SIGNAL IDUNA wybiera Oracle Fusion Middleware

 Oracle Polska informuje, że spółki SIGNAL IDUNA Polska TU SA oraz SIGNAL IDUNA Życie Polska TU SA rozpoczęły projekt wdrażania nowego systemu informatycznego opartego na produktach z pakietu Oracle Fusion Middleware. System będzie działał jako internetowy portal, usprawniający komunikację SIGNAL IDUNA ze współpracującymi placówkami medycznymi.


SIGNAL IDUNA to firma ubezpieczeniowa, posiadająca w ofercie m.in. kompleksowe ubezpieczenia zdrowotne dla firm i odbiorców indywidualnych. Do obsługi tych ubezpieczeń w spółkach SIGNAL IDUNA używany jest, oparty na bazie danych Oracle, system informatyczny, specjalistyczny produkt do administrowania i zarządzania złożonymi pakietami ubezpieczeniowymi. Aby usprawnić komunikację z placówkami medycznymi realizującymi wykupione przez klientów ubezpieczenia, spółki SIGNAL IDUNA postanowiły stworzyć internetowy portal, na którym będzie można szybko sprawdzić wszystkie szczegóły ubezpieczenia firmy lub klienta prywatnego oraz zawartość wykupionego pakietu ubezpieczeniowego. Po rozpatrzeniu ofert zawierających różne możliwości technologiczne i integracyjne, zdecydowano się na rozwiązanie oparte na produktach Oracle, zaproponowane przez Dział Konsultingu Oracle Polska. Propozycja ta pokonała w konkursie oferty innych wiodących na rynku dostawców.

Tworzony nowy system będzie większość zgłoszeń obsługiwał w czasie rzeczywistym, będzie także w razie potrzeby automatycznie komunikował się z działem Call Center SIGNAL IDUNA, dla przeprowadzenia dalszej weryfikacji w szczególnych przypadkach. Do tworzenia portalu są wykorzystane liczne produkty z pakietu oprogramowania warstwy pośredniej Oracle Fusion Middleware, w tym m.in.: Oracle BPEL Process Manager, Oracle Application Server 10g, Oracle Enterprise Service Bus, Oracle Portal oraz Oracle Internet Directory.

"W spółkach SIGNAL IDUNA technologia Oracle jest już dobrze znana i wykorzystywana w jednym z podstawowych systemów transakcyjnych firmy. Aby wykorzystać posiadaną wiedzę na temat produktów Oracle, klient zdecydował się wybrać także nasze oprogramowanie middleware, co jest krokiem w stronę standaryzacji używanych technologii IT" - komentuje Grzegorz Usiądek z Działu Konsultingu Oracle Polska.

Jedną z podstawowych funkcji portalu będzie ścisła integracja z systemem ubezpieczeniowym, ponadto będzie on zawierał podsystem autoryzacji oraz moduł zarządzania użytkownikami.

Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top