Nowe wyzwania polskiego e-commerce. Skorzystaj z możliwości systemów ERP
ANEGISOstatnie lata pełne są wyzwań dla polskiego e-commerce. Tylko w latach 2020-2021 e-sklepy mierzyły się z pandemią, która przyniosła niepewność, ograniczone możliwości w sprzedaży personalnej oraz rozwój konkurencyjnych punktów. Następnie, w latach 2022-2023, biznesy stanęły przed inflacją i zmianami, wynikającymi m.in. z walk zbrojnych za wschodnią granicą. W taki oto sposób, od ponad 2 lat, polski e-commerce musi wykazywać się elastycznością, odpornością i gotowością na zmiany w niemalże każdym obszarze.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Stan polskiego e-commerce

Obecnie w Polsce istnieje ponad 55 tysięcy sklepów internetowych. Od 2013 roku zauważamy ich znaczący wzrost, co bezpośrednio wynika ze zmieniających się preferencji i oczekiwań konsumentów. Raport CBRE „Trendy w omnichannel w Polsce” wskazał bowiem, że od czasów pandemii COVID-19 aż 29% klientów zadeklarowało większą chęć realizowania zamówień online. Dodatkowo 3/4 respondentów przyznało, że kupuje w e-sklepach przynajmniej raz w miesiącu, 13% z nich robi to 2-3 razy w tygodniu.

Trend ten potwierdza raport PwC, który przedstawił, że przełomowe i kluczowe dla polskiego e-commerce będą najbliższe lata. Prognozy wskazują, że do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce osiągnie 187 mln złotych. Oznacza to, że wartość ta wzrośnie o 94 mln złotych. W obliczu tak zauważalnie rosnącego zainteresowania wiele sklepów musi przygotować się na nadchodzące zmiany, a co za tym idzie – na nowe wyzwania.

Nowe wyzwania e-biznesów

Obserwując zmiany i trendy zachodzące po 2020 roku nie trudno wytypować nowe wyzwania, które stoją przed zarówno początkującymi, jak i doświadczonymi e-commercami. Tak oto oprócz presji czasu, ograniczeń magazynowych i konieczności śledzenia trendów w branży, wiele z nich będzie musiało zmierzyć się z inflacją czy wkroczeniem nowego pokolenia na rynek konsumencki.

Ostatnie zmiany polityczne i gospodarcze pociągnęły za sobą znaczącą inflację, a tym samym – wyższe koszty utrzymania. Sklepy więc muszą ostrożnie planować finanse, cedząc każde, ponoszone koszty. Wraz z tym należy pamiętać, że klienci niechętnie płacą więcej za znane im towary. Widok wyższych cen może wzbudzać w nich wiele negatywnych emocji, co wiąże się z rosnącymi oczekiwaniami, większym ryzykiem niezadowolenia i w ostateczności – stratami.

Wraz z nią pojawiają się także nowe technologie, które są odpowiedzią na rosnący popyt. E-biznesy muszą otworzyć się na nowe systemy, rozwiązania i metody, które wspierać będą procesy wewnętrzne. Brak automatyzacji i niechęć do nowych technologii to prosta droga do pozostawania za konkurencją.

Trzecim wyzwaniem jest pojawienie się nowego pokolenia, które ma zupełnie inne potrzeby i oczekiwania względem e-commerców. Generacja Z – nazywana digital native – nastawiona jest na wspomniane już technologie, ale także na sprawność zakupów cyfrowych.

ERP dla sklepów internetowych

ERP – ang. enterprise resource planning – służy efektywnemu zarządzaniu zasobami e-commerce. Metoda ta wspierać ma e-biznes w wielu obszarach – m.in. w finansach, kadrach, magazynach, łańcuchach dostaw oraz obsłudze klienta (obszar CRM). Zastosowanie tego rozwiązania to bezpośrednia odpowiedź na powyższe wyzwania, a także szereg korzyści – tj.:
  • możliwość planowania i kontrolowania finansów,
  • minimalizowanie błędów, które mogą przyczynić się do strat w produktach i przychodach, 
  • zarządzenie danymi,
  • magazynowanie danych, które służą m.in. prognozowaniu,
  • trafne stawianie celów biznesowych i sprzedażowych,
  • kontrolowanie obrotów magazynowych,
  • szybsza kompletacja i wysyłka zamówień,
  • lepsze zarządzanie obszarem magazynowym.


Źródło: www.anegis.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top