Jakie cechy powinien mieć dobrze przygotowany firmowy Panel Klienta?

ALTAB Systemy ERP na coraz większą skalę opanowują polski sektor MSP. Dostawcy tych systemów z zaangażowaniem pracują nad ich rozwojem i tworzą różnego rodzaju aplikacje umożliwiające np. zdalne łączenie się z firmową bazą za pomocą urządzeń przenośnych, interaktywne raportowanie przez WWW, czy elektroniczny obieg dokumentów. Jednym z bardziej użytecznych rozwiązań w tym zakresie są panele klienta, które pełnią rolę samoobsługowych serwisów.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Klient nasz Pan

Komfortowy dostęp do niezbędnych informacji to jeden z elementów wpływających na satysfakcję klienta. Zadowolenie klienta jest priorytetem dla każdego przedsiębiorcy, przekłada się ono bowiem na wymierne korzyści. Dlatego przedsiębiorcy chętnie zakładają portale WWW, dzięki którym ich klienci mają dostęp do informacji o swoich transakcjach biznesowych, mogą składać zamówienia, czy zgłoszenia serwisowe, a nawet dokonywać płatności on-line.
Dostawcy ERP znają potrzeby klientów w tym zakresie, dlatego tworzą liczne aplikacje umożliwiające internetowy kontakt klienta ze sprzedającym, a tym samym przyśpieszające dokonywanie transakcji handlowych. Korzyści są tu obustronne - mówi Paweł Matejko, Prezes Zarządu Altab S.A., Złotego Partnera SAP.
Panel Klienta to nie sklep internetowy

Panelu Klienta nie można mylić, jak to się często czyni, ze sklepem internetowym. Jak sama nazwa wskazuje jest to narzędzie, dzięki któremu klient - jako jeden z uczestników transakcji handlowej - ma dostęp do bezpośrednio dotyczących Go informacji, źródłem których jest system ERP. Jego głównym celem jest bowiem informowanie klienta o dokonywanych transakcjach i stanie rozrachunków, a nie prezentacja towarów i usług, choć i do tego celu można go wykorzystywać.

Intuicyjny i przejrzysty

Zgodnie z zasadami użyteczności stron internetowych (Web-Usability) nawigacja po firmowej stronie WWW, w tym także po stronach Portalu Klienta, powinna być prosta, łatwa i przyjemna. Oznacza to, że klient w intuicyjny sposób powinien móc odnaleźć interesujące go informacje. Pomaga w tym standardowo usytuowane główne menu (panel górny lub boczny), w zależności od potrzeb – rozwijalne, lecz niezbyt skomplikowane. Czytelne tabele i zestawienia zamiast żmudnych opisów także zachęcają klienta do korzystania z naszego portalu, dlatego warto dbać o to by wszystkie raporty ładowały się szybko, a analiza danych na ich podstawie nie sprawiała trudności.

Aktualne dane

Niezmiernie istotną kwestią jest aktualność danych prezentowanych naszym klientom. Jeśli nie zatroszczymy się o tą sprawę nasz portal stanie się dla klienta przyczyną frustracji zamiast zadowolenia. Wyobraźmy sobie sytuację, w której chcąc sprawdzić stan swojego zadłużenia wobec naszej firmy klient nadal widzi faktury, opłacone kilka dni temu. Nie tylko nie uzyska on rzetelnych informacji, których poszukuje, ale postawi także naszą firmę w bardzo niekorzystnym świetle, jako źle zorganizowaną i niedbającą o kontakt ze swoimi odbiorcami.
Tworzenie Portalu Klienta ma sens tylko wtedy gdy jest on w pełni zintegrowany z systemem informatycznym używanym w przedsiębiorstwie – mówi Paweł Matejko. – Pełna automatyzacja przepływu danych między portalem WWW a systemem ERP nie tylko znacznie usprawnia pracę ale jest wręcz konieczna by Portal Klienta właściwie realizował swoje cele. Altab, jako Złoty Partner SAP i jednocześnie integrator systemów IT, zachęca swoich klientów by korzystali z rozwiązań podobnych do Customer Portal SAP Business One, umożliwiającego tworzenie webowego panelu klienta dla systemu SAP – dodaje.
Co publikować?

W Panelu Klienta warto zawrzeć informacje na temat spraw, w których klienci najczęściej kontaktują się z naszą firmą:
  • Stany należności i zobowiązań
  • Historia zamówień
  • Informacje o przyznanych limitach
  • Informacje o przyznanych rabatach
  • Spersonalizowane informacje marketingowe
Formularze reklamacyjne i inne

Możemy przedstawić naszemu klientowi dowolną ilość informacji, dostosowując zakres portalu do branży i specyficznych wymagań naszej działalności. Pamiętajmy o umożliwieniu kontaktu z naszą firmą:
  • w zakładce Kontakt: mail, telefon, fax, adresy oddziałów
  • możliwość wysłania zapytania ofertowego
  • możliwość złożenia zamówienia możliwość zmiany danych kontaktowych klienta (np. zmiana numeru telefonu, adresu dostawy itp.)
Bezpieczny i niezawodny

Rzetelna i szybka informacja to jednak nie wszystko. Musi ona być przekazana w bezpieczny sposób, tak by newralgiczne dane nie dostały się w niepowołane ręce.

Portal WWW powinien być zabezpieczony SSL-em, a każdy użytkownik mieć swój login i hasło, oraz zakres uprawnień nadawanych przez administratora systemu ERP firmy.
W Customer Portal SAP Business One dzięki odseparowaniu warstwy bazodanowej od warstwy interfejsowej, odpowiadającej za mapowanie tabel i pól słownika danych, formularze nigdy nie uzyskują bezpośredniego dostępu do danych. Dzięki temu klienci korzystający z portalu klienta dla SAP Business One mają pewność, że dane dotyczące dokonywanych przez nich transakcji handlowych są właściwie zabezpieczone - podkreśla z przekonaniem Prezes Altab.
Źródło: www.altab.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top