MPK S.A. W KRAKOWIE USPRAWNIA PROCESY, WDRAŻAJĄC NOWĄ WERSJĘ IFS APPLICATIONS™
Wdrożenie nowej wersji systemu IFS Applications™ w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A. w Krakowie (MPK S.A. w Krakowie) usprawniło zarządzanie projektami, zapewniło poprawę kontroli wydatków, usprawnienie obiegu dokumentów oraz poprawę efektywności w obszarze zaopatrzenia, gospodarki magazynowej i remontów.
Dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji S.A. w Krakowie najważniejszym celem jest zapewnienie pasażerom jak największego komfortu podróży. Dzięki wielu inwestycjom krakowianie i liczni turyści mają do dyspozycji nowoczesny i wygodny tabor, m.in. nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje Bombardiera wyposażone w system informacji pasażerskiej i klimatyzację. W trosce o środowisko i czyste powietrze w 2014 roku uruchomiono w Krakowie pierwszą, regularną linię obsługiwaną przez autobusy z napędem elektrycznym.
WDROŻENIE ZGODNIE Z POTRZEBAMI
MPK S.A. w Krakowie używa IFS Applications™ od roku 2002. Od tamtej pory przedsiębiorstwo rozwinęło działalność i zmieniły się jego potrzeby w zakresie zarządzania.
Od czasu pierwszego wdrożenia systemu IFS Applications™ w naszej firmie wiele się zmieniło – informuje Mariusz Wawak, kierownik Działu Informatyki w MPK S.A. w Krakowie. Najbardziej nam doskwierał brak narzędzia do zarządzania projektami „spiętego” z systemem finansowym. Brakowało również narzędzia wspomagającego obieg dokumentów, a także możliwości mobilnego wspomagania pracy magazynierów i mechaników na stacjach obsługi pojazdów.W roku 2011 przeprowadzono aktualizację systemu do nowej wersji, poszerzając zakres funkcjonalny rozwiązania o zarządzanie projektami (moduł IFS Projekt™). Systemem IFS Applications™ objęto wszystkie kluczowe obszary działalności: finanse, dystrybucję, remonty, projekty oraz zasoby ludzkie i płace. W ramach aktualizacji wdrożono również funkcjonalność elektronicznego obiegu faktur i wprowadzono rozwiązania mobilne usprawniające obsługę operacji magazynowych. W roku 2013 wdrożono nowoczesny, intuicyjny interfejs użytkownika IFS Enterprise Explorer.
SPRAWNE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI I LEPSZA KONTROLA WYDATKÓW
Funkcjonalność modułu IFS Projekt™ zapewnia sprawne zarządzanie projektami prowadzonymi przez MPK S.A. w Krakowie.
Zyskaliśmy narzędzie, które ułatwia gromadzenie i analizowanie informacji o projektach oraz pozwala w przejrzysty sposób prezentować je organom kontrolującym realizację projektów – podkreśla Mariusz Wawak. Podejście projektowe stosujemy nie tylko w odniesieniu do projektów inwestycyjnych. Dzięki funkcjonalności modułu IFS Projekt™ możemy sprawnie rejestrować czas pracy, monitorować poszczególne etapy projektu i zarządzać dokumentacją.Kontrola wydatków odbywa się już na etapie planowania. W procesie rejestracji zapotrzebowań na zakupy uczestniczą wszystkie jednostki organizacyjne w przedsiębiorstwie. W strukturze firmy zostały wydzielone służby autoryzacji zapotrzebowań, a proces autoryzacji daje możliwość śledzenia poziomu realizacji budżetów firmy.
Istotne korzyści przyniosło wprowadzenie elektronicznego obiegu faktur zakupowych i elementów obsługi dokumentacji. Faktury zakupowe są skanowane, rejestrowane wstępnie w systemie IFS Applications™, a następnie przesyłane do autoryzacji. W efekcie nastąpiło skrócenie czasu opisu, zatwierdzania i autoryzacji faktur z kilku dni do jednego dnia.
Cały proces zakupowy odbywa się w systemie IFS Applications™. Wszystkie jego elementy od zapotrzebowania począwszy, przez zamówienie aż do faktury zakupowej są rejestrowane w systemie. Dzięki temu mamy zapewnioną lepszą kontrolę wydatków – podkreśla Mariusz Wawak.MOBILNA OBSŁUGA OPERACJI MAGAZYNOWYCH
Do obsługi operacji magazynowych, w tym zleceń roboczych, operacji pobrania i zwrotów materiałów magazynowych, wykorzystywane są terminale radiowe z możliwością skanowania kodów kreskowych.
Obsługa magazynu została uproszczona i przyspieszona. Wdrożenie obsługi zleceń roboczych za pomocą urządzeń mobilnych umożliwia wykonywanie podstawowych operacji magazynowych bezpośrednio przez pracowników biorących udział w procesie, również przez pracowników spoza magazynu.
Pracownik przypisany do zlecenia roboczego ma możliwość wykonania operacji pobrania i zwrotów materiałów magazynowych w ramach zlecenia, do którego został przydzielony przez kierownika zmiany w dniu bieżącym i następnym. Pozwala to na kontrolę pobrań z magazynu, utrzymania spójności danych w procesie i unikania pomyłek ewidencyjnych – wyjaśnia Mariusz Wawak.PLANY ROZWOJU SYSTEMU
Plany przedsiębiorstwa obejmują dalsze wykorzystanie modułu dokumentacji i związanego z nim obiegu dokumentów do realizacji innych, w tym również pozafinansowych procesów biznesowych oraz wykorzystanie modułu IFS Remonty™ do stworzenia centralnej bazy pojazdów. Kolejnym planowanym krokiem jest wykorzystanie urządzeń mobilnych w pracy mistrzów i mechaników na stacjach obsługi technicznej taboru.
Korzyści z wdrożenia IFS APPLICATIONS:
- Szybki dostęp do informacji
- Ograniczenie papierowej dokumentacji
- Poprawa kontroli wydatków
- Usprawnienie ewidencji umów
- Usprawnienie obsługi operacji magazynowych dzięki wprowadzeniu technologii mobilnych
- Szczegółowa analiza w obszarze kontrolingu
- Nowoczesny, intuicyjny interfejs użytkownika
- Elektroniczny obieg faktur zakupowych
WDROŻONE MODUŁY™:
- IFS Finanse™
- IFS Dystrybucja™
- IFS Remonty™
- IFS Projekt™
- IFS Zasoby Ludzkie™
- IFS Płace™
Liczba użytkowników: 326
Źródło: www.ifsworld.com