Perspektywy ERP 2024: Okiem ekspertów

Rok 2024 zwiastuje kolejną falę innowacji w dziedzinie systemów ERP, które są kluczowe dla zarządzania i automatyzacji operacji biznesowych w…

Jak systemy ERP wspierają rozwój przedsiębiorstw

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, wdrażanie technologii w kluczowe obszary działalności stało się nie tylko korzystne, ale…

Jak maksymalizować wydajność i minimalizować przestoje

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, skuteczne planowanie produkcji stanowi kluczowy element sukcesu przedsiębiorstwa. Procesy…

Przemiana cyfrowa w sektorze produkcyjnym: Jak systemy ERP podnoszą standardy efektywności produkcyjnej

Cyfrowa transformacja to nieunikniony proces, który zmienia oblicze wielu branż, w tym także przemysłu produkcyjnego. W miarę jak technologie…

Zarządzanie zakupami przez system ERP

Dział zarządzania zakupami w firmie ma na celu optymalizację kosztów jej funkcjonowania. Pracownicy zajmujący się tym obszarem muszą

System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Previous Next Play Pause

KOMFORT PASAŻERA

IFSNajważniejszym celem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) S.A. w Krakowie jest zapewnienie pasażerom jak największego komfortu podróży. Dzięki wielu inwestycjom krakowianie i turyści mają do dyspozycji nowoczesny i wygodny tabor. W trosce o środowisko w kwietniu 2014 roku przedsiębiorstwo wprowadziło do regularnej komunikacji pierwsze autobusy o napędzie elektrycznym.

PONAD 300 MILIONÓW LITRÓW WODY DZIENNIE

ifsMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. (MPWiK w m.st. Warszawie S.A.) zaopatruje w wodę mieszkańców stolicy i okolic. Każdego dnia do miejskiej sieci trafia ponad 300 milionów litrów wody. MPWiK w m.st. Warszawie S.A. obsługuje sieć wodociągową i kanalizacyjną o łącznej długości ok. 6600 kilometrów. W celu zapewnienia wysokiej jakości usług w przedsiębiorstwie wykorzystuje się najnowocześniejsze technologie.

Nowoczesny system ERP w Polcolorit

Advanced Business Solutions Sp. z o.o., jako certyfikowany partner biznesowy firmy IFS, zgodnie z zawartym porozumieniem we wrześniu 2013r., zobowiązała się do dostarczenia firmie Polcolorit wybranych modułów oprogramowania IFS Applications™ 8 dla użytkowników, których licencje klient posiadał w niższej wersji. Wdrożenie objęło główne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa: produkcję, zakupy i sprzedaż, gospodarkę magazynową (w tym magazyn wysokiego składowania), finanse i księgowość oraz obsługę płac i kadr. Z systemu korzysta około 50 użytkowników, w tym użytkownicy mobilni wyposażeni w terminale magazynowe.

FORTE w branży automatyki przemysłowej

MAPSOLUTIONSFirma InduProgress s.c. od 2009 działa w branży automatyki przemysłowej - posiada centralę w Warszawie oraz oddział w Katowicach i Wrocławiu. InduProgress jest oficjalnym dystrybutorem firmy Delta Electronics w Polsce oraz przekładni planetarnych firmy Shimpo.

MPWIK W M.ST. WARSZAWIE S.A. USPRAWNIA ZARZĄDZANIE FLOTĄ I USŁUGAMI DZIĘKI IFS APPLICATIONS™

IFSMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. (MPWiK w m.st. Warszawie S.A.) wdrożyło system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych. Decyzja ta przyniosła przedsiębiorstwu szereg korzyści, zwłaszcza w obszarze zarządzania rozbudowaną flotą pojazdów i zaawansowanym sprzętem technicznym.

Gminne Spółdzielnie inwestują w nowoczesność

Znana z tradycyjnych wyrobów Piekarnia GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie w województwie kujawsko-pomorskim wdrożyła system ERP Navireo firmy InsERT. Inwestycja w nowoczesne oprogramowanie zwróciła się spółdzielni w ciągu miesiąca.

