Zarządzanie projektami w Mostaostal Warszawa SA

Mostostal Warszawa S.A., jeden z największych przedstawicieli polskiego rynku budowlanego, wdrożył oprogramowanie do tworzenia i kontrolowania postępu realizacji projektów – Microsoft Office Project 2003. Aplikacja pozwoliła firmie Mostostal Warszawa S.A. znacznie usprawnić planowanie wieloetapowych przedsięwzięć oraz uzyskać bieżący dostęp do szczegółowej wiedzy na temat realizowanych inwestycji.

{MosModule module=GreneReklama}
Rozwiązanie zostało oparte na platformie Microsoft Office System oraz zintegrowanym oprogramowaniu serwerowym i systemowym – Windows Server 2003 oraz Windows XP Professional.

Wprowadzenie nowoczesnego oprogramowania w Mostostal Warszawa S.A. pozwoli skrócić czas pracy i odejść od czasochłonnych, ręcznych metod edycji tabel, a także zwiększyć przejrzystość danych dotyczących projektu oraz szybkość tworzenia i aktualizacji harmonogramów. Po wdrożeniu możliwe było także wprowadzenie szczegółowych narzędzi raportujących i – co szczególnie istotne – zachowanie wszystkich danych zgromadzonych dotychczas w arkuszach kalkulacyjnych programu Microsoft Excel.

W Mostostal Warszawa S.A. postawiono na pakiet biurowy Microsoft Office 2003. „W zdecydowanej większości firm i instytucji, z którymi współpracujemy wykorzystywane jest oprogramowanie Microsoft. Potrzebowaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam na bezproblemową obsługę wszystkich otrzymywanych dokumentów” – tłumaczy Katarzyna Chełstowska, Dyrektor Biura Informatyki firmy Mostostal Warszawa S.A.

„Realizacja ogromnych inwestycji budowlanych wymaga od wykonawcy świetnej organizacji pracy. Trudno ją osiągnąć bez narzędzi wspomagających planowanie wieloetapowych przedsięwzięć, dlatego też podstawą działania jest oprogramowanie służące do tworzenia i nadzorowania projektów, dające szczegółową wiedzę na temat prowadzonych inwestycji” – mówi Jacek Maśliński, Information Worker Business Group Lead w polskim oddziale Microsoft.

Bazując na dotychczasowych doświadczeniach z produktami Microsoft, Mostostal Warszawa S.A. zdecydował się także na wprowadzenie zintegrowanego oprogramowania serwerowego i bazodanowego firmy Microsoft uznając, że to środowisko informatyczne jest najbardziej spójne i popularne. Zaimplementowano Windows Server 2003 z usługą Active Directory i Windows XP Professional i usług oraz pogrupowanie ich w optymalny sposób na serwerach o większej mocy obliczeniowej znacznie zwiększyło dostępność danych, aplikacji i usług, zwiększając jednocześnie odporność systemów na awarie. Do nowej infrastruktury wprowadzono również serwer plików, który umożliwia stworzenie centralnego repozytorium z odpowiednią kontrolą poziomu dostępu.

Ważną rolę w zastosowanym rozwiązaniu odgrywają ścieżki krytyczne, które umożliwiają kontrolę nad przebiegiem prac. Dzięki nim wiadomo, czy możliwe jest np. opóźnienie danego etapu prac bez opóźnienia innych etapów i przedłużenia realizacji całego projektu. Kadra kierownicza chętnie korzysta z narzędzi raportujących, mając dostęp do wszelkich danych dotyczących realizowanych inwestycji. Pracownicy Mostostal Warszawa S.A. zauważają także inne usprawnienia: łatwiejsze zarządzanie potencjałem ludzkim, sprzętowym i czasem, co pozwala bardzo precyzyjnie rozdzielać zasoby.

Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top