Internet Rzeczy ma kluczowe znaczenie dla przyszłości branży transportowo-logistycznej

Zebra Technologies Corporation (dostawca produktów i usług zapewniających firmom i organizacjom informacje o aktywach, działaniach pracowników i procesach, przedstawił wyniki sondażu, z którego wynika, że 96 proc. firm z branży transportowo-logistycznej uważa Internet Rzeczy (Internet of Things, IoT) za najbardziej strategiczną inicjatywę technologiczną, jaką podejmą w tej dekadzie. Zebra zaprezentowała wyniki badania w trakcie odbywającej się w tym tygodniu w Chicago konferencji ProMat 2015.


 
Sondaż, przeprowadzony w październiku 2014 r. przez firmę Forrester Consulting na zlecenie Zebra Technologies, pokazuje, że 90 proc. firm z branży transportowo-logistycznej wdrożyło już rozwiązania IoT, albo planuje wdrożyć je w ciągu roku.

Ponad połowa respondentów oczekuje, że IoT korzystnie wpłynie na postępowanie zgodne z przepisami (51 proc.) oraz ułatwi proces dostawy (51 proc.). Więcej niż czterech na dziesięciu badanych oczekuje, że IoT pomoże ich firmom zwiększyć stopień bezpieczeństwa (45 proc.), efektywność kosztową (44 proc.) albo przejrzystość łańcucha dostaw (44 proc.).
 
Łączność Wi-Fi, czujniki bezpieczeństwa, komunikacja NFC (near field communications) oraz RTLS były wskazywane jako kluczowe technologie we wdrożeniach rozwiązań IoT.

Niemal 40 proc. respondentów wymieniło obawy o prywatność i bezpieczeństwo jako największą przeszkodę w implementacji rozwiązań IoT, podczas gdy 38 proc. wskazało złożoność wdrożeń.

Opublikowane przez firmę Zebra informacje o upowszechnianiu się Internetu Rzeczy w różnych branżach, zostały zgromadzone podczas wywiadów z osobami podejmującymi decyzje biznesowe i IT w niemal 600 międzynarodowych firmach.
Wyniki sondażu jasno pokazują, w jakim stopniu Internet Rzeczy jest ważny dla branży transportowo-logistycznej. Rozwiązania IoT dostarczają danych operacyjnych o lokalizacji i stanie śledzonych obiektów. Dzięki tym informacjom firmy mogą poprawić jakość obsługi klienta, stworzyć nowe źródła przychodów, odróżnić się od konkurentów oraz motywować pracowników. Na konferencji ProMat 2015 pokażemy naszym klientom i partnerom, jak mogą wykorzystać Internet Rzeczy i rozwiązania mobilne w celu zapewnienia nowych możliwości pracownikom oraz zyskania wglądu w swoje aktywa. - Jim Hilton, senior director, Global Manufacturing Principal, Zebra Technologies

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top