
Początki projektu
Firma Logbox świadczy usługi w zakresie całościowej obsługi e-commerce, magazynowania towarów i realizacji zamówień – detalicznych i hurtowych, oraz transportu i dystrybucji. Operator posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze sklepów internetowych. Magazyn firmy to również centrum dystrybucyjne, w ramach którego realizowane są procesy związane z eksportem, importem, a także dystrybucją marek własnych. Ze względu na dynamiczny rozwój, przedstawiciele firmy zaczęli poszukiwać nowoczesnych możliwości rozwoju oraz podnoszenia efektywności.
Główny klient firmy Logbox to Gunfire – jeden z największych dostawców replik broni w Europie. Przedsiębiorstwo istnieje na rynku ponad 15 lat i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej Air Soft Guns (ASG), akcesoriów i części, sprzętu do survivalu oraz militariów. Rozwój własnych brandów, to obok działalności handlowej, jeden z głównych elementów działalności firmy. Gunfire posiada w swoim portfolio także wiele rozpoznawalnych marek. W ofercie firmy znajduje się obecnie ponad 9 tysięcy produktów.
Przeniesienie do nowego magazynu, plan rozszerzenia skali świadczenia usług fulfillment oraz możliwości systematycznego zwiększania jakości obsługi klientów to główne powody, stojące za decyzją o wdrożeniu nowego systemu.
Dla firmy Logbox szczególnie istotna była możliwość dostosowania metod zarządzania procesami magazynowymi do zróżnicowanego charakteru zamówień (jednopozycyjne, wielopozycyjne, hurtowe), jak i indywidualne oczekiwania klientów odnośnie dotyczące pakowania wysyłek.
Główne cele, które zdefiniowane zostały na starcie projektu, to:
Prace nad systemem zostały rozpoczęte po przeprowadzeniu sprintu analitycznego. Pierwszym etapem projektu była integracja z dotychczas używanym rozwiązaniem ERP. Był to kluczowy krok we współpracy, który stanowił jednocześnie pierwsze duże wyzwanie.
Kolejny etap stanowił projekt wdrożenia systemu WMS. Istotną okolicznością, która towarzyszyła pracom projektowym, a następnie uruchomieniu systemu, była przeprowadzka do nowego magazynu. Logbox zmieniał lokalizację swojego centrum dystrybucyjnego tuż przed wdrożeniem systemu WMS. Było to wyzwanie, ponieważ oprócz oczywistych trudności logistycznych związanych z transportem towaru do nowej lokalizacji oraz odpowiedniego ich rozmieszczenia, wiązał się również ze zwiększaniem skali działania firmy oraz reorganizacją procesów magazynowych. Nowy magazyn o powierzchni 3500 m2 jest wyposażony w regały wysokiego składowania oraz antresolę, w której wydzielona została dedykowana strefa pakowania. Uruchomienie systemu WMS odbyło się równolegle z przeniesieniem do nowej przestrzeni.
Jak podkreśla Jarosław Olszewski, architekt rozwiązań WMS w Sente, projekt wdrożeniowy był skomplikowanym przedsięwzięciem:
W czasie realizacji projektu został zaimplementowany szereg rozwiązań, które znacznie usprawniły działanie magazynu firmy Logbox. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:
Współpraca firmy Logbox z Sente jest kontynuowana, a wdrożone rozwiązania są systematycznie rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania firmy Logbox oraz ewoluują potrzeby firmy.
Źródło: www.sente.pl
Firma Logbox świadczy usługi w zakresie całościowej obsługi e-commerce, magazynowania towarów i realizacji zamówień – detalicznych i hurtowych, oraz transportu i dystrybucji. Operator posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze sklepów internetowych. Magazyn firmy to również centrum dystrybucyjne, w ramach którego realizowane są procesy związane z eksportem, importem, a także dystrybucją marek własnych. Ze względu na dynamiczny rozwój, przedstawiciele firmy zaczęli poszukiwać nowoczesnych możliwości rozwoju oraz podnoszenia efektywności.
Główny klient firmy Logbox to Gunfire – jeden z największych dostawców replik broni w Europie. Przedsiębiorstwo istnieje na rynku ponad 15 lat i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej Air Soft Guns (ASG), akcesoriów i części, sprzętu do survivalu oraz militariów. Rozwój własnych brandów, to obok działalności handlowej, jeden z głównych elementów działalności firmy. Gunfire posiada w swoim portfolio także wiele rozpoznawalnych marek. W ofercie firmy znajduje się obecnie ponad 9 tysięcy produktów.
