System ERP w CB SA

MICROSOFT DYNAMICS - systemy ERP, CRM, ERPImplementacja systemu ERP Microsoft Dynamics NAV w przedsiębiorstwie budowlanym CB S.A. przyczyniła się do automatyzacji wielu procesów biznesowych, a tym samym usprawnienia współpracy z dostawcami, kontrahentami i zleceniodawcami. Znacznemu skróceniu uległ także czas realizacji zamówień i dostawy towaru.
Wprowadzenie Firma CB S.A. działa na rynku krajowym od 1995 roku, zajmując się produkcją i dystrybucją wyspecjalizowanych materiałów budowlanych przeznaczonych dla kilku segmentów wykonawczych rynku budowlanego w Europie, będąc właścicielem takich marek, jak: Corotop, Rednet czy SECCO. Dynamika działania firmy i konsekwentna realizacja obranej strategii rozwoju pozwoliła przedsiębiorstwu na wykreowanie wysokiej jakości programu handlowego. Opierając się na kilku kanałach dystrybucyjnych, CB S.A. zaopatruje takie sektory budowlane jak dekarstwo, systemy dociepleń, sucha zabudowa czy płytkarstwo.

Produkty firmy trafiają na rynek poprzez wyspecjalizowane firmy dystrybucyjne, hurtownie i składy budowlane oraz sieci marketów budowlanych. Ponadto firma zaopatruje producentów chemii budowlanej, systemów dachowych i materiałów izolacyjnych w produkty uzupełniające (tzw. "private label")..

Firma dostarcza swoim odbiorcom wysokiej jakości produkty budowlane, produkowane w oparciu o nowoczesne technologie (certyfikaty jakości ISO 9001), stąd produkty firmy znane są nie tylko w kraju, ale i za granicą, docierając do najbardziej wymagających klientów całej Europy. .

Kluczem pozycji rynkowej firmy są także kadry - zespoły handlowe i doradcze służące profesjonalnym konsultingiem handlowym oraz budowlanym. Wyzwanie.

Rynek usług budowlanych stawia przed firmą CB S.A. wysokie wymagania dotyczące jakości produktów. Istotna jest również jakość obsługi klienta, szybkość realizacji zleceń oraz efektywna współpraca z partnerami. .

Obecnie firma jest jednym z liderów na rynku, jednak ciągła, wielowymiarowa ekspansja wymaga dalszych inwestycji w optymalizację procesów biznesowych. W tym celu firma między innymi poczyniła starania o środki unijne i z unijnego programu operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” pozyskała fundusze na inwestycje. .

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, firma CB S.A. zdecydowała się na wprowadzenie nowoczesnego systemu informatycznego klasy B2B, znacznie usprawniającego współpracę z kontrahentami. Dodatkowo, nowo wdrożone narzędzie miało na celu automatyzację procesów informacyjnych, handlowych i logistycznych. .

W związku z prowadzonym profilem działalności, Zarząd CB S.A. założył wysokie wymagania wobec implementacji nowego systemu IT. Program musiał w pełni zautomatyzować zarządzanie łańcuchem zaopatrzenia, sprawnie monitorować stany magazynowe partnerów systemu, śledzić na bieżąco położenie dostaw, kontrolować terminowość kontraktów, efektywnie przesyłać informacje do partnerów zagranicznych, jak też dawać możliwość sprawnego sporządzania ofert handlowych. .

Rozwiązanie.

Firma CB S.A. po raz kolejny zdecydowała się na zaawansowane rozwiązanie proponowane przez firmę Microsoft – system Microsoft Dynamics NAV. .

Bazę do implementacji nowej aplikacji stanowił wysokiej klasy rozbudowany system CRM, ściśle zintegrowany z aplikacjami do zarządzania logistyką oraz systemem finansowo – księgowym przedsiębiorstwa. Wdrożenie systemu przeprowadził certyfikowany partner Microsoft - firma Softart, specjalizująca się w implementacji systemu Dynamics NAV. Doświadczenie i renoma specjalistów z Softart zadecydowały o powierzeniu wdrożenia temu właśnie partnerowi Microsoft. .

Ze względu na wyspecjalizowaną działalność naszej firmy oraz wysokie wymagania wobec wdrożenia, system Dynamics NAV będzie najbardziej optymalną bazą dla automatyzacji procesów biznesowych między nami, a naszymi kontrahentami, głównie hurtowniami budowlanymi, a także firmami dekarskimi. Oferta firmy Softart okazała się najlepsza i najatrakcyjniejsza cenowo – mówi Jerzy Górski, prezes CB S.A.
Jak to działa? .

Firma CB S.A. od dawna korzysta z systemów typu Business Intelligence w celu utrzymania swojej pozycji rynkowej. Platforma B2B oparta na systemie Microsoft Dynamics NAV jest kolejnym innowacyjnym usprawnieniem, mającym na celu udoskonalenie współpracy z licznymi kontrahentami firmy. .

