loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

CRM7 w JAS FBG S.A.

Charakterystyczną cechą wdrożenia systemu CRM7 jest całościowe podejście do zagadnień zarządzania relacjami z klientem. Implementacja systemu umiejscawia CRM na tle całości procesów biznesowych zachodzących w firmie i jej otoczeniu.

Właśnie dzięki możliwościom dostosowania działania systemu CRM7 do specyfiki działania danej organizacji został on wybrany spośród innych oferowanych systemów CRM przez firmę JAS-FBG S.A., obejmującą swoim zasięgiem niemal 200 placówek i oddziałów rozproszonych na terenie całego kraju. ..."

CRM (Customer Relationship Management) to aplikacja w której przechowywane są informacje o klientach i kontaktach z nimi, rodzaju i wielkości sprzedaży oraz zadania do realizacji. Elementy te mogą być dowolnie modyfikowane, według potrzeb firmy, która chce taki system wdrożyć.

Na wdrożenie systemów typu CRM decyduje się coraz więcej firm. Najbardziej zainteresowane tymi aplikacjami są banki, ubezpieczyciele, firmy handlowe i transportowe, i wszystkie podmioty gospodarcze, dla których sprawna obsługa istniejących już klientów i pozyskanie nowych jest zadaniem priorytetowym. CRM zyskuje popularność, bo pozwala efektywniej zarządzać kontaktami z klientami, sprzedażą, zadaniami i pracą personelu. To pozwala firmie sprawnie realizować dostawy i poprawić serwis swoich produktów. Z badań specjalistów z portalu crmexpert.pl wynika, że dla zdecydowanej większości konsumentów to właśnie sposób dostawy, a później serwisowania produktu jest ważniejszy niż jego cena i jakość. To właśnie niezadowalający poziom dostaw i serwisu jest najczęstszym powodem przechodzenia klientów do konkurencji.

more7 Polska Sp. z o.o. specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych spełniających indywidualne wymagania klientów, dopasowując rozwiązania do specyfiki działania danej firmy. CRM7 firmy more7 Polska charakteryzuje się ogromną elastycznością i modułową budową pozwalającą w praktycznie dowolny sposób dostosować funkcjonowanie systemu CRM7 do specyfiki działania danej organizacji. Ważne jest, aby to właśnie system informatyczny był dostosowany do działania firmy, a nie, jak w przypadku gotowych „pudełkowych” rozwiązań dostosowywać sposób działania całej firmy do sztywnego rozwiązania informatycznego. Elementem dodatkowo odróżniającym system CRM7 od innych podobnych rozwiązań, oprócz przekazywania kodów źródłowych, jest z pewnością stosowanie najnowszych technologii Open Source nie wymagających ponoszenia opłat licencyjnych za ich używanie.

Charakterystyczną cechą wdrożenia systemu CRM7 jest całościowe podejście do zagadnień zarządzania relacjami z klientem. Implementacja systemu umiejscawia CRM na tle całości procesów biznesowych zachodzących w firmie i jej otoczeniu.

Właśnie dzięki możliwościom dostosowania działania systemu CRM7 do specyfiki działania danej organizacji został on wybrany spośród innych oferowanych systemów CRM przez firmę JAS-FBG S.A., obejmującą swoim zasięgiem niemal 200 placówek i oddziałów rozproszonych na terenie całego kraju. Podstawowym wymogiem systemu, stanowiącym równocześnie barierę dla wielu firm oferujących oprogramowanie typu CRM była w przypadku JAS-FBG S.A. ilość stanowisk, system musiał bowiem objąć ponad dwustu użytkowników, zlokalizowanych zarówno w centrali, jak i wszystkich działach operacyjnych na terenie całej Polski. Skomplikowanym zadaniem okazało się również dostosowanie oprogramowania do szerokiej oferty usług logistycznych świadczonych przez JAS-FBG S.A. Musiały zatem powstać moduły: międzynarodowej i krajowej spedycji drogowej, całopojazdowej i drobnicowej, spedycji kolejowej, morskiej, lotniczej, obsługi celnej oraz moduł magazynowania i logistyki.

Bez sprawnie funkcjonującego systemu klasy CRM, większość firm najczęściej spotyka się z następującymi problemami:
  • Brak możliwości charakterystyki klienta i jego potrzeb,
  • Ryzyko utraty wiedzy o kliencie wraz z utratą pracownika,
  • Brak wymiany informacji między pracownikami firmy,
  • Brak możliwości koordynacji działań handlowych,
  • Brak wiedzy o aktywności klienta i efektywności pracowników.

"Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności oraz szereg problemów związanych z identyfikacją naszych kontrahentów i ich potrzeb, doszliśmy do wniosku, iż nie stać nas na brak systemu CRM"
– twierdzi Karol Kubeczka, dyrektor ds. Marketingu JAS-FBG S.A.

Ponieważ w grę wchodziło jedynie pełne dostosowanie i indywidualizacja rozwiązania - wybór padł na autorski system CRM7. Wdrożenie systemu klasy CRM miało na celu zwiększenie wydajności i efektywności działań handlowych wśród pracowników tych placówek, podniesienia poziomu satysfakcji klienta ze świadczonych usług oraz coraz bardziej dokładnego selekcjonowania potencjalnych klientów i oferowania nowych usług wśród istniejących klientów firmy.

