loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Grupa Maspex Wadowice usprawnia zarządzanie finansami

Dzięki wdrożeniu nowych funkcji systemu ERP SAP, Grupa Maspex Wadowice może jeszcze efektywniej korzystać z różnorodnych instrumentów finansowych. Wdrożonym przez BCC rozwiązaniem objęte zostało 14 spółek GMW w Polsce, w Czechach, Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech.



Obecnie w skład Grupy Maspex Wadowice wchodzi osiem polskich i dziewięć zagranicznych spółek (Europa Środkowo-Wschodnia). W ofercie firmy znajduje się kilkaset pozycji towarowych. Najbardziej znane marki to: Tymbark, Kubuś, Ekland, Puchatek, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Lubella. Grupa posiada wdrożony system SAP w 10 jednostkach w Polsce oraz w 4 za granicą. Każda z nich jest odrębnym przedsiębiorstwem w rozumieniu przepisów o rachunkowości.

W celu zwiększenia efektywności zarządzania finansami na poziomie całej grupy, Maspex zdecydował się na rozszerzenie systemu SAP o funkcjonalności wspomagające zarządzanie instrumentami finansowymi, np. związanymi z lokowaniem nadwyżek finansowych czy pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania (m.in. kredyty bankowe).

W ramach projektu BCC uruchomiło innowacyjne funkcje SAP z zakresu FSCM (zarządzanie zasobami finansowymi i rozrachunkami), w tym: obsługa operacji finansowych w zakresie rynku pieniężnego, obsługa kredytów i pożyczek, a także przygotowane specjalnie dla Maspexu rozszerzenie standardu SAP, wspierające zarządzanie limitami kredytowymi w bankach. Projekt trwał od marca do listopada 2006 r.

Nowe rozwiązania wspierają menedżerów Grupy Maspex Wadowice m.in. w podejmowaniu decyzji o renegocjowaniu umów kredytowych, terminie i sposobie zagospodarowania nadwyżek finansowych czy dofinansowania. „Maspex może teraz łatwo i szybko prowadzić on-line stały monitoring finansów całej grupy. Menedżerowie finansowi dysponują pełnym przeglądem nadwyżek i niedoborów, struktury zadłużenia i portfela inwestycyjnego. Dane są dostępne w rozbiciu na jednostki gospodarcze, instrumenty i waluty” – powiedział Rafał Gruszeczka, Zastępca Dyrektora Finansowego.

Źródło: www.bcc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top