Prokom wspiera transformację IT w ENION SA

 Prokom Software SA zawarła z Enion SA umowę na wykonanie i wdrożenie systemu informatycznego Help Desk do zarządzania usługami IT opartego na oprogramowaniu ServiceCenter i AssetCenter firmy Hewlett-Packard. Kontrakt został zawarty w rezultacie wygrania przez Prokom Software SA postępowania w ramach nieograniczonego przetargu sektorowego ogłoszonego przez Enion SA.


Wartość umowy wynosi 1,99 mln złotych (brutto). Zakres prac obejmuje między innymi: koncepcję organizacji, opis procesów oraz zdefiniowanie funkcjonalności systemu w zakresie następujących procesów zdefiniowanych przez ITIL: przyjmowanie zgłoszeń, zarządzanie konfiguracją, zarządzanie problemami, zarządzanie poziomem usług, zarządzanie finansowe, zarządzanie zmianami, zarządzanie umowami i licencjami. Prokom Software własnymi siłami spolonizował HP ServiceCenter i jest jedyną firmą oferującą jego wersję z polskim interfejsem.

W wyniku wdrożenia uruchomione zostanie w Enion SA centrum przyjmowania zgłoszeń przyjmujące zgłoszenia telefoniczne (call center) oraz centralny punkt serwisowy (service desk), który będzie realizował obsługę zgłoszeń przyjętych przez Call Center i zarejestrowanych przez Intranet (www). Wdrażany system zapewni wspieranie zarządzania usługami IT poprzez automatyzację procesów obsługi zdarzeń serwisowych oraz procesów usuwania awarii wykorzystując model zdefiniowany przez Information Technology Infrastructure Library (ITIL).

Oprogramowanie HP ServiceCenter należy do klasy systemów zarządzania infrastrukturą przedsiębiorstw (IRP - Infrastructure Resource Planning). Zakłada istnienie jednego centrum kontroli dla całej infrastruktury informatycznej przedsiębiorstwa. ServiceCenter przeznaczony jest dla przedsiębiorstw dowolnej wielkości, o strukturze zarówno scentralizowanej, jak i rozproszonej. Posiada pełne możliwości dostosowania rozwiązania do specyfiki przedsiębiorstwa przez kastomizację wewnętrznych procedur funkcjonowania. W oparciu o ServiceCenter oraz AssetCenter zbudować można rozwiązanie obejmujące całe przedsiębiorstwo i łączące zarządzanie zdarzeniami w infrastrukturze informatycznej z zarządzaniem pełnym cyklem życia zasobów infrastruktury IT.

Źródło: www.prokom.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top