MIS S.A. wspiera zarządzanie procesami w EnergiaPro Koncern Energetyczny SA

 MIS S.A., specjalizująca się w rozwiązaniach informatycznych wspierających zarządzanie, zrealizowała projekt w  EnergiaPro Koncern Energetyczny SA, którego celem była integracja systemów IT oraz narzędzi monitorowania umów na zakupy skonsolidowane z dostawcami we wszystkich oddziałach firmy. Projekt został zakończony w kwietniu br.


EnergiaPro Koncern Energetyczny SA, jedno z największych przedsiębiorstw na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie, powstała w wyniku połączenia pięciu regionalnych zakładów energetycznych. Restrukturyzacja firmy wymagała zmian organizacyjnych integrujących i centralizujących podobne sfery działalności w każdym z zakładów.

Projekt, zrealizowany przez  MIS S.A., obejmował prace wdrożeniowo-szkoleniowe mające na celu poprawę efektywności zarządzania umowami na dostawy materiałów niezbędnych do funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dzięki zbiorczemu i centralnemu zawieraniu umów, które dotychczas podpisywane były indywidualnie przez każdy regionalny zakład, możliwe było poprawienie gospodarki zapasami, uzyskanie gwarancji stabilności cen oraz długookresowych oszczędności na poziomie 20 procent.

Do zadań MIS S.A. należało rozpoznanie specyficznych potrzeb przedsiębiorstwa, dostosowanie aplikacji do wewnętrznych procesów firmy, wdrożenie systemu, wykonanie integracji z systemem SAP, przeprowadzenie szkoleń dla administratorów i wszystkich użytkowników, a także dostawa licencji oprogramowania. 

Konsekwencją wprowadzenia systemu było usprawnienie funkcji Biura Zarządzania Zakupami we Wrocławiu, które jest jednostką centralną i odpowiada za przygotowanie postępowań przetargowych, umów na zakupy skonsolidowane oraz ich realizację. W przypadku określonych grup materiału wysyłane jest do oddziałów zapytanie o potrzeby w danej kategorii. Na podstawie odpowiedzi tworzone jest jedno, scalone zapotrzebowanie oraz uruchamiana procedura przetargowa. Oddziały są natychmiast informowane o fakcie podpisania umowy oraz odpowiednim przydziale. System kontroluje, czy oddział nie przekracza limitu i jest na tyle elastyczny, że umożliwia przesunięcie z innego oddziału. Zapewnia to płynne i efektywne użytkowanie materiałów, a także wcześniejsze rozpoczęcie nowej procedury przetargowej w przypadku wykonania umowy. W ten sposób można na bieżąco korygować nietrafione prognozy, wyciągać wnioski na przyszłość. Trzeba dodać, że wraz z wystawieniem zamówienia, o jednolitej postaci we wszystkich oddziałach, automatycznie jest generowany raport o stanie wykorzystania materiałów.

Projekt zrealizowany został w technologii Lotus Notes. W jego ramach dokonano również unifikacji w ramach całego przedsiębiorstwa systemu poczty elektronicznej na tej platformie.

Źródło: www.mis.eu

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top