Kij i marchewka czy wyrozumiałość i empatia – jak zarządzać zespołem, żeby budować dobre relacje i osiągać cele biznesowe?
ANEGISW dynamicznym środowisku biznesowym, w którym innowacje i zmiany są kluczowe dla sukcesu, również modele zarządzania firmą i budowania kultury organizacyjnej przekształcają się z tradycyjnych, sztywnych, korporacyjnych w elastyczne, innowacyjne i zorientowane na ludzi. Jak zasady otwartej komunikacji, wzajemnego zaufania, rozwijania potencjału w organizacji przekładają się na sukces pracownika i całej firmy? W rozmowie z ANEGIS Anna Solarek, architektka rozwiązań, konsultantka i liderka dzieli się doświadczeniem i wskazówkami w obszarze kształtowania kultury organizacyjnej opartej na empatii i wsparciu.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Firmy w branży rozwiązań IT, które wypracowały swój system wartości i zbudowały kulturę organizacyjną opartą na otwartości i szacunku do pracowników są atrakcyjne tak dla specjalistów poszukujących pracy, jak i klientów poszukujących partnera biznesowego.

Komunikacja

Anna Solarek, konsultantka, architektka rozwiązań, zastępczyni dyrektora konsultingu oraz koordynatorka Programu Akademickiego w ANEGIS, zwraca uwagę na komunikację, jako klucz do sukcesu każdej współpracy: „Komunikacja to podstawa i umiejętność dawania feedbacku w sposób, który nie urazi, nie ocenia ciebie jako osoby, tylko zachowania lub wykonane zadania”.

Nie można zostawiać nikogo w niepewności, trzeba informować o postępach, problemach i rozwiązaniach. Trzeba też słuchać, co mają do powiedzenia inni, pytać o opinie i sugestie.

To powtarzam osobom, z którymi pracuję: - Jeśli widzicie coś do zmiany, to przyjdźcie do mnie i powiedzcie mi, bo skąd mam wiedzieć, że coś robię źle, jeśli nikt mi na to nie zwraca uwagi. I to jest ta szczerość, to jest ten feedback – przyznaje.


Zaufanie

W firmie, w której pracownicy mają swobodę działania, a relacje zawodowe opierają się na zaufaniu, takie podejście przekłada się na lepszą współpracę z klientami i jakość rozwiązań oferowanych klientom.

Wychodzenie ze strefy komfortu jest kluczowe - ma uczyć odpowiedzialności i rozwijać. Staram się tłumaczyć, że tylko ci, którzy nic nie robią - nie popełniają błędów – w firmie powinna być przestrzeń na naukę i samodzielne wyciąganie wniosków z liderem stojącym u boku, dodaje. Zawsze daję narzędzia do tego, aby radzić sobie z trudnościami, które niesie praca konsultanta. To prawda - wrzucam na głęboką wodę, ale stoję obok z kołem ratunkowym.


Rozwój

Szkolenia i rozwój – to sposób na podnoszenie kwalifikacji i kompetencji pracowników. Adaptacja do szybko zmieniającego się rynku IT wymaga elastyczności i gotowości do ciągłego uczenia się.
Ważne jest, żeby pilnować nowości, żeby nakłaniać ludzi do poznawania narzędzi, bo to wpływa na jakość pracy zespołu – radzi Anna Solarek.


Uznanie

W kontekście budowania kultury organizacyjnej, zrozumienie, że pracownicy są sercem firmy jest niezwykle istotne. Docenienie osiągnięć i poświęconego wysiłku pracowników nie tylko motywuje do lepszej pracy, ale także wzmacnia więzi wewnątrz zespołu, tworząc atmosferę zaufania i współpracy. Anna Solarek podkreśla wagę, jaką w ANEGIS przykłada się do uznawania pracownika:

Chcemy, żeby nasz zespół czuł się zaopiekowany. Nieważne, czy jesteś seniorem czy juniorem. Każdy potrzebuje czasem usłyszeć, że robi dobrą robotę. Że ma jakiś plan do wykonania. Że ma możliwość rozwoju, bo jeśli jej nie będzie miał, to zacznie się nudzić i szukać czegoś innego.


Więcej o swojej pracy w świecie konsultingu, która stała się pasją, równowadze między życiem prywatnym i zawodowym oraz wskazówkach dla liderów zespołów konsultingowych i młodych ludzi, którzy chcą się rozwijać w branży IT Anna Solarek mówi w rozmowie z ANEGIS dostępnej na blogu -> KLIKNIJ TUTAJ


Źródło: www.anegis.com/pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top