oracle 120Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw handlu detalicznego. Grupa CCC jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie sieci obuwniczych prowadzących sprzedaż wielokanałową. Sprzedaje 50 mln par butów rocznie w 1200 sklepach i 23 krajach, również przez Internet. W związku ze swoim szybkim rozwojem firma postanowiła zoptymalizować marże i programy obniżek cen w odniesieniu do zapasów obejmujących 45 000 produktów. Rozwiązania Oracle Retail Merchandising i Planning and Optimization ułatwiły jej zwiększenie rentowności, a tym samym uzyskanie środków na ekspansję.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Wykorzystując technologię Oracle Retail Clearance Optimization, Grupa CCC szybko zwiększyła marżę brutto o 4,2%, a sprzedaż zapasów klientom końcowym (ang. sell-through) o 7,1%. Dostępny w ramach tej technologii nowy proces biznesowy zapewnia analitykom z CCC oparte na faktach rekomendacje co do obniżania cen, a także raporty dotyczące wyjątków odnoszące się do modelu, koloru i lokalizacji produktów.

Korzystając z pomocy firmy Pronos, partnera Oracle na poziomie Gold, Grupa CCC zaczęła wdrażać dodatkowe rozwiązania, takie jak Oracle Retail Merchandise Financial Planning i Assortment Planning, a następnie procesy alokacji i uzupełniania zapasów oraz merchandisingu. W połączeniu z technologią Oracle Retail Clearance Optimization umożliwiają one analizowanie wpływu upustów na stan zapasów, a Oracle Retail Merchandise Financial Planning pozwala na automatyczne zatwierdzanie cen.

Oracle Retail Clearance Optimization ułatwia nam elastyczne reagowanie na nowe wymagania biznesowe i potrzeby rynków, a równocześnie zapewnia stabilną, inteligentną i skalowalną platformę. Proces wykonywany wcześniej w 100 procentach ręcznie zastąpiliśmy rozwiązaniem, które przetwarza miliony kombinacji, aby przedstawić naszym specjalistom najlepsze zalecenia ― powiedział Piotr Pawłowski, dyrektor IT Grupy CCC. „Wykorzystując swoje globalne doświadczenie, Pronos wdrożył nam znakomite rozwiązanie dostosowane do lokalnych wymagań i języków. Oracle Retail Merchandise Operations Management ułatwi nam kontynuację transformacji cyfrowej.


ak wykazały nasze ostatnie badania konsumenckie, 78% klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) przyznaje, że konkurencyjne ceny i promocje mają kluczowy wpływ na ich decyzje o zakupie ― powiedział Mike Webster, wiceprezes Oracle, dyrektor działu Oracle Retail. Strategiczna inwestycja w technologie Oracle zapewni Grupie CCC nowe możliwości generowania przychodów. Udostępniając klientom atrakcyjne promocje, firma zyska ich długoterminową lojalność oraz wyróżni się na tle konkurencji .


Grupa CCC kontynuuje transformację cyfrową, wdrażając rozwiązanie Oracle Retail Merchandise Operations Management obsługiwane przez firmę Accenture. Umożliwi ono przeglądanie zapasów w jednym widoku, a tym samym zwiększenie efektywności sprzedaży wielokanałowej. Wykorzystując najlepsze procedury branżowe i nowoczesne technologie, planiści, handlowcy, specjaliści ds. cen i analitycy operacyjni będą mogli podejmować lepsze decyzje strategiczne.

Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top