Firma Cyfrowe Sieci Mulimedialne usprawnia zarządzanie projektami dzięki IFS Applications™

ifsFirma Cyfrowe Sieci Mulimedialne (CSM) Sp. z o.o. specjalizująca się w usługach teleinformatycznych wdrożyła system IFS Applications 8™ w celu usprawnienia procesów biznesowych, takich jak zarządzanie projektami, gospodarka magazynowa i zaopatrzenie.

Drewex usprawnia produkcję i sprzedaż z systeme ERP firmy Microsoft

Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa spowodował generowanie większej ilości informacji. Przed wdrożeniem nowego systemu firma korzystała z narzędzia, które nie dostarczało spójnych danych w czasie rzeczywistym, a także z programów Microsoft Word i Excel. Było to przyczyną rozproszenia informacji w kilku miejscach. Pracownicy mieli problem ze sprawdzeniem bieżących stanów magazynowych, wciąż istniał problem papierowych dokumentów, które trzeba było przejrzeć, aby wyszukać odpowiednie dane do przygotowania raportów, co było bardzo uciążliwe i czasochłonne.

Pieczywo w Biedronkach dzięki ERP

Vital – producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych – optymalizuje swoją działalność i zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożenie systemu zautomatyzowało m.in. wprowadzanie zamówień od odbiorców, w tym ze 150 sklepów sieci Biedronka.

Potrzebowaliśmy systemu analitycznego, aby usprawnić pracę naszych analityków biznesowych. Szukaliśmy rozwiązania, które sprawi, że będą oni mogli skupić się wyłącznie na analizie danych, nie angażując czasu na ich pozyskiwanie i przetwarzanie. Dla zarządu spółki kluczowe było, aby informacja, którą otrzymają była rzetelna i aktualizowana na bieżąco, a dane były widoczne niemal w czasie rzeczywistym, prezentowane w sposób czytelny i zrozumiały – mówi Piotr Pęcherski, Dyrektor Departamentu IT, Prokurent Czerwonej Torebki S.A.

9 Kont z Comarch ERP Optima

MAPSOLUTIONSBiuro Rachunkowe 9kont Sp. z o.o. od 8 lat zajmuje się doradztwem biznesowym oraz podatkowym. Świadczy kompleksowe usługi związane z obsługą podatkowo – księgową i kadrowo - płacową podmiotów gospodarczych. Siedziba firma mieści się w Warszawie, jednakże na życzenie klientów usługi świadczone są również w siedzibach ich firm.

Firma HENDI Polska jest częścią międzynarodowej grupy HENDI, zajmującej się od ponad 70 lat produkcją i handlem profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym w całej Europie. Polski oddział firmy od 2005 roku jest oficjalnym dystrybutorem szerokiej oferty obejmującej wysokiej jakości naczynia i przybory kuchenne, wyposażenie restauracji i kuchni, artykuły stalowe, porcelanowe, do obróbki termicznej oraz artykuły higieniczne. Sprzedaż firmy prowadzona jest głównie przez Partnerów Handlowych i jest realizowana przez Centrum Dystrybucyjne w Gądkach koło Poznania.
 

System Zarządzania Forte w Arkadia Holding

MAPsolutionsArkadia Holding Sp. z o.o. to firma skupiająca swoją działalność na konkretnej grupie klientów krajowych i zagranicznych – głównie z branży motoryzacyjnej, logistyki i drobnej produkcji. Obsługa klienta koncentruje się głównie na usługach finansowo – księgowych i kadrowo-płacowych, ale poza tym zapewnia wsparcie w zakresie marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, informatyki, doradztwa prawnego i ubezpieczeniowego oraz zarządzania jakością. Arkadia Holding Sp. z o.o. działa na rynku od 2010 roku i zatrudnia około dziesięciu pracowników, a jej obroty roczne sięgają 1,3 mln złotych.

Microsoft Dynamics AX usprawnia procesy w SFERIS

Dynamiczny rozwój Sferis przyczynił się do konieczności zmodernizowania dotychczasowej infrastruktury informatycznej w firmie. Przedsiębiorstwo potrzebowało systemu, który usprawniłby m.in. komunikację z klientami oraz obszar księgowości, logistyki i sprzedaży. Ponadto Action S.A., firma będąca właścicielem Sferis, korzystała już z aplikacji biznesowej firmy Microsoft.

