loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
20 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 51 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

bpscGorsza koniunktura oraz niepewność na rynku producentów i dystrybutorów sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego wymaga odwagi, dbałości o szczegóły oraz konsekwencji w działaniu, a co za tym idzie – nie zniechęca uczestników sektora do inwestycji. Meden-Inmed, jeden z czołowych polskich dostawców produktów dla rynku medycznego, zdecydował się na inwestycję i wymianę systemu ERP. Koszalińska spółka wybrała Impuls EVO od BPSC.

 REKLAMA 
 RISE WITH SAP 
 
2,9 mld dolarów – na tyle Państwowa Agencja Inwestycji i Handlu wycenia wartość rynku wyrobów medycznych w Polsce. Organizacja Pracodawców Przemysłu Medycznego Technomed szacuje z kolei, że w najbliższych latach rodzimy rynek wyrobów medycznych będzie rósł w tempie 5-8% rok do roku, a globalny 3-4% rocznie.

Rodzimi producenci coraz lepiej radzą sobie za granicą. Nadwiślański rynek wyrobów medycznych opiera się na trzech segmentach. Pierwszym są wyroby o wysokim stopniu skomplikowania, np. implanty czy różnego rodzaju aparatura. Drugi to produkcja wyrobów o niskim poziomie komplikacji, np. pieluchomajtki. Trzecim fundamentem polskiego rynku jest produkcja sprzętu i urządzeń. W tym właśnie sektorze działa koszalińska firma Meden-Inmed, która zdecydowała się na gruntowną cyfryzację. Spółka wdrożyła nowy system ERP - Impuls EVO. Zmiana na lepsze

Działająca od ponad 30 lat spółka Meden-Inmed zaliczana jest do czołowych producentów i dystrybutorów sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego. Produkty z koszalińskiej firmy wykorzystywane są m.in. w chirurgii, ginekologii, neurologii, fizykoterapii, kardiologii czy weterynarii. Polski producent obecny jest na ponad 70 rynkach, na wszystkich kontynentach – w tym tak wymagających jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, USA, Kanada czy kraje skandynawskie. Ostatnie lata to okres intensywnego rozwoju firmy i jej portfolio. W 2020 roku spółka zdecydowała się na gruntowną cyfryzację.

Poprzedni system przestał być wydajny i nie spełniał naszych oczekiwań. – mówi Adam Szczepaniak, Manager IT w Meden-Inmed.

Spółka korzystała dotychczas z rozwiązań innego polskiego dostawcy oprogramowania w zakresie programu kadrowo–płacowego, finansowego i sprzedażowego. Niestety wdrożony ponad 15 lat temu system stał się niewystarczający. Wraz z biegiem czasu zmieniały się potrzeby i oczekiwania przedsiębiorstwa, zarówno w zakresie produkcji, jak i obsługi magazynowej, włącznie z magazynem wysokiego składowania.

W Koszalinie podjęto więc ważną decyzję: to najwyższy czas na zmianę oprogramowania. Firma wybrała sprawdzony i popularny w sektorze wytwórczym system Impuls EVO, którego dostawcą jest BPSC.

System wybieraliśmy głównie pod kątem produkcji. Zależało nam na zautomatyzowaniu procesu rejestracji i rozliczania produkcji, a w późniejszym terminie skupiliśmy się na uruchomieniu planowania i harmonogramowania. Ważne było też usprawnienie obszarów związanych ze sprzedażą: dostęp do danych dla handlowców czy integracja ze sklepem internetowym. – tłumaczy Adam Szczepaniak.


System potrzebny na wczoraj

Głównym celem wdrożenia była kompleksowa informatyzacja firmy, ale w jednym z obszarów spółka odczuwała szczególnie duże potrzeby ucyfrowienia. Tym obszarem była produkcja.

Pracownicy mieli wiedzę, którą można wykorzystać do podejmowania decyzji biznesowych, natomiast brakowało miejsca, w którym informacje te można gromadzić i efektywnie z nich korzystać – zauważa Anna Kornaś, Menadżer ds. Kluczowych Klientów w BPSC. Adam Szczepaniak precyzuje: – System miał uprościć procesy produkcyjne. Ważna była też możliwość rejestracji zdarzeń produkcyjnych i automatyczne wystawianie dokumentów rozchodowych i przychodowych.


Dla inwestora bardzo ważne było to, aby handlowcy i serwisanci mieli dostęp do systemu CRM, stanów magazynowych, faktur i żeby wszystkie dokumenty oraz dane były gromadzone i udostępniane w jednym miejscu, bez konieczności używania hurtowni danych.

Jasne cele

Co było głównym celem wdrożenia systemu zarządczego? Jak mówią przedstawiciele firmy, przede wszystkim możliwość bieżącego śledzenia etapów produkcji i jej kosztów, ale nie tylko. Zespół Meden-Inmed liczy na to, że dzięki zmianie systemu uda się zwiększyć mobilność magazynu i poprawić ogólną jakość pracy jej pracowników.

Wymiana systemu zarządczego na rozwiązanie wyższego rzędu jest obecnie największym projektem inwestycyjnym Meden-Inmed. Koszalińska firma nie przeniosła całego ciężaru wdrożeniowego na dostawcę, a aktywnie uczestniczy w całym projekcie.

Zespół wdrożeniowy konfigurował i przygotowywał system pod oczekiwania klienta, ale wymagał pełnego zaangażowania. Oprócz codziennej pracy, którą pracownicy musieli wykonywać, aby firma mogła na bieżąco wywiązywać się ze swoich zobowiązań, prowadzone były prace wdrożeniowe i szkoleniowe. Dużym wyzwaniem był oczywiście start produkcyjny systemu. – mówi Anna Kornaś.


Już widać korzyści

Pierwsze efekty wdrożenia były widocznie już po krótkim czasie. Przede wszystkim w obszarze produkcyjnym. Wystarczyło zaledwie kilka tygodni, by użytkownicy nabrali pewności w wykonywanych działaniach na magazynie czy w trakcie bieżącej rejestracji produkcji. System już działa, ale nadal jest rozwijany. W samym tylko obszarze logistycznym uruchamiane są kolejne funkcje, które wcześniej nie były tak istotne, a co jeszcze ważniejsze, pracownicy Meden-Inmed wykazują postawę proaktywną i sami wskazują na kolejne pożądane przez nich usprawnienia względem rozwijanego systemu.

W czasie pandemii skokowo zwiększyły się obroty w sklepie internetowym. Zmusiło to firmę do zmiany procesów logistycznych i automatyzacji niektórych operacji np. importu płatności elektronicznych i ich późniejszej dekretacji. Dzięki aplikacjom, jakie wchodzą w skład Impuls EVO, adaptacja do nowych warunków przebiegła bardzo sprawnie i przede wszystkim szybko. Podobnie jak przejście na mieszany tryb pracy, który obecnie jest dominującą formą świadczenia pracy w Meden-Inmed.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top