Nowoczesny system ERP w Yellow Point GMBH

Zakres działalności firmy Yellow Point GmbH obejmuje sprzedaż detaliczną, hurtową oraz wysyłkową. W 17 oddziałach zatrudnionych jest ponad 130 pracowników. Oferowany asortyment sięga od toreb, walizek i plecaków, po akcesoria, obuwie oraz kapelusze.
Sytuacja wyjściowa

W ostatnich latach Yellow Point znacznie rozszerzył zakres swojej działalności, zwiększając tym samym wymagania w stosunku do systemu gospodarki towarowej.

Ponieważ dotychczas używany system ERP wyczerpał swoje możliwości, a pilne dostosowanie go do niezbędnych wymogów wymagało olbrzymich nakładów inwestycyjnych, Zarząd zdecydował się na wdrożenie nowego oprogramowania.

Wybór Comarch ALTUM

W procesie wyboru optymalnym dla Yellow Point GmbH rozwiązaniem okazał się system Comarch ALTUM. Decydującym czynnikiem był ergonomiczny interfejs oraz scentralizowane przetwarzanie informacji dla kadry kierowniczej. Istotne okazało się centralne zarządzanie siecią oddziałów poprzez zintegrowane rozwiązanie Comarch Retail, jak również sterowanie sprzedażą on-line poprzez własny sklep internetowy. Przede wszystkim jednak Comarch ALTUM pozyskał przychylność Zarządu dzięki swojej elastyczności, która umożliwia odwzorowanie wszelkich procesów biznesowych firmy przy wykorzystaniu posiadanego Know-How.

Oprócz wydajności produktu decydującym kryterium była wypracowana przez lata wiarygodność partnera. Biorąc pod uwagę 3500 pracowników oraz 70.000 klientów międzynarodowy producent oprogramowania Comarch jest gwarantem stabilnej i długoterminowej współpracy. Ponadto lokalne przedstawicielstwo Comarch oferuje najlepsze bezpośrednie wsparcie na miejscu.

Realizacja projektu

Po dokonaniu szczegółowej analizy opracowano wspólnie z powołanym z ramienia Yellow Point zespołem projektowym plan realizacji, zgodnie z którym miała przebiegać krok po kroku implementacja Comarch ALTUM.

W pierwszym etapie odzwierciedlono w Comarch ALTUM powstające w centrali firmy procesy zarządzania magazynem, centralnego zakupu oraz dystrybucji hurtowej. Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu systemu został on płynnie włączony do codziennej pracy centrali i rozpoczęto przyłączanie 17 oddziałów za pomocą Comarch Retail. Stworzono centralnie zarządzaną sieć oddziałów, a dotychczasowe oprogramowanie kasowe zostało zastąpione przez Comarch Retail POS.

W następnym kroku zintegrowano z Comarch ALTUM istniejący sklep internetowy www.taschenparadies.de, aby umożliwić centralne sterowanie sprzedażą on-line.

Po odwzorowaniu głównych procesów zachodzących w firmie przystąpiono do zwiększenia automatyzacji w magazynie poprzez zastosowanie urządzeń mobilnych na platformie Comarch Mobile.

W ostatniej fazie dostosowano do wymagań Yellow Point narzędzia zintegrowanej z Comarch ALTUM aplikacji Business Intelligence, tworząc tym samym centralne źródło informacji.

Rezultaty implementacji Comarch ALTUM

Na potrzeby handlu hurtowego zamawiane są głównie towary z Azji. W celu wsparcia zarządzania zamówieniami importowymi stworzono specjalne narzędzie umożliwiające podgląd numerów kontenerów oraz dostarczające informacji m.in. o szacunkowym czasie przybycia, kosztach transportu czy opłatach celnych.

Chcąc zapewnić efektywniejszą organizację wewnętrznej logistyki, zdefiniowano proces Workflow umożliwiający automatyczne śledzenie niezrealizowanych zamówień. W momencie przyjęcia dużej dostawy proces automatycznie generuje wydania magazynowe dla klientów hurtowych, uwzględniając jednocześnie takie czynniki jak priorytet, termin czy blokady dostawy.

