Odseparowane zasoby operacyjne ograniczają efektywność aplikacji w chmurze

Przedsiębiorstwa mają nadzieję, że chmura zmieni nie tylko sposób kupowania i korzystania z technologii informatycznych, ale także wpłynie ogólnie na ich działalność biznesową. Jednym z najważniejszych powodów, dla których firmy wdrażają aplikacje w chmurze, jest chęć poprawy elastyczności i efektywności operacyjnej. Aby określić, czy aplikacje udostępniane w chmurze spełniają te oczekiwania, firma Oracle nawiązała współpracę z analitykami z przedsiębiorstwa Dynamic Markets. Przeprowadzili oni ankietę z udziałem 1355 członków kadry kierowniczej z firm z całego świata, których przychody wynoszą co najmniej 65 mln USD.


Badanie dowiodło, że odseparowane zasoby operacyjne często uniemożliwiają firmom uzyskanie lepszej wydajności biznesowej. Uwidoczniło również konieczność stosowania zintegrowanych aplikacji udostępnianych w chmurze.

Najważniejsze wnioski

Słaba integracja chmury wpływa na produktywność firmy. Ponad połowa (54%) respondentów stwierdziła, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy ich dział odnotował przestój w pracy ze względu na problemy z integracją aplikacji w chmurze. Problemy te wpływały niekorzystnie również na działy niestosujące aplikacji tego typu. Kolejne 54% ankietowanych przyznało, że w ostatniej połowie roku zdarzyło im się nie dotrzymać terminów projektowych ze względu na podobne problemy związane z niedostateczną integracją aplikacji.

Odseparowane aplikacje stanowią przeszkodę dla innowacji. Znaczna większość (83%) ankietowanych nie była w stanie wydobyć maksymalnych korzyści ze stosowanych w ich dziale aplikacji udostępnianych w chmurze — 25% z nich przypisało ten fakt niedostatecznej integracji z innymi aplikacjami. Co ważne, 75% ankietowanych odnotowało problemy z wprowadzaniem innowacji w oparciu o aplikacje w chmurze, a co drugi (53%) za przyczynę tego stanu rzeczy uznał właśnie brak integracji. Jako szczególny problem ankietowani podkreślali fakt, że nie są w stanie zintegrować aplikacji w chmurze z innym oprogramowaniem firmy (36%), a także dostosować takich aplikacji do wyjątkowych potrzeb swoich przedsiębiorstw (33%).

Firmy funkcjonujące w oparciu o odseparowane procesy biznesowe tracą korzyści płynące z chmury. Ponad trzy czwarte (76%) ankietowanych stwierdziło, że wdrożyło aplikacje w chmurze, aby zapewnić pracownikom szybki dostęp do tych rozwiązań, natomiast 47% respondentów chciało uzyskać dostęp do bardziej odpowiedniego oprogramowania dla swoich działów. Kontrastuje to wyraźnie z ich doświadczeniami i uwidacznia, jak ważna jest eliminacja odseparowanych od siebie procesów biznesowych i aplikacji.

Firmy chcą poprawić integrację aplikacji. Należy podkreślić, że większość firm zdaje sobie sprawę z konieczności lepszego zintegrowania funkcji i aplikacji biznesowych. Zdecydowana większość (81%) ankietowanych stwierdziła, że pełna integracja aplikacji ze sobą nawzajem i z innym oprogramowaniem w przedsiębiorstwie jest ważna. Połowa respondentów twierdzi, że integruje aplikacje w chmurze, aby móc uzyskać za jej pośrednictwem dostęp do danych innych działów z poziomu własnych aplikacji biznesowych, pozostałe 50% przedsiębiorstw w dalszym ciągu nie jest jednak w stanie zapewnić takiej integracji.
Aplikacje pracujące w chmurze mogą znacznie zwiększyć wydajność biznesową i obniżyć koszty, muszą jednak działać w całym przedsiębiorstwie. Przykładowo, w przypadku kierowników ds. sprzedaży narzędzia do planowania regionów i zarządzania poziomami docelowymi muszą być zintegrowane z aplikacjami dotyczącymi kadr i płac, aby menedżerowie mogli lepiej kierować pracownikami i osiągać wyznaczone cele sprzedaży. Decyzja o subskrypcji usługi udostępnianej w chmurze może być stosunkowo prosta, należy jednak dobrze się zastanowić, jak dane rozwiązanie współgra z resztą przedsiębiorstwa, w tym z systemami zainstalowanymi lokalnie i innymi aplikacjami w chmurze” — powiedział Rex Wang, wiceprezes ds. marketingu produktów w firmie Oracle. „Oferta produktów Oracle z zakresu przetwarzania w chmurze została stworzona z uwzględnieniem tego aspektu, dzięki czemu udostępniamy klientom zintegrowane rozwiązania dla całego przedsiębiorstwa. To wyjątkowy aspekt, który sprawia, że nasi klienci mogą zaspokoić wszystkie swoje potrzeby związane z chmurą w jednym źródle i zapewnić integrację procesów we wszystkich swoich działach.
Źródło: ORACLE

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top