System MIS w Grupie Raben

Oracle Polska informuje, że w Grupie Raben zakończyła się pierwsza faza wdrożenia rozbudowanego systemu zarządzania wydajnością przedsiębiorstwa opartego na produktach Oracle. System ten pozwoli na usprawnienie procesu planowania, budżetowania i zarządzania wynikami w celu lepszego zrozumienia biznesu firmy oraz szybszego podejmowania decyzji strategicznych i operacyjnych.
Rozpoczęty jesienią 2010 roku projekt był prowadzony przez konsultantów firmy Ipopema Business Consulting w ścisłej współpracy z użytkownikami biznesowymi Grupy Raben. System zbudowano w oparciu o bogaty zestaw produktów Oracle, w tym: Oracle Hyperion Planning – narzędzie do budżetowania, planowania i raportowania realizacji budżetów; Oracle Hyperion Financial Management – do konsolidacji finansowej budżetów i wykonania; Oracle Business Intelligence – narzędzie do raportowania dostępne dla szerokiego grona kadry menedżerskiej Grupy Raben.

System MIS pobiera dane z systemów finansowo-księgowych i operacyjnych używanych w spółkach Grupy Raben. W pierwszym etapie wdrożenia system został połączony z aplikacjami transakcyjnymi polskiego oddziału Grupy.

W następnych fazach projektu do systemu będą dołączane spółki zlokalizowane w pozostałych krajach, w których obecna jest Grupa Raben, czyli w Niemczech, Holandii, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie i w Estonii. Całość opiera się na platformie technologicznej zapewnianej przez bazę danych Oracle Database 11g.

W ramach projektu zostały wdrożone pakiety kilkudziesięciu raportów menedżerskich, kompletna sprawozdawczość finansowa obejmująca również procesy konsolidacyjne, jak również procesy i raporty związane z planowaniem tj. budżetowanie, prognozowanie i planowanie strategiczne.

Źródło: ORACLE

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top