loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
21 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 55 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności, POBIERZ I PORÓWNAJ.


KLIKNIJ I POBIERZ EGZEMPLARZ JUŻ DZIŚ!


PARTNERZY RAPORTU ERP 2021

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Finanse Farmacolu pod nadzorem SAP

Bazując na doświadczeniach konsultantów firmy IDS Scheer, Farmacol S.A. − potężny dystrybutor artykułów farmaceutycznych o rocznych obrotach prawie 3 mld zł − wdrożył system zintegrowanego zarządzania finansami firmy SAP w całej swojej grupie kapitałowej.

Farmacol wdrożył podstawowe funkcjonalności zarządzania finansami z aplikacji mySAP ERP Financials. Są to moduły: finanse (FI), środki trwałe (FI AA), treasury (TR), kontroling (CO). Bardzo ważnym elementem projektu było utworzenie automatycznych interfejsów do własnego systemu logistycznego przedsiębiorstwa, obejmujących zarówno przekazywanie dokumentów, jak i rozliczeń pomiędzy systemami. − Z uwagi na olbrzymią skalę działania firmy – setki tysięcy operacji miesięcznie −  napotkaliśmy na trudności natury ewidencyjnej. Właściwie przygotowywaliśmy dwa interfejsy. Jeden do przekazywania danych o ruchach magazynowych − firma zajmuje się sprzedażą leków do aptek i w związku z tym przeprowadza olbrzymią liczbę wydań leków. Drugi natomiast rejestruje skomplikowane rozliczenia, które też są wysyłane do systemu logistycznego. Przygotowanie interfejsów wymagało dostosowania obu systemów: SAP i logistycznego autorstwa firmy Polsoft. Interfejs jest konfigurowalny, czyli klient może w dalszym ciągu mapować operacje występujące w procesie logistycznym na system SAP – mówi Waldemar Kaduk, szef projektu w IDS Scheer Polska. − Interfejsy –  krytyczne punkty projektu – działają poprawnie i jedynie niewielki promil operacji wymaga interwencji informatyków – mówi Bogusław Kobic.

Prace wdrożeniowe systemu zarządzania finansami w Farmacolu trwały 9 miesięcy. Z systemu korzysta 100 użytkowników w kilku lokalizacjach: katowickiej centrali i jednostkach gospodarczych w Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Jak przyznaje Bogusław Kobic, udało się uzyskać założone cele zdefiniowane przed podjęciem decyzji o wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania finansami: konsolidację danych, możliwość standaryzacji  pewnych obszarów raportowania, jak i przychodzącej informacji.

Farmacol planuje dalszą centralizacji funkcji księgowych, wdrożenia hurtowni danych, umożliwiającej bardziej precyzyjne analizy i prognozy.

Podpisanie umowy z IDS Scheer jest pochodną dobrej współpracy z tym partnerem wdrożeniowym. - To wysokiej  jakości, kompetentni, dobrze przygotowani fachowcy, jestem pod wrażeniem zaangażowania tego zespołu i jego umiejętności. Aż szkoda, że nie mogli być dla nas częściej dostępni – mówi Bogusław Kobic.

Źródło: www.ids-scheer.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top