Dlaczego szybko rośnie liczba wdrożeń w chmurze?
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, chmury umożliwiają obniżenie kosztów i podniesienie marż oraz są mechanizmem pozwalającym opracowywać i dostarczać w nowoczesny sposób towary i usługi do klientów.
Jeśli chodzi o efektywność działania, pierwsze wdrożone rozwiązanie w chmurze to zwykle popularna aplikacja, przy czym największy nacisk firmy kładą tu na rozwiązania ułatwiające współpracę, infrastrukturę jako usługę, aplikacje do zarządzania kapitałem ludzkim i usługi w dziedzinie pamięci masowej - mówi Brian J. Kracik.
Gdy celem firmy jest stworzenie nowego modelu biznesowego, przetwarzanie w chmurze jest wykorzystywane do pozyskiwania nowych klientów, sprzedaży oprogramowania i tworzenia nowych aplikacji. - Nowe produkty oferują użytkownikom nowe korzyści, których częścią są podstawowe funkcje komunikacyjne, takie jak czat na żywo, komunikatory, wiadomości SMS, usługi lokalizacyjne i wideo - kontynuuje przedstawiciel Oracle. - Operatorzy telekomunikacyjni odgrywają tu kluczową rolę, ponieważ to oni udostępniają podstawowe funkcje komunikacyjne zarówno twórcom aplikacji, jak i firmom, co umożliwia bezproblemowe włączenie komunikacji w czasie rzeczywistym w aplikacje biznesowe i przepływy pracy.
Nasz rozmówca wskazuje także na inne wyróżniające się trendy w ofertach telekomunikacyjnych dla sektora biznesowego.
Firmy wykorzystują szybki wzrost liczby urządzeń inteligentnych i dostępnej przepustowości, zarówno w sieciach stacjonarnych, jak i mobilnych, aby tworzyć nowe aplikacje pozwalające zwiększyć efektywność biznesową i zapewnić klientom lepszą obsługę - zauważa Brian J. Kracik.
Jak wskazuje nasz rozmówca, coraz popularniejsza staje się również komunikacja maszyna-maszyna (M2M) oraz człowiek-maszyna (P2M).
Powstają aplikacje biznesowe wyposażone w podstawowe funkcje komunikacyjne, takie jak transmisja wideo, dźwięku i danych - mówi. - Aplikacje tego typu są często wykorzystywane przez firmy, które kontaktują się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych, poczty elektronicznej, komunikatorów, wiadomości SMS, wiadomości głosowych w sieciach stacjonarnych i mobilnych oraz Internetu.
Przedstawiciel Oracle zwraca uwagę, że przedsiębiorstwa chcą ukierunkowywać, tworzyć i dostarczać klientom dostosowane do nich oferty niemal w czasie rzeczywistym, wymaga to jednak współpracy operatorów telekomunikacyjnych i biznesu.
Źródło: www.wnp.pl