Polkomtel potrzebował rozwiązania klasy CRM, które umożliwiłoby sprawne zarządzanie relacjami z klientami i partnerami, monitorowanie etapów realizacji poszczególnych działań, usprawnienie procesów między kluczowymi sprzedawcami i działami back-office oraz śledzenie statusów sprzedaży zaimplementowanych w systemie w formie procesu end-to-end.

Quercus Sp. z o.o. jako podwykonawca firmy S&T Services Polska Sp. z o.o. w ramach projektu realizowanego dla Ministerstwa Sprawiedliwości wdrożył moduł SAP HR we wszystkich 298 sądach apelacyjnych, okręgowych i rejonowych w całej Polsce!

CEDO usprawnia procesy biznesowe, wdrażając IFS APPLICATIONS™

IFSWdrożenie systemu IFS Applications™ w firmie CeDo, specjalizującej się w produkcji artykułów gospodarstwa domowego jednorazowego użytku, pozwoliło na uporządkowanie i usprawnienie procesów biznesowych. Największe korzyści osiągnięto w obszarach zarządzania zapasami i planowania.

DSR realizuje projekt wdrożenia Preactor APS w GEA Technika Cieplna

GEA Technika Cieplna jest spółką należącą do międzynarodowego koncernu GEA Group AG. Specjalizuje się w doborze, projektowaniu i produkcji wysokosprawnych wymienników ciepła, głównie w oparciu o eliptyczne rury żebrowane, cynkowane ogniowo. Spółka dysponuje powierzchnią produkcyjną sięgającą 14,4 tys. m2, a zdolność produkcyjna sięga ok. 8,5 tys. produktów na rok.

Selfon potencjał indywidualnych rozwiązań

sageFirma Selfon s.j. koncentruje się na ciągłym usprawnianiu pracy swoich salonów, szkoleniu personelu oraz utrzymywaniu jak najlepszych standardów obsługi Klienta. Dynamiczny rozwój sprawił, że potrzebne stało się rozbudowanie funkcjonalności aplikacji zarządczej o dodatkowe rozwiązania, które będą zgodne z nowymi potrzebami firmy. Ze względu na fakt, że Sage Symfonia ERP jest programem zintegrowanym o budowie modułowej, umożliwiającym kontrolę, zarządzanie strategicznymi dla przedsiębiorstwa procesami i obszarami, a także umożliwia zainstalowanie rozwiązań indywidualnych oraz rozbudowę w przyszłości, zdecydowano się na wykonanie upgrade’u do Sage Symfonia ERP.

Gramar nowe rozwiązanie źródłem oszczędności

sageJak w większości odnoszących sukcesy przedsiębiorstw, we włodawskiej spółce szczególną wagę przywiązuje się do jakości i konkurencyjności produktów oraz bezpieczeństwa produkcji. Dlatego od pewnego momentu koniecznością stało się wspomaganie działalności firmy informatycznymi systemami zarządzania. Wzrost produkcji oraz nowe wymagania względem funkcjonalności i sprawności systemu zmusiły spółkę do rezygnacji z autorskiego, DOSowskiego rozwiązania, na rzecz oprogramowania Sage Symfonia ERP dla Handlu, dostarczanego przez firmę art-kom. Z biegiem czasu wady starego systemu – jak ograniczona funkcjonalność, niska wiarygodność danych czy wysoka awaryjność – miały coraz bardziej negatywny wpływ na funkcjonowanie firmy. Rozwiązaniem tych problemów miał stać się produkt Sage Symfonia ERP dla Handlu.

Wadowickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji integracja stanowisk

sageWadowickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji potrzebowało nowego systemu – rozwiązania nowoczesnego o przejrzystym interfejsie, funkcjonalnego oraz takiego, które mogłoby sprostać nietypowym wymaganiom, m.in. tworzenia dodatkowych raportów. Wybrany został Sage Symfonia ERP, ponieważ firma przeprowadzająca wdrożenie – Zorius.pl, Złoty Autoryzowany Partner Sage – zagwarantowała szybką implementację systemu oraz dostarczenie wszystkich niezbędnych rozwiązań. Jak mówi Barbara Marek, główna księgowa WPWiK: „Poprzedni system był przestarzały, nieprzejrzysty, miał ograniczoną funkcjonalność. Jednym ze znaczących mankamentów był brak obsługi serwisowej oraz możliwości rozwoju oprogramowania”. Ważnym elementem oferty była także gwarancja wsparcia technicznego oraz możliwość uaktualniania Sage Symfonia ERP, zgodnie z wymaganiami.

Millano jest jednym z największych producentów wyrobów czekoladowych w Polsce. Wiodącą marką spółki jest marka Baron Excellent. Od początku istnienia zakładu znaczącą rolę odgrywał eksport, szczególnie na rynek wschodni. Aktualnie, odbiorcami produktów oferowanych przez Millano są kontrahenci z całego świata.

System Forte w branży spożywczej

MAP SOLUTIONSMazowiecka Spółka Mleczarska S.A. powstała w listopadzie 2013 roku, a jej zakład produkcyjny zlokalizowany jest w Makowie Mazowieckim i tam również prowadzona jest cała bieżąca działalność. Firma koncentruje się na skupie i przetwórstwie mleka oraz sprzedaży wyrobów mleczarskich do odbiorców przemysłowych oraz kanału HoReCa. Główny asortyment stanowią: jogurty, twarogi, śmietana, mleko, budynie. Spółka zatrudnia około stu pracowników.
 

Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON, specjalizujące się w przygotowaniu i sprzedaży podręczników szkolnych, wdrożyło system elektronicznego obiegu dokumentów od Asseco Business Solutions. Ze względu na coraz większą skalę działania OPERON potrzebował usprawnienia procesu zarządzania takimi obszarami, jak zapotrzebowania czy zakupy, a także wpływającymi dokumentami i umowami cywilnoprawnymi, których liczba stopniowo wzrastała wraz z intensywnym rozwojem firmy.

TARCOPOL z systememe Asseco Softlab SEOD

ASSECOFirma TARCOPOL Spółka z o.o. z siedzibą w Starachowicach powstała w 1991 r. jako duńsko-polska spółka kapitałowa, (z udziałem firm drogowomostowych z Danii - pierwotnie TARCO VEJ A/S, następnie Munck Gruppen A/S). TARCOPOL został powołany do działania w dziedzinie budownictwa komunikacyjnego, a w szczególności do wykonywania specjalistycznych robót na obiektach mostowych, wykorzystując bogate doświadczenia obydwu skandynawskich udziałowców.
 

Praktyczne i trochę inne podejście do wdrożenia systemu workflow

Wdrożenie systemu klasy workflow nie jest banalnym zadaniem. Każdy to wie. Praca, jaką trzeba podczas takiego procesu wykonać, jest ogromna zarówno dla klienta, jak i dla zespołu projektowego. Dodatkowo zazwyczaj to trwa bardzo długo, nawet przy wydawałoby się tak prostych procesach jak np. obieg wniosku urlopowego. A może dałoby się to zrobić prościej i szybciej?
 

W związku z rozbudowanym zasięgiem swojej działalności na rynku finansowym, firma Optima SA szukała rozwiązania, które zintegrowałoby informacje z poszczególnych jednostek organizacji, a także pozwoliło na łatwy i intuicyjny dostęp do kluczowych danych biznesowych. Docelowy system miał pomóc kadrze zarządzającej podejmować odpowiednie decyzje we właściwym czasie. W wyniku analizy rynku podjęto decyzję o wdrożeniu rozwiązania klasy Business Intelligence, a jego wykonanie powierzono specjalistom z firmy JCommerce SA.
 

Dzięki rozwiązaniu Business Intelligence, które usprawnia przepływ materiałów informacyjnych, danych i raportów, osiągamy dwa kluczowe cele. Jednym jest stałe podnoszenie jakości świadczonych usług. Drugim, jak