Innowacyjne rozwiązanie biznesowe posłużyło firmie do wsparcia zarządzania finansami, produkcją, dystrybucją, relacjami z klientami, działaniami e-commerce, a także do szybkiego opracowywania trafnych analiz biznesowych. Dodatkowo, system umożliwia sprawny przepływ informacji pomiędzy firmą CB S.A. – nabywcą systemu, a jej kontrahentami – hurtowniami i firmami dekarskimi. Dzięki wymianie danych wszyscy użytkownicy platformy mogą zoptymalizować swoje działania i zwiększyć efektywność pracy. .

Zarządzanie łańcuchem dostaw.

Platforma wspiera zarządzanie łańcuchem dostaw, co znacznie usprawnia pracę wszystkich korzystających z niej podmiotów. Elastyczne i niezawodne środowisko informatyczne pozwala na zarządzanie zintegrowanymi kontraktami oraz zapewnia kompleksową obsługę. Bardzo pomocną funkcją jest dostęp do informacji magazynowych, zamówień klientów oraz danych dotyczących sprzedaży, zakupów i finansów w wielu lokalizacjach w czasie rzeczywistym. Informacje te są szczególnie cenne dla hurtowników współpracujących z CB S.A. Ponadto, funkcja integracji klientów z dostawcami ułatwia realizację dostaw w wyznaczonym czasie. .

Zintensyfikowanie współpracy.

Ponieważ firma CB S.A. współpracuje z producentami zagranicznymi i obsługuje klientów z całej Europy Środkowej, platforma znacznie ułatwia pracownikom komunikację, co przekłada się na skrócenie czasu realizacji zamówień. .

Funkcjonalności nowo zaimplementowanego rozwiązania umożliwiają CB S.A. lepszy dostęp do informacji projektowych oraz dotyczących stanów produkcji zarówno dla wytwórców, dostawców jak i klientów. Przydatna jest także możliwość koordynacji zmiany projektu z harmonogramami produkcji, w efekcie czego firma może wytwarzać tańsze produkty oraz szybciej reagować na różne potrzeby klientów. .

Efektywniejsza komunikacja.

Narzędzie umożliwia dostęp do danych niezbędnych do bardziej złożonej wymiany informacji i projektów między firmą CB S.A. a jej kontrahentami i klientami. Dzięki platformie Microsoft Dynamics NAV, jej użytkownicy mogą sprawnie reagować na pojawiające się wciąż nowe wyzwania biznesowe. Znaczną pomocą służą tu narzędzia takie jak: koszty materiałowe, ECO i żądania klientów, które pozwalają na błyskawiczne komunikowanie newralgicznych zagadnień biznesowych. Z kolei funkcje współpracy biznesowej pozwalają efektywniej współpracować ze wszystkimi kontrahentami. .

Korzyści biznesowe
Wdrażając system w CB S.A. staraliśmy się tak dopasować jego funkcjonalności, aby jak najlepiej zarządzał kluczowymi obszarami działalności firmy – mówi Stanisław Kukuła, dyrektor Softart Sp. z o.o..
Narzędzie z pewnością zapewni wszystkim podmiotom biorącym udział w projekcie platformy B2B wymierne korzyści. Dzięki olbrzymim możliwościom systemu oraz jego elastycznej budowie, zaspokojone zostały wygórowane wymagania firmy CB oraz jej partnerów co do wdrożenia i funkcjonowania samego systemu – dodaje Stanisław Kukuła, Softart Sp z o.o.
Dzięki wdrożeniu Microsoft Dynamics NAV, hurtownie (klienci CB S.A.) zyskują aktualne dane o stanach magazynowych dystrybutora, z możliwością wygodnego składania zamówień online w sposób automatyczny. Z kolei firmy dekarskie (wykonawcy stosujący produkty firmy CB S.A.) uzyskują dostęp do informacji o stanach magazynowych hurtowni. W ten sposób kontrahenci i pracownicy CB S. A. mogą precyzyjnie planować swoje prace wykonawcze i zaopatrzeniowe. Użytecznym narzędziem jest także kalkulator internetowy, za pomocą którego można tworzyć kosztorysy inwestycji. Rozwiązanie to znacznie podnosi konkurencyjność kontrahentów wobec klientów indywidualnych. W konsekwencji implementacji, właściciel systemu – firma CB S.A. – może efektywniej zarządzać całym łańcuchem logistycznym – optymalizować czas realizacji zamówienia i dostawy, skracać czas magazynowania produktów, usprawniać zbieranie informacji marketingowych, a także podnosić poziom dokładności prognoz i analiz, z których za pośrednictwem platformy korzystać mogą wszyscy jej użytkownicy. .

Referencje
Platforma jest dokładnie tym rozwiązaniem, jakiego od dawna szukaliśmy. Przede wszystkim ułatwia zarządzanie wieloma procesami w firmie, automatyzuje je i znacznie upraszcza. Wdrożony system jest jednocześnie ogromną bazą wiedzy – stanowi doskonałe medium usprawniające komunikację między pracownikami naszej firmy a kontrahentami. Pozwala to znacznie usprawnić współpracę i wykluczyć wiele błędów spowodowanych „czynnikiem ludzkim” – mówi Grażyna Bartoszyńska – Madura, Dyrektor Finansowy, CB S.A.
Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top