Nowy wymiar zarządzania zakupami w PKO Bank Polski

OptiBuy wdrożył w PKO Banku Polskim system informatyczny IVALUA Buyer wspierający procesy zakupowe. Rozwiązanie umożliwia m.in. zarządzanie przetargami, kontraktami, centralną bazą dostawców oraz prowadzenie aukcji elektronicznych. System pozwala również ocenić efektywność funkcjonowania procesu zakupowego. Jest to największe zakończone wdrożenie w obszarze e-sourcingu w 2013 roku w Polsce.


Implementacja systemu IVALUA Buyer w PKO Banku Polskim jest największym ubiegłorocznym zakończonym wdrożeniem w obszarze e-Sourcingu w Polsce i jednym z największych w Europie, które zostało przeprowadzone w 2013 r. Realizacja tak dużego projektu była dla nas dużym wyzwaniem, mimo to udało nam się prace zakończyć w terminie. Spodziewamy się, że wykorzystanie systemu IVALUA Buyer pozwoli PKO Bankowi Polskiemu istotnie zwiększyć efektywność funkcjonowania procesów zakupowych. – powiedział Mateusz Borowiecki, Prezes OptiBuy.
System IVALUA Buyer oparty jest na modułach, które można wybrać do wdrożenia w zależności od zapotrzebowania. W PKO Banku Polskim system obsługuje narzędzia e-Sourcing oraz SRM – Zarządzanie Relacjami z Dostawcami. Jednostki organizacyjne Banku za jego pośrednictwem składają zapotrzebowania zakupowe, a zarejestrowani w bazie dostawcy korzystając z tego narzędzia przesyłają swoje oferty w postępowaniach. Dostęp do systemu posiada około 600 użytkowników, w tym ok. 300 pracowników Banku oraz ok. 300 dostawców. Rozwiązanie zostało zintegrowane z innymi systemami informatycznymi Banku i w całości jest obsługiwane poprzez przeglądarkę internetową.

W ciągu roku PKO Bank Polski prowadzi około 600 postępowań zakupowych rozumianych jako nawiązanie lub zmiana charakteru relacji z dostawcami, czyli przetargi, negocjacje oraz renegocjacje.
System IVALUA Buyer zapewnia transparentność procesów zakupowych prowadzonych przez nasz Bank. Każdy z dostawców otrzymuje do dyspozycji jednakowe narzędzie, za pośrednictwem którego składa swoje oferty. Ponieważ funkcjonalność e-aukcji jest częścią dostarczonego rozwiązania, coraz więcej negocjacji prowadzimy właśnie w tej formie. Dostawcy składają wszystkie dokumenty w wersji elektronicznej, co z kolei przekłada się na zwiększenie efektywności funkcjonowania procesów zakupowych. Uruchomienie systemu pozwala nam lepiej wykorzystać czas pracy naszych kupców, którzy mogą zająć się realizacją innych zadań. Uważam, że dzięki wdrożeniu systemu IVALUA Buyer jesteśmy obecnie jedną z najnowocześniejszych organizacji na rynku zakupowym w Polsce. – powiedział Przemysław Wątroba, dyrektor Departamentu Zakupów w PKO Banku Polskim.
Wdrożenie systemu IVALUA Buyer w PKO Banku Polskim obejmowało dostosowanie rozwiązania do wymogów Banku, uruchomienie wersji testowej, przeszkolenie użytkowników, uruchomienie wersji produkcyjnej oraz gotowego systemu.

Źródło: OPTIBUY

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top