Teradata oferuje kompleksowe narzędzie
zarządzania interakcjami z klientami w chmurze

Firma Teradata ogłosiła powszechną dostępność rozwiązania Customer Interaction Manager (CIM) w modelu chmurowym. Rozwijane przez dział Teradata Applications oprogramowanie pozwala oprzeć działania marketingowe na rzeczywistych i aktualnych informacjach biznesowych, ułatwia prowadzenie dialogu z klientami w czasie rzeczywistym oraz za pośrednictwem pełnego spektrum cyfrowych i tradycyjnych kanałów marketingowych, a wreszcie umożliwia stworzenie elastycznej, scentralizowanej platformy interakcji z klientami dla globalnych organizacji.
 

Rozwiązanie Customer Interaction Manager - niezależnie od tego, czy jest wykorzystywane w modelu chmury, czy też zostało wdrożone w ramach firmowego środowiska informatycznego - oferuje najlepsze w swojej klasie mechanizmy dwukierunkowej komunikacji umożliwiające zaplanowanie i prowadzenie wieloetapowych dialogów z klientami w oparciu o zróżnicowane kanały. Te unikalne możliwości w istotnym stopniu pomagają międzynarodowym przedsiębiorstwom pozyskać i utrzymać zaangażowanych klientów, a także zwiększyć rentowność działań marketingowych za sprawą wyraźnego usprawnienia komunikacji z klientami oraz możliwości kierowania odpowiednich komunikatów oraz ofert w odpowiednim momencie i do odpowiednich osób.
Dzięki wykorzystaniu tej technologii i wiedzy, jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć oczekiwania klientów dotyczące sposobu współpracy z P&G oraz dostosować nasze działania komunikacyjne tak, aby lepiej wspierały konstruktywne i trwałe relacje z klientami, - powiedział Andy Walter, wiceprezes działu Global Business Services (GBS) w firmie Procter & Gamble.
Klasyczny marketing koncentrował się na komunikatach i kampaniach wychodzących, kierowanych przez organizację do klientów. Takie podejście stoi w sprzeczności wobec faktycznej interakcji z odbiorcą. W dzisiejszych realiach marketingu opartego na danych marketerzy powinni prowadzić ciągły dialog z klientami – w czasie rzeczywistym i na warunkach określonych przez odbiorców. Wymaga to jednak połączenia posiadanych, usystematyzowanych informacji o nabywcach z ciągle spływającymi danymi z ośrodków call center, witryn internetowych, społeczności internetowych i wielu innych. Tylko dzięki takiej integracji danych możliwe staje się nawiązanie konstruktywnego dialogu, który z jednej strony wspiera markę organizacji, a z drugiej pozwala klientom zachować kontrolę nad interakcjami z dostawcą. Dlaczego jest to takie istotne? Ed Thompson, wiceprezes i analityk firmy Gartner przyznaje: “Klienci wyciągają pozytywne, bądź negatywne wnioski z każdej interakcji z dostawcą. Luka powstająca wskutek braku zaplanowanego, rozmyślnego planu działań w zakresie budowania zaangażowania, osłabia satysfakcję klientów i zagraża ich lojalności.” (Źródło: Understanding How Customer Engagement Drives a Positive Customer Experience, Gartner, Inc., Ed Thompson, 3 października 2013 ID:G00255779)
Aby pozyskać uwagę potencjalnych klientów przedsiębiorstwa z całego świata prowadzą kosztowne i wyrafinowane kampanie marketingowe, jednak znaczna część tych wysiłków i środków jest marnotrawiona ponieważ tego typu komunikacja opiera się tylko na przekazach płynących z organizacji,” powiedział Gonzalo Hidalgo, dyrektor generalny zespołu IMM/Customer Interaction Management w Teradata Applications. “Oprogramowanie Teradata Customer Interaction Manager pozwala na nawiązanie dwukierunkowej komunikacji marketingowej, a dzięki połączeniu danych dotyczących klasycznych i cyfrowych kampanii w jeden spójny obraz pokazujący wszystkie interakcje z klientami pomaga zwiększać rentowność prowadzonych działań.
O rozwiązaniu Teradata Customer Interaction Manager w Chmurze