Podsumowując, poszukiwano systemu idealnie dostosowanego do specyficznych potrzeb firmy spedycyjnej, które pozwoliłoby na wykorzystanie posiadanego zasobu informacji o klientach firmy oraz umożliwiłoby prowadzenie skuteczniejszych działań handlowych i lepszej obsługi.

Wdrożenie rozpoczęło się szczegółową analizą wymagań klienta. Podczas serii spotkań analitycy more7 wraz z zespołem firmy JAS-FBG określali parametry i funkcjonalność działania przyszłego systemu. Wynikiem tej fazy projektu był Dokument Specyfikacji Wymagań będący zbiorem założeń funkcjonalnych w odniesieniu do konkretnych celów klienta. W oparciu o Dokument Specyfikacji Wymagań i wykorzystując istniejące już moduły systemu CRM7, rozpoczęto fazę Integracji i Dostosowania.

Wdrożony system składa się z kilkunastu niezależnych modułów funkcjonalnych. Specjalnie na potrzeby branży spedycyjnej zrealizowane zostały wyspecjalizowane moduły pozwalającej na zapisywanie Potrzeb (zapytań) klientów odnośnie przewozu przesyłek. Realizację tego modułu utrudniał fakt specyfiki opisującej przewóz przesyłek z wykorzystaniem konkretnego rodzaju spedycji. Zdecydowano się więc na pełen opis zapytania ze strony klienta dotyczącego przewozu przesyłki z wykorzystaniem dowolnego rodzaju spedycji poczynając do spedycji morskiej, poprzez spedycje drogowe (krajowe i międzynarodowe przesyłki całopojazdowe i drobnicowe) na spedycji kolejowej kończąc.

Na podstawie zapisanej w systemie potrzeby (zapytania klienta) pracownik JAS-FBG może obecnie kilkoma kliknięciami myszki wygenerować ofertę, do której importują się odpowiednie założenia oraz ceny. Tak przygotowana oferta może zostać natychmiast przesłana z systemu na wskazany adres e-mail klienta.

Ciekawym rozwiązaniem jest moduł workflow pozwalający na planowanie i delegację zadań między użytkownikami systemu, oczywiście w ramach przyznanych wcześniej uprawnień.

Wdrożenie w firmie JAS-FBG wymagało ze strony zespołu more7 integracji systemu CRM7 z istniejącym systemem finansowo–księgowym firmy JAS–FBG S.A. Uzyskane w ten sposób dane w znacznym stopniu usprawniają i ułatwiają pracę handlowcom firmy, udostępniając informacje o obrotach oraz ewentualnym zadłużeniu klientów firmy.

Wdrożenie systemu CRM7 to nie tylko zagadnienie techniczne i informatyczne, ale również zmiana w organizacji i działaniu firmy. Kluczowym jest fakt, iż system CRM7 został dopasowany do norm przyjętych w firmie JAS–FBG S.A. zgodnych z wdrożonym wcześniej standardem ISO 9001.

System zarządzania relacjami z klientem CRM7 jest rozwiązaniem scentralizowanym, wykorzystującym serwerowy system operacyjny Linux oraz przeglądarkę internetową po stronie końcowego użytkownika. Zaletą takiego rozwiązania jest w głównej mierze duża elastyczność w zarządzaniu aplikacją i jej pielęgnacją, niewielkie wymagania sprzętowe po stronie serwera i klienta oraz niski koszt wdrożenia i utrzymania systemu.

Całe rozwiązanie nie wymaga ponoszenia jakichkolwiek opłat licencyjnych, bez względu na liczbę podłączonych użytkowników końcowych i lokalizacji używających systemu. Na uwagę zasługuje również fakt, iż dzięki wykorzystaniu przeglądarki internetowej, istnieje możliwość korzystania z systemu za pomocą technik komunikacji mobilnej, jak telefony komórkowe czy urządzenia PDA, co czyni z niego niezastąpione narzędzie dla przedstawicieli pracujących w terenie.

more7 Polska specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych spełniających indywidualne wymagania klientów. Staramy się dopasować nasze rozwiązania do specyfiki działania danej firmy, a nie na siłę zmieniać jej funkcjonowanie tak, aby dopasowywać je do narzucanych i nieelastycznych rozwiązań, mówi Daniel Nuszkiewicz, współzałożyciel i Członek Zarządu more7 Polska. Zarabiamy jedynie na wdrożeniu danego rozwiązania, naszym celem jest satysfakcja klienta.

Nie trzeba płacić za licencje CRM7, oprogramowanie dostarczane jest wraz z pełną dokumentacją i kodem źródłowym. To podstawowe różnice między CRM7, a innymi tego typu systemami. Brak opłat licencyjnych obniża cenę wdrożenia oprogramowania o około 80% w porównaniu do innych, komercyjnych rozwiązań. More7 chce zarabiać na konsultingu, wdrażaniu i serwisowaniu oprogramowania.

Źródło: More7

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top