Przeniesienie do nowego magazynu, plan rozszerzenia skali świadczenia usług fulfillment oraz możliwości systematycznego zwiększania jakości obsługi klientów to główne powody, stojące za decyzją o wdrożeniu nowego systemu.
Dla firmy Logbox szczególnie istotna była możliwość dostosowania metod zarządzania procesami magazynowymi do zróżnicowanego charakteru zamówień (jednopozycyjne, wielopozycyjne, hurtowe), jak i indywidualne oczekiwania klientów odnośnie dotyczące pakowania wysyłek.
Główne cele, które zdefiniowane zostały na starcie projektu, to:
- usprawnienie i zwiększenie kontroli wysyłek
- zwiększenie wydajności w zarządzaniu magazynem
- integracja z rozwiązaniem ERP
Prace nad systemem zostały rozpoczęte po przeprowadzeniu sprintu analitycznego. Pierwszym etapem projektu była integracja z dotychczas używanym rozwiązaniem ERP. Był to kluczowy krok we współpracy, który stanowił jednocześnie pierwsze duże wyzwanie.
Kolejny etap stanowił projekt wdrożenia systemu WMS. Istotną okolicznością, która towarzyszyła pracom projektowym, a następnie uruchomieniu systemu, była przeprowadzka do nowego magazynu. Logbox zmieniał lokalizację swojego centrum dystrybucyjnego tuż przed wdrożeniem systemu WMS. Było to wyzwanie, ponieważ oprócz oczywistych trudności logistycznych związanych z transportem towaru do nowej lokalizacji oraz odpowiedniego ich rozmieszczenia, wiązał się również ze zwiększaniem skali działania firmy oraz reorganizacją procesów magazynowych. Nowy magazyn o powierzchni 3500 m2 jest wyposażony w regały wysokiego składowania oraz antresolę, w której wydzielona została dedykowana strefa pakowania. Uruchomienie systemu WMS odbyło się równolegle z przeniesieniem do nowej przestrzeni.
Jak podkreśla Jarosław Olszewski, architekt rozwiązań WMS w Sente, projekt wdrożeniowy był skomplikowanym przedsięwzięciem:
Jednym z największych wyzwań, z jakimi musieliśmy się zmierzyć, była mnogość realizowanych działań. W ciągu kilku dni przeniesiony został magazyn, wykonana była inwentaryzacja, a następnie uruchomienie systemu WMS w nowej rzeczywistości. Trudności napotykane w trakcie tychże prac, wymagały od nas (zespołu wdrażającego system ze strony Sente) projektowania i realizacji wielu złożonych procesów, aby jak najbardziej usprawnić pracę magazynu w tych trudnych chwilach. Pomimo problemów i wyzwań, z którymi musieliśmy się zmierzyć, tym bardziej należy być dumnym z systemu, który udało nam się zbudować przy współpracy z firmą Logbox. Jednocześnie warto podkreślić fakt, iż otwartość pracowników firmy Logbox na nowe rozwiązania oraz chęć szybkiego usprawniania procesów znacząco wpłynęła na osiągnięcie bardzo dużej wydajności systemu.
W czasie realizacji projektu został zaimplementowany szereg rozwiązań, które znacznie usprawniły działanie magazynu firmy Logbox. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:
- wprowadzenie rozwiązania multipicking, które umożliwia obsługę wielu zamówień w jednym czasie,
- rozszerzenie multipickingu o kompletację zamówień jednopozycyjnych, czyli kompletację jednoprzebiegową,
- zaimplementowanie panelu pakowania, dzięki któremu firma zyskuje uproszczenie i przyspieszenie procesu pakowania,
- automatyczne rozlokowanie towarów – system zarządza rozmieszczeniem towarów i relokacją towarów w sposób automatyczny tak, aby proces zbiórki towarów do wydania był możliwie jak najszybszy,
- monitorowanie wydajności pracy – rozwiązanie wspiera proces monitorowania wydajności pracy, co pozwala lepiej dobrać zasoby ludzkie i efektywnie planować pracę
Współpraca firmy Logbox z Sente jest kontynuowana, a wdrożone rozwiązania są systematycznie rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania firmy Logbox oraz ewoluują potrzeby firmy.
Źródło: www.sente.pl