Specjalny interfejs, widoki list oraz szczegółowe raporty wspierają Account Manager’ów podczas rejestrowania i przeglądania zamówień w systemie.

Comarch ALTUM umożliwia również drukowanie katalogów z kodami kreskowymi produktów, dzięki czemu zamówienia mogą być generowane za pomocą mobilnego urządzenia wyposażonego w czytnik kodów kreskowych.

Prowadzony obecnie w 17 oddziałach handel detaliczny stanowi podstawową działalność Yellow Point GmbH. Za zarządzanie siecią oddziałów odpowiada zintegrowany z Comarch ALTUM system Comarch Retail. Jedynie szybkie podejmowanie decyzji pozwala na optymalne zaspokojenie popytu i z tego względu na kartach towarowych umieszczone są m.in. informacje o dostępności artykułu czy też o wysokości obrotów w poszczególnych placówkach. System wspiera ponadto zaopatrywanie oddziałów poprzez inteligentną automatyzację. Na podstawie analizy wielkości sprzedaży poszczególne oddziały zaopatrywane są zgodnie ze wzrostem popytu.

Również zarządzanie ponad 130 pracownikami w oddziałach odbywa się na poziomie centrali. Oprócz planowania dokonywana jest na tym poziomie także analiza zaewidencjonowanego czasu pracy. Do ewidencji przepracowanych godzin służy specjalne rozwiązanie oferowane w ramach Comarch Retail. Pracownik skanuje w tym celu kod swojej karty, który dla potrzeb późniejszego szczegółowego rozliczenia prowizji zostanie uwzględniony przy każdej transakcji.

Na stanowisku kasowym realizowany jest nie tylko proces sprzedaży, lecz również zwrot i reklamacja zakupionych w dowolnym oddziale towarów. Przy płatności talonami ich ważność weryfikowana jest w centralnej bazie danych, co zapobiega ewentualnym próbom oszustwa. Dzięki ergonomicznemu interfejsowi aplikacji POS personel bez większych nakładów na szkolenia rozpoczął pracę z nową aplikacją i zwiększył swoją efektywność.

Sprzedaż on-line realizowana jest poprzez własny sklep internetowy, bazujący na rozwiązaniu innego producenta. Ponieważ na daną chwilę nie przewidziano zastąpienia go przez współpracujący z Comarch ALTUM iShop24, zintegrowano Comarch ALTUM z istniejącym już rozwiązaniem. Umożliwiło to centralne zarządzanie oferowanymi artykułami i ich wspólnym stanem magazynowym. Dodatkowo dzięki automatycznemu generowaniu zamówień w Comarch ALTUM skróceniu uległ czas dostawy. Pozwoliło to również na uniknięcie błędów związanych z zagubieniem czy też zdublowaniem realizacji danego zamówienia.

Aby zapewnić optymalne współdziałanie poszczególnych obszarów działalności, podlegających prawnie niezależnym podmiotom gospodarczym, zastosowano rozwiązanie pozwalające na rozliczenia pomiędzy klientami. Niezbędne dane księgowe przesyłane są za pośrednictwem umożliwiającego obsługę wielu klientów interfejsu DATEV w oparciu o kod ASCII do zewnętrznego biura rachunkowego.

Scentralizowane przetwarzanie informacji w Business Intelligence zapewnia kadrze kierowniczej dostęp do sprawdzonych i aktualnych danych, pochodzących ze wszystkich obszarów przedsiębiorstwa.

Perspektywy dalszej współpracy

W ramach dalszej współpracy Yellow Point ze spółką Comarch zaplanowane są kolejne projekty. Oprócz rozszerzenia sprzedaży on-line na zewnętrzne portale takie jak Amazon i eBay, które byłyby centralnie zarządzanie z poziomu Comarch ALTUM, przewidziana jest automatyzacja mobilnej dystrybucji przy pomocy Comarch Mobile. Ponadto w dalszym ciągu trwają prace nad optymalizacją procesów biznesowych w Yellow Point – przykładowo poprzez automatyzację oraz realizację indywidualnych koncepcji biznesowych.
 
 
Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top