Mota-Engil Central Europe cyfryzuje obieg dokumentów, proces akceptacji umów, najbardziej pracochłonne procesy administracyjne oraz procesy na placach budowy, wykorzystując tę jedną platformę IT.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Mota-Engil Central Europe działa w Polsce od 1997 roku. Przez ponad 25 lat swojej działalności Spółka zrealizowała ponad 450 kilometrów autostrad, dróg ekspresowych i krajowych, wiele kompleksów mieszkalnych, budynków użyteczności publicznej czy stacji elektroenergetycznych. Firma jest częścią jednej z największych grup budowalnych na świecie – Mota-Engil. Grupa działa dziś w 23 krajach położonych na 3 kontynentach.

Organizacja codziennej pracy niemal 1000-osobowej firmy, kontraktującej setki podwykonawców na potrzeby projektów zlokalizowanych w całej Polsce była punktem wyjścia do wyboru low-code jako technologii, która jest w stanie radykalnie usprawnić procesy i optymalizować koszty. Jak większość firm działających w branży budowlanej MECE posiada złożoną i rozporoszoną strukturę. Potrzebowaliśmy więc solidnego fundamentu, na którym można budować dowolne rozwiązanie IT, bez obaw o zmieniające się potrzeby dynamicznie rozwijającej się organizacji. Obserwowaliśmy platformę Webcon BPS od dłuższego czasu, zanim wybraliśmy ją jako kluczowe środowisko do tworzenia aplikacji biznesowych. Za rozwiązaniem przemawiał systematyczny rozwój produktu oraz poziom elastyczności we wdrażaniu zmian w funkcjonujących aplikacjach, bardzo ważny dla biznesu inżynieryjnego. Nie bez znaczenia były też kompetencje partnera wdrożenia, firmy Nexpertis – zaznacza Jakub Żwirek, IT Manager w Mota-Engil Central Europe S.A.


Od umów i zamówień po BHP na budowie

Low-code, jako fundament firmowego oprogramowania, okazał się opłacalnym wyborem, który usprawnił nie tylko pracę zespołu IT. Przede wszystkim pomaga on podnosić jakość codziennego funkcjonowania rozbudowanej organizacji, działającej na wymagającym i konkurencyjnym rynku budowlanym.

Pracę z Webcon BPS Mota-Engil Central Europe rozpoczęła od digitalizacji kluczowych procesów takich, jak obieg korespondencji oraz zatwierdzanie setek umów z kontrahentami firmy. W dalszym kroku zdigitalizowano działania administracyjne Mota-Engil – m.in. wewnętrzne zamówienia oraz rezerwacje.

Firma Mota-Engil Central Europe potrzebowała narzędzia automatyzującego procesy biznesowe. Wybór padł na Webcon BPS z uwagi na szeroki wachlarz funkcjonalności i dojrzałość platformy. Jako partner wdrożenia platformy implementację poprzedziliśmy dokładną analizą wybranych procesów, co pozwoliło nam na ich skuteczną optymalizację i digitalizację. W pierwszym etapie zostały wdrożone aplikacje dla procesów kancelarii oraz zarządzania cyklem życia umowy. Następnie zaimplementowana została m. in. aplikacja związana z zarządzaniem placem budowy. Aby wzmocnić kompetencje in-house klienta i zachęcić go do samodzielnego budowania i rozwoju aplikacji przeprowadziliśmy szereg szkoleń. Taki model współpracy pozwala firmie na pełne wykorzystanie możliwości platformy Webcon BPS – podkreśla Piotr Kulicki – Dyrektor Sprzedaży w firmie Nexpertis.


Low-code skutecznym wsparciem w rozwoju

Dwa lata pracy z platformą Webcon BPS pozwoliły firmie Mota-Engil Central Europe znacznie przyspieszyć budowanie rozwiązań IT i zmniejszyć koszty ich obsługi. Wykorzystanie platformy to też efektywne raportowanie oraz błyskawiczne wdrażanie zmian związanych z rozwojem.

Nie bez znaczenia okazały się też możliwość rezygnacji ze znacznej części papierowej dokumentacji, ułatwienia dla osób pracujących zdalnie oraz mobilny dostęp do aplikacji zbudowanych na platformie low-code. Standaryzacja procesów i możliwość zwiększania ich wydajności sprawiły, że firma planuje systematyczne wdrażanie kolejnych projektów w oparciu o rozwiązanie Webcon.

Wdrożenie platformy Webcon BPS w Mota-Engil Central Europe traktujemy jako kolejny, doskonały benchmark dla firm z branży budowlanej, które stoją przed wyzwaniem cyfryzacji zarówno podstawowych działań back-office, jak i procesów krytycznych dla działania organizacji. Doświadczenia naszych Klientów udowadniają, że Webcon BPS skutecznie wspiera komunikację i współpracę z dziesiątkami kontrahentów, procedowanie setek umów i zamówień oraz zarządzanie procesami na placach budowy. Niezmiernie cieszy mnie fakt, że firma traktuje Webcon BPS strategicznie i planuje cyfryzację kolejnych procesów dzięki aplikacjom zbudowanym na platformie – przyznaje Filip Sadzik, Partner Account Manager w Webcon.


Źródło: Webcon

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top