23 | edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności. |
System ERP enova w Muzeum Łazienki Królewskie
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
System ERP enova w Muzeum Łazienki Królewskie
![enova erp](/images/stories/Logo/enova_logo.gif)
W 2009 r. Muzeum podjęło decyzję o wdrożeniu nowego systemu płacowego. Po rozeznaniu rynku i kilku prezentacjach, został wybrany moduł Kadry Płace systemu enova. W pierwszej fazie wdrożenia Muzeum było zainteresowane użytkowaniem tylko części płacowej, a następnie uzupełnieniem jej w ciągu roku o część kadrową. Stało się jednak inaczej i już w ciągu pierwszego miesiąca wdrożenia podjęto decyzje o zaimplementowaniu kadr jednocześnie z płacami. Po bardzo dobrej ocenie modułu Kadry Płace, w 2011 r. Muzeum podjęło decyzję o zakupie modułu enova Projekty i dostosowanie go do potrzeb obsługi budżetu zadaniowego Muzeum. Naturalnym, następnym krokiem było zakupienie pozostałych modułów i scalenie całego systemu finansowo-księgowego. Od stycznia 2012 r. Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie pracuje tylko w tym systemie i korzysta z następujących modułów enova: Kadry i Płace, Księga Handlowa, Księga Inwentarzowa, Handel, Projekty, Analizy Wielowymiarowe, Delegacje, Podgląd oraz licznych rozwiązań dodatkowych: Analizy MS Excel, Elektroniczne Wyciągi Bankowe, Jednostki Budżetowe i Logowanie Serwisowe.
Obecnie cała obsługa finansowo-księgowa (wraz z kontrolą realizacji budżetu zadaniowego) odbywa się przy pomocy systemu enova. Pracuje na nim około 20 osób zajmujących się różnymi obszarami działalności. Dużym sukcesem jest dostosowanie i wdrożenie modułu enova Projekty, którego pierwotną rolą miała być obsługa budżetu zadaniowego Muzeum, a obecnie jest to narzędzie wykorzystywane w dużo większym zakresie– mówi Elżbieta Zaleska, Główna Księgowa Muzeum.Muzeum do czasu wdrożenia systemu enova pracowało na wielu systemach obsługujących różne obszary działalności jednostki. Powodowało to wydłużenie procesu obiegu dokumentów i informacji finansowych. Ówczesne rozwiązania informatyczne były przestarzałe i nie oferowały tak szerokiej funkcjonalności jak enova. System ten ma dużą elastyczność w sposobie dostosowania do indywidualnych potrzeb pracujących na nim użytkowników.
Muzeum poprzez wdrożenie systemu enova osiągnęło wiele korzyści. Najważniejszą z nich jest objęcie całego Muzeum jednolitym systemem. Poprawiła się jakość pracy, jak również znacznie łatwiej jest kontrolować obszar finansowy jednostki. Obecnie Muzeum planuje dalszy rozwój systemu – dodaje Zaleska.Źródło: www.enova.pl