Lepsza kontrola kosztów u krajowego producenta chemii gospodarczej

DOMDATAZakończyło się wdrożenie nowego systemu Business Intelligence w firmie Pol-Hun Sp. j. – właściciela marki General Fresh®. Celem tych prac było zwiększenie rentowności sprzedaży i dokładniejsza kalkulacja kosztów produkcji i dystrybucji.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 


Oddany do użytku system powstał na bazie platformy InForum BI Studio oferowanej przez firmę DomData AG, a za wdrożenie odpowiadał parter handlowy DomDaty AG, firma: Profit Enigma.

Dostarczone rozwiązanie usprawnia praktyczne wykorzystanie koncepcji rachunku kosztów działań Activity-Based Costing/Management. Wykorzystywany w systemie model kalkulacji kosztów pozwala również obliczać koszty niewykorzystanych zasobów i nie obciążać nimi klientów oraz nie doliczać do kosztów poszczególnych produktów, co znacznie poprawiło konkurencyjność cenową firmy Pol-Hun.
Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności i różnorodność asortymentu, wdrożenie tego typu rozwiązania było w naszym przypadku koniecznością. System Profit Enigma ABC/M pozwala nam precyzyjnie i na bieżąco rozliczać koszty produkcji i dystrybucji, a także prawidłowo określać rentowność poszczególnych naszych odbiorców, rynków zbytu czy pojedynczych produktów. Oczywiście tego typu kalkulacje i analizy można było robić wcześniej, przy użyciu tradycyjnych arkuszy kalkulacyjnych, ale wiązało się to z dużą pracochłonnością i wymagało ogromnej ilości czasu. Zbudowany na bazie InForum system eliminuje te mankamenty, a wszelkie raporty, kalkulacje czy analizy są dostępne w dowolnej chwili – mówi Małgorzata Dałkowska - Key Account Manager w firmie Pol-Hun Sp. j.

Firma POL–HUN powstała w 1990 roku i należy do czołowych producentów chemii gospodarczej w kraju. Przedsiębiorstwo jest właścicielem marki własnej General Fresh®, a także produkuje wiele produktów dla sieci handlowych i sieci supermarketów oraz produktów pod markami prywatnymi. Asortyment firmy stanowią: płyny do mycia naczyń chemia do zmywarek, środki czyszczące, odświeżacze powietrza, płyny, kostki i żele do WC oraz środki do udrażniania rur kanalizacyjnych. Wśród klientów są takie marki jak: TESCO, REAL, CARREFOUR oraz HENKEL. Pol-Hun eksportuje swoje towary m.in. do kontrahentów z Litwy, Łotwy, Białorusi, Rosji, Słowacji, Czech, Węgier, Rumunii, Bułgarii, Serbii, Słowenii, Kosowa, Macedonii, Danii, Niemiec, Szwecji, USA, Azerbejdżanu, Bahrajnu, Turcji, Uzbekistanu i Libii. Obecnie firma zatrudnia ponad 300 osób, posiada własne zaplecze logistyczne oraz hale produkcyjne i magazynowe o łącznej powierzchni 3000 m2.

Żródło: www.domdata.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top