Z raportu firmy KPMG wynika, że, dzięki analizie Big Data, 8 na 10 przedsiębiorstw lepiej rozumie potrzeby i preferencje klientów. Do czego firmy wykorzystują tę wiedzę? Jednym z najważniejszych obszarów jest marketing. Jak podkreślają eksperci, to właśnie dzięki informacjom o zachowaniu klientów można dużo skuteczniej docierać do wybranych grup docelowych, a w efekcie osiągać to, na czym najbardziej zależy każdej firmie, czyli więcej sprzedawać.


 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Dzięki dobrym jakościowo danym przedsiębiorstwa mogą ulepszać swoje produkty i usługi, zdobywać nowe rynki, wyprzedzać konkurencję, czy po prostu generować wyższe zyski. Właśnie dlatego odpowiednia analiza i zarządzanie informacją jest dla wielu biznesów ogromną szansą na rozwój. Eksperci Datarino - firmy wyspecjalizowanej w analityce Big Data, zdefiniowali 4 obszary, w których pozyskanie wiedzy na temat klienta może przełożyć się bezpośrednio na zysk przedsiębiorstwa. Każdy z nich opiera się na dokładnej analizie zachowań konsumentów:

1. Możliwość budowania profilu klientów

Bardzo istotną korzyścią, wynikającą z analityki Big Data jest poznanie potrzeb klientów, ich problemów, czy oczekiwań. Jednym ze sposobów na uzyskanie tej wiedzy jest analiza interakcji telefonów komórkowych z routerami Wi-Fi. W efekcie firmy mogą tworzyć profile behawioralne klientów oraz bardziej precyzyjne grupy odbiorców przekazów reklamowych. Reklama dopasowana do potrzeb klienta, osiąga dużo wyższe współczynniki konwersji i w większym stopniu wspiera sprzedaż.
Dzięki temu, że smartfony wysyłają informacje o swoim położeniu, jesteśmy w stanie powiedzieć w jakim sklepie użytkownik spędza najwięcej czasu, albo co robi przed lub po zakupach w danym punkcie. W efekcie dużo prościej jest poznać jego intencje zakupowe. Umiejętne zarządzanie taką wiedzą to pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży - mówi Przemysław Jurgiel-Żyła, wiceprezes Datarino.
2. Lepsze dopasowanie reklamy

Wyniki badania State of the connected customer firmy Salesforce wskazują, że 72% konsumentów oczekuje od marki, że ta zrozumie ich potrzeby dotyczące produktu. Dlatego personalizacja reklamy jest tak istotna. Jak podkreśla Przemysław Jurgiel-Żyła, idealnym narzędziem, żeby to osiągnąć jest właśnie analityka Big Data oparta na monitorowaniu aktywności Wi-Fi, na bazie której tworzona jest mapa lokalizacji.
Załóżmy że jesteś właścicielem kawiarni. Chciałbyś poinformować swoich klientów o nowej promocji dla osób, które kupią napój w drodze do pracy. Kierujesz więc reklamę tylko do osób, które przechodzą obok twojego punktu codziennie, w godzinach od 6 do 9. Wykorzystujesz do tego dane pochodzące ze smartfonów, które w określonych godzinach pojawią się w zasięgu Twojej sieci WiFi. Istotnym faktem jest to, że nie muszą się do tej sieci logować, wystarczy, że ją “widzą” - mówi wiceprezes Datarino.
3. Zwiększenie skuteczności przekazu

Lepsze dopasowanie reklamy to w dużej mierze ograniczenie liczby osób, do których dociera reklama. W reklamie online nie chodzi o to żeby dotrzeć do każdego, ważne aby trafić do tych, którzy są rzeczywiście zainteresowani danym produktem. Analityka Big Data daje reklamodawcy dostęp do dużo lepiej sprofilowanej grupy odbiorców, co w efekcie przekłada się na wyższą efektywność. Reklama wyświetlana jest mniejszej liczbie zmotywowanych osób, a jej rezultat z reguły jest lepszy niż w przypadku kampanii o szerszym zasięgu, bez pogłębionej analityki grup docelowych.

4. Możliwość pozyskania nowych klientów

Wykorzystanie wiedzy o zachowaniach konsumentów może doskonale sprawdzić się w momencie, gdy chcemy pozyskać klientów, którzy dotąd nie korzystali z naszych usług.
Idealnie pokazuje to przykład jednej z sieci sklepów stacjonarnych, która skierowała reklamę do osób, które często przechodzą obok ich placówek. Efekty były bardzo dobre - okazało się, że aż 55 proc. osób, którym została wyświetlona reklama weszło do sklepu - mówi Przemysław Jurgiel-Żyła. I zaznacza, że taka forma targetowania nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do osób przebywających blisko Twojego sklepu.
Wyobraźmy sobie, że prowadzimy sieć siłowni. Chcąc pozyskać nowych klientów kierujemy sprofilowaną reklamę do osób, które kilka razy w miesiącu były w zasięgu sieci Wi-Fi konkurencji. Wyświetlamy im reklamę zawierającą hasło, dzięki którym mogą uzyskać duży rabat na karnet - mówi wiceprezes Datarino.
Jak pokazuje szereg badań, analityka Big Data to jeden z najważniejszych trendów, które zmienią oblicze rynku reklamy. Dzięki rozwojowi nowych technologii, firmy mogą łatwo pozyskiwać wiedzę na temat klienta. A to przekłada się na zwiększenie skuteczności działań marketingowych. A im skuteczniejsze działania marketingowe, tym większa szansa na wzrost przychodów ze sprzedaży.<

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

Wiodące przedsiębiorstwo budownictwa prefabrykowanego z Wielkiej Brytanii, Caledonian Modular, stawia na IFS Applications 10

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Caledonian Modular, wiodący dostawca rozwiązań dla branży budownictwa…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Polskie startupy zmieniają rynek IT

Fundacja Startup Poland już po raz czwarty wydała raport dotyczący polskiej branży startupów. Badanie „Polskie Startupy. Raport 2018” swoim…

W 2019 cyfryzacja w Europie mocno przyspieszy

Jakie tempo ma cyfryzacja europejskiej gospodarki? Według IDC to ponad 15%. Tyle rok rocznie będą rosły inwestycje europejskiego biznesu w…

Nowe perspektywy dla dyrektorów finansowych

O nowych możliwościach działania, które dzięki nowoczesnym technologiom uzyskują dzisiaj dyrektorzy finansowi, opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor…

Previous Next Play Pause

ENOVA

Katalog Rozwiązań IT

Back to top