enova365 2016Statystyki od dłuższego czasu pokazują niesłabnącą popularność zakupów w Internecie, jednak prawdziwy „boom” tej formy sprzedaży dopiero przed nami. Dynamiczna sytuacja związana z epidemią koronawirusa (COVID-19) sprawiła, że aby utrzymać stabilność biznesu, coraz więcej firm rozważa uruchomienie internetowego kanału sprzedaży. Jak sprawnie przejść na e-sprzedaż? Pomocne w tym będą zintegrowane narzędzia.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Sklep internetowy – wybór platformy

Potrzebne będzie oprogramowanie, które pozwoli na obsługę sklepu internetowego –zarządzanie dostępnymi produktami, płatnościami i dostawami. Wielu producentów rozwiązań udostępnia je w modelu abonamentowym. Na przykład popularne polskie oprogramowanie Shoper – w ramach abonamentu zapewnia hosting, support i aktualizacje, tak aby sprzedawca mógł skupić się na biznesowych aspektach prowadzenia działalności.

System ERP – baza biznesu

W przypadku, gdy biznes obsługuje dwa kanały sprzedaży, korzystną opcją jest zadbanie o zintegrowanie ich działalności. Niezbędny jest do tego system ERP, który umożliwia sprawne i skoordynowane zarządzanie zasobami firmy. On będzie pełnił funkcję bazy, do której możemy dołączać kolejne kanały sprzedaży. Oprogramowanie ERP umożliwia skuteczne zarządzanie zasobami firmy i daje możliwość dostosowania funkcjonalności do konkretnego rodzaju biznesu. Systemem konfigurowalnym, który można dopasować do potrzeb własnej firmy i skutecznie integrować z innymi rozwiązaniami jest oprogramowanie enova365.

Przepływ informacji – komunikacja między systemami

Po stronie oprogramowania ERP odbywa się proces logistyczny i sprzedażowy. Realizowane są zamówienia, które „wpadają” przez sklep internetowy. Bez względu na to jakie jest źródło zamówienia, system ERP:
  • wysyła towary do e-sklepu; 
  • aktualizuje stany magazynowe;
  • przesyła zdjęcia towarów do e-sklepu;
  • pobiera zamówienia.
Przed tym, jak cała ‘’magia’’ związana z obsługą, fakturami i danymi na temat zamówień trafi do systemu ERP, musi odpowiednio zadziałać sklep internetowy. Pełni on rolę handlowca – wzbudza zainteresowanie klienta ofertą, oferuje dogodne warunki zakupu. W momencie kiedy klient złoży zamówienie, wszystkie cenne informację z witryny internetowej trafią do systemu ERP, co pozwala na zaoszczędzenie czasu i skrócenie czasu wysyłki towaru do zamawiającego.

Sprzedaż internetowa - korzyści

Kluczową sprawą, którą umożliwia sprzedaż realizowana poprzez e-sklep, to poszerzenie zasięgu odbiorców oferty biznesu. Sklep internetowy umożliwia zakupy w zasadzie bez względu na miejsce zamieszkania lub lokalizację kupującego. Klienci mogą na bieżąco zapoznawać się z ofertą e-sklepu i filtrować listy zakupów po własnych preferencjach.

Na co to wpłynie?
  • Klienci będą zadowoleni, że mają łatwy dostęp do swoich ulubionych produktów. 
  • Sprzedawcy będą się cieszyć z powiększenia zasięgu sprzedaży 
  • Właściciele biznesu będą mogli skupić się na rozwijaniu swojej firmy.
Więcej informacji na temat sprzedaży internetowej znajdziesz w bezpłatnym ebooku od ekspertów enova365 i Shoper.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top