Własna platforma B2B dla dostawców i odbiorców

Własna, branżowa platforma sprzedażowa to marzenie wielu dystrybutorów. Jej atutów nie sposób przecenić. To nie tylko usprawnienie procesu zakupowego, szansa na zbudowanie dużej oferty produktowej w jednym miejscu, ale także ogromna oszczędność czasu i pieniędzy.
B2B online jest dostawcą profesjonalnej platformy Galaxy B2B do zarządzania relacjami i procesami handlowymi w kanałach elektronicznych dla średnich i dużych dystrybutorów, hurtowni i operatorów platform e-commerce. System ten pomaga stworzyć własną, branżową platformę dla dostawców i odbiorców – pod marką dystrybutora, który realizuje transakcje w charakterze pośrednika. Platforma ta może być zintegrowana z jego systemem ERP.

Firmy, które mają wielu dostawców i odbiorców wkładają ogrom pracy w kontakty i aktualizacje ofert. Własna platforma B2B daje możliwość stworzenia w sieci aktualnego katalogu dostępnych produktów bez angażowania zespołu handlowców odpowiedzialnych za kontakty z klientami.

Zakupy na zasadach e-sklepu

Zakupy odbywają się online bez udziału działu handlowego – na zasadach sklepu internetowego. Dodawanie nowych produktów i aktualizacja danych spoczywa na dostawcach – operator czyli właściciel platformy jedynie zatwierdza poszczególne produkty i ustala swoją marżę. Jest on pośrednikiem – czyli prowadzi sprzedaż we własnym imieniu. Sam ustala ceny. Odbiorcy to np. resellerzy albo firmy czy instytucje robiące zakupy na własne potrzeby – to po prostu klienci operatora. Wybierają produkty z udostępnionej na platformie oferty i dokonują zakupów. Dzięki usłudze Drop Ship produkty do odbiorców wysyłane są wprost od dostawców bez pośrednictwa właściciela platformy. Takie rozwiązanie uwalnia go od kosztów dużych zamówień, magazynowania i wysyłki – ponieważ dostawa towaru spoczywa na dostawcy.

Koszty

Koszt związany z prowadzeniem własnej platformy sprzedażowej plasuje się na poziomie ok. 5000 zł netto/ miesięcznie. Jest to koszt szacunkowy, który zależy od kilku zmiennych – wymaga więc wyceny. Zawsze zawiera serwis i utrzymanie platformy. Dodatkowo można się spodziewać kosztów początkowych w związku z integracją platformy z systemem ERP oraz jej graficzną identyfikacją.

Platforma na wewnętrzne potrzeby

Platforma może być również wykorzystywana w charakterze systemu sprzedaży zamkniętej danej marki. Przykładem może tu być Citroen Polska. Serwis z dodatkami i akcesoriami samochodowymi dla dystrybutorów i dostawców Citreon Polska pozwala na sprawne funkcjonowanie trzech użytkowników – grupy dostawców, grupy odbiorców i centrali firmy. Salony – odbiorcy - zamawiają akcesoria do aut korzystając z platformy. Faktury otrzymują od centrali Citroen Polska, a zamówiony towar bezpośrednio od dostawców (Drop Ship).

Źródło: B2B Online

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top