzymać kroku konkurencji, a nawet wyprzedzić ją w dynamicznie zmieniających się warunkach, należy położyć strategiczny wręcz nacisk na analizę danych. Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwowaliśmy nieustający wzrost ilości informacji i znaczącą zmianę w złożoności zestawów danych. Ma to ogromne przełożenie dla biznesu. Dane pochodzące z portali społecznościowych, urządzeń mobilnych oraz dostępne w chmurze, umożliwiają organizacjom pozyskiwanie wartościowych informacji o klientach, przewidywanie trendów i szybsze wprowadzanie produktów na rynek. Jednakże ten zalew danych umożliwia niespotykany dotąd margines błędu.

Czytaj więcej...

5 kroków do lepszej wizualizacji danych

5 krokow prezentacji danychCzęsto słyszymy, że jeden obraz wart jest tysiąc słów. To powiedzenie jest szczególnie prawdziwe w świecie business intelligence i wizualizacji danych. Odpowiednio zwizualizowane za pomocą grafów czy wykresów rekordy z danymi mogą w efektywny sposób odkryć ważne dla firmy informacje. Jest to niezmiernie istotne dla przedsiębiorstw, które wciąż poszukują nowych możliwości eksplorowania danych i tym samym poprawiania wydajności swojego biznesu.

Czytaj więcej...

Nie wszystko co wiralowe jest pożądane

Od kilku miesięcy świat walczy z epidemią Eboli. Lekarze i organizacje humanitarne stawiają pytanie: w jaki sposób technologia może pomóc w powstrzymaniu rozprzestrzeniania się wirusa? Chodzi o nowe metody diagnozowania, systemy wczesnego wykrywania czy też usprawnienie komunikacji pomiędzy pierwszoliniowymi pracownikami służby zdrowia. Przywykliśmy do wykorzystywania technologii w każdym aspekcie naszego życia, więc w tej kryzysowej sytuacji powyższe pytanie nikogo nie powinno dziwić.

Czytaj więcej...

Analityka dla każdego

W dobie Big Data analityka biznesowa stała się niezbędnym narzędziem do budowania sprawnej organizacji i efektywnego konkurowania na rynku. Procesy biznesowe muszą przebiegać sprawniej, a wiążące decyzje – zapadać dużo szybciej. Jak organizacje radzą sobie z tym wyzwaniem?

Czytaj więcej...

Do analizy danych potrzeba tylko jednej zdolności

Jeśli ktoś ma kota, na pewno wie jakie są jego najbardziej znane zwyczaje – błogie lenistwo i legendarna już ciekawość. Koty uwielbiają spać, ale gdy pojawia się w ich zasięgu coś nowego i nieznanego szybko wyostrzają swoje zmysły i budzą w sobie naturalną ciekawość.

Czytaj więcej...

loading...
loading...
loading...

Oracle i Integrated Solutions (IS) łączą...

Blisko połowa dużych firm chce skorzystać z usług w chmurze obliczeniowej – wynika z danych IDC....

Polska skraca cyfryzacyjny dystans do...

Choć w Europie Zachodniej firmy szybciej niż w Polsce przenoszą swoje dane do chmury, to...

Cała produkcja z Impuls EVO

O zarządzaniu produkcją z systemem ERP Impuls Evo opowiada Przemysław Kędzierski.

Comarch ERP XL w Torf Corporation...

Torf Corporation to wiodący polski producent kosmetyków (marka Tołpa, a także marki własne sieci)....

enova365 w firmie Colorex

Dzięki wdrożeniu enova365 udaje się skutecznie zarządzać firmą oraz procesami sprzedaży, zamówień,...

20170424 ERP dla produkcji
Show Panel
ENOVA365 KWADRAT
Show Panel

navireo 315x270

 

Show Panel
  • eq system banner2