Centralne biuro obsługi klienta w Enerdze

ABEnerga, jako pierwszy koncern energetyczny w Polsce, uruchomiła centralne biuro obsługi klienta obejmujące wszystkie oddziały grupy. Zdalna obsługa odbiorców możliwa jest dzięki wdrożeniu aplikacji eBOK zbudowanej przez firmę ABG, GK Asseco.

Centralne biuro obsługi uruchomione przez Energę umożliwia odbiorcom energii sprawdzanie salda rachunku, prześledzenie na podstawie wystawionych faktur historii zużycia energii przez Internet, a także kontakt z biurem obsługi klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej. Każdy z 2,8 mln klientów grupy może korzystać z tej formy kontaktu z każdego miejsca i o każdej porze, a dostęp do eBOK jest darmowy.

Uruchomienie tej usługi jest wynikiem wdrożenia w Enerdze aplikacji eBOK. Wybrane funkcjonalności uruchomiono m.in. poprzez zintegrowanie tego rozwiązania z autorskim systemem billingowym ABG oraz pozostałymi systemami billingowymi wykorzystywanymi przez oddziały Energi - aplikacjami SAP i ZEP-INFO.

Ten projekt - jako pierwsze w polskim sektorze energetycznym wdrożenie centralnego biura obsługi klienta zrealizowane przez ABG - potwierdza, że rodzime koncerny nie muszą wybierać drogich, zagranicznych rozwiązań. Mogą skorzystać z równie dobrych, polskich aplikacji wyprodukowanych na bazie wieloletniej współpracy ABG z tym sektorem – mówi Paweł Piwowar, I wiceprezes zarządu ABG, GK Asseco.

Wszystkie komponenty systemu eBOK działają w oparciu o wspólną strukturę danych. To nowoczesna aplikacji, która może działać samodzielnie lub jako jeden z modułów systemu Asseco UMS – kompleksowego rozwiązania dla firm energetycznych i gazowniczych wprowadzonego przez firmę ABG na rynek w 2009 roku. Rozwiązanie Asseco UMS składa się z kilkudziesięciu modułów, które są zintegrowane wewnętrznie zgodnie z architekturą SOA, przygotowane do obsługi wielomilionowych baz odbiorców, a co najważniejsze i potwierdzone wdrożeniem modułu eBOK w Enerdze – przygotowane do integracji z dowolnym systemem wewnętrznym klienta.

Rozwiązanie eBOK w Enerdze będzie udoskonalane poprzez dodawanie nowych funkcjonalności. Obecnie trwają prace nad udostępnieniem usługi subskrypcji, czyli powiadomień klientów poprzez sms lub e-mail.

Źródło: www.abg.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top