comarchNa koniec 2019 roku rynek kosmetyczny w Polsce był wart ok. 13,2 mld zł i wzrósł w porównaniu z poprzednim rokiem o 5,3 proc. (badanie Nielsen 2019). Firmy działające w tej branży muszą nieustannie śledzić zmiany na rynku i starać się szybko przystosować do warunków, w jakich przychodzi im działać.


 REKLAMA 
 3 30 04 350x350 
 
Szczególne wyzwania mają przed sobą firmy produkcyjne, których specyfika wymaga m.in. dobrego zarządzania recepturami, optymalnego planowania zleceń, czy nieustannej kontroli jakości.

Jakość, automatyzacja procesów, traceability

Znakomita większość firm stawia na dobrą jakość produktów, a co za tym idzie musi dbać o jakość surowców, czy prowadzić badania laboratoryjne nad nowymi recepturami. Kluczowa w procesach produkcji kosmetyków jest precyzyjna identyfikowalność pochodzenia wyrobów i wykorzystania surowców tzw. traceability. Niezbędnym elementem jest nadzór nad produkcją prowadzony na każdym etapie realizacji, od tworzenia receptur, badań laboratoryjnych, naważania, aż do wytworzenia finalnego produktu.

Nieodzowną pomocą w sprawnym przeprowadzeniu tych procesów stanowi odpowiednie oprogramowanie, które będzie stało na straży wszelkich norm, zautomatyzuje pracę i zniweluje możliwość popełnienia błędów.

Produkcja kosmetyków ze sprzedażą online B2B

Do codziennych wyzwań związanych z produkcją kosmetyków doszedł jeszcze aspekt związany z przyspieszonym rozwojem e-commerce w warunkach pandemii COVID-19. Posiadanie wydajnego systemu ERP (zwłaszcza obszar handlu i magazynu), połączonych bezpośrednio z oprogramowaniem e-commerce i platformami B2B, daje producentom możliwość zyskania przewagi konkurencyjnej i sprawne uruchomienie sprzedaży online.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top