Kompleksowa funkcjonalność rozwiązania Customer Interaction Manager zapewnia możliwość zwiększenia responsywności prowadzonych działań marketingowych. Oprogramowanie opiera się na ustandaryzowanych technologiach, integruje dane pochodzące z dowolnych źródeł, działa na każdej platformie bazodanowej i zostało wyposażone w prosty, intuicyjny i elastyczny interfejs obsługi. Rozwiązanie Teradata Customer Interaction Manager stanowi centralną, dostępną dla specjalistów ds. marketingu, platformę analizy danych o klientach oraz zdarzeń z ich udziałem, segmentacji i tworzenia bardzo specyficznych grup klientów, a także tworzenia – dostosowanych do oczekiwań odbiorców oraz przedsiębiorstwa – kompleksowych planów wielokanałowej komunikacji marketingowej.

W modelu chmurowym oprogramowanie Customer Interaction Manager jest dostępne bez ograniczeń geograficznych. Rozwiązanie jest również kluczowym elementem pakietu rozwiązań wspierających realizację działań marketingowych w oparciu o dane - Teradata Integrated Marketing Management (IMM). W skład pakietu wchodzą ponadto rozwiązania Teradata Marketing Operations, Real-Time Interaction Manager oraz Digital Messaging, co czyni pakiet Teradata Integrated Marketing Management najbardziej rozbudowaną platformą tego typu na rynku.

Dostępne w modelu Cloud rozwiązanie Customer Interaction Manager oferuje przedsiębiorcom możliwość określenia, czy dane o klientach przechowywane będą w ramach organizacji, czy też w chmurze obliczeniowej. Rozwiązanie nie wymaga posiadania własnej hurtowni danych. Zarówno hurtowania danych, jak również dane klientów oraz oprogramowanie Customer Interaction Manager mogą być hostowane w centrach danych firmy Teradata. Elastyczność modelu wdrożenia oprogramowania przekłada się na możliwość wykorzystania pełni potencjału środowiska Teradata Analytical Database bez konieczności zakupu dodatkowego sprzętu oraz jego instalacji we własnym centrum danych, przy zachowaniu pełnej odrębności i bezpieczeństwa danych. Co istotne, niezależnie od wybranego modelu wdrożenia, klient pozostaje właścicielem całości praw administracyjnych do aplikacji oraz zachowuje odpowiedzialność za utrzymanie środowiska aplikacyjnego oraz przepływ danych między przechowującą informacje o klientach bazą danych, a platformą Customer Interaction Manager. Wynikające z takiego podejścia korzyści biznesowe obejmują: skrócenie wdrożenia, zmniejszenie niezbędnych nakładów oraz całkowitego kosztu posiadania, a także ograniczenie kosztów obsługi IT i wsparcia rozwiązania.
 
CIM TERADATA
Rys 1. Teradata Applications Customer Interaction Manager pełni rolę centralnego, korporacyjnego ośrodka wspierającego kompleksowe budowanie zaangażowania klientów

Kluczowe cechy

Oprogramowanie Customer Interaction Manager jest częścią platformy Teradata Integrated Marketing Management. Dzięki wykorzystaniu modelu cloud computing możliwe staje się łatwe wdrożenie rozwiązania w rozległych, rozproszonych organizacjach oraz zapewnienie użytkownikom dostępu do potrzebnych funkcjonalności za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

Kluczowe cechy Customer Interaction Manager to: kokpity i raporty wyposażone w rozbudowane mechanizmy wizualizacji danych ułatwiające interpretację danych o klientach oraz wynikach prowadzonych kampanii; interaktywne analizy pozwalające sprawnie wychwytywać trendy behawioralne i wzorce zachowań, które następnie mogą zostać wykorzystane do budowania bardziej efektywnych kampanii; możliwość pozyskiwania informacji z usług internetowych, kanałów społecznościowych, list dyskusyjnych, a także innych baz danych.

Teradata Applications oferuje dodatkowo szereg modułów wspierających integrację oprogramowania Customer Interaction Manager w ramach całego pakietu Teradata Applications Integrated Marketing Management, na który składają się narzędzia takie jak: Marketing Operations, Real-Time Interaction Manager oraz Digital Messaging Center.

ŹródłO: TERADATA

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top