Rośnie popyt na narzędzia klasy BPM

 Przedsiębiorstwa z różnych branż są coraz bardziej zainteresowane monitorowaniem działań biznesowych - wynika z sondażu firmy IDS Scheer, która 23 stycznia 2008 roku w Stuttgarcie podczas konferencji Process Intelligence & Performance Management zaprezentuje m.in. ARIS Process Event Monitor – swoje autorskie narzędzie do tworzenia i monitorowania procesów biznesowych w czasie rzeczywistym.


Klasa rozwiązań informatycznych, które w czasie rzeczywistym dostarczają danych dotyczących kluczowych wskaźników biznesowych nosi nazwę Business Activity Monitoring (BAM). Monitorowanie tych wskaźników pozwala na szybkie wykrywanie problemów i przeciwdziałanie im, ułatwia także analizę kosztów i całych łańcuchów wartości – jednym słowem jest istotnym narzędziem poprawy efektywności operacyjnej przedsiębiorstw. Tak też jest przez firmy coraz częściej postrzegane, potwierdził to sondaż zlecony przez firmę IDS Scheer, międzynarodowego dostawcę rozwiązań do zarządzania procesami biznesowymi (Business Process Management – BPM).

Procesy pod nadzorem

Badania dotyczyły właśnie zagadnień monitorowania działań biznesowych (BAM) i kontrolingu procesów biznesowych (Business Process Controlling – BPC). Na pytania firmy badawczej Dr. Bergmann/Dr. Rohde & Consulting GmbH (BRCG) odpowiedziało ok.100 firm z branży telekomunikacyjnej, przedsiębiorstw użyteczności publicznej, bankowości oraz firm zajmujących się transportem lub logistyką. Ankieta koncentrowała się na procesach biznesowych w zakresie przetwarzania zleceń, zarządzania usługami i fakturowania - ten ostatni obszar został uznany za najbardziej krytyczny czynnik sukcesu we wszystkich badanych branżach.

Jakie procedury można uznać za powszechne?

Sondaż pokazał, że rynek narzędzi BAM i BCP rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele z przebadanych firm rozważało już kontrolowanie procesów za pomocą wdrożonego oprogramowania, różnego w zależności od branży. Najczęściej stosowane procedury to analiza słabych stron i kontrola uzgodnień dotyczących poziomu serwisowania (Service Level Agreement), stosowane odpowiednio w 80 i 60% firm.

Tylko kilka przedsiębiorstw użyteczności publicznej wdrożyło system monitorowania zdarzeń, chociaż badanie pokazuje, że dysponują one dużym potencjałem w zakresie usprawniania procesów. To samo dotyczy ankietowanych banków, dla których najważniejsze jest monitorowanie zarządzania usługami. I odwrotnie, firmy transportowe, logistyczne oraz telekomunikacyjne skupiają się intensywnie na skutkach wadliwych procesów i ich nieustannym monitorowaniu.

Źródło: www.ids-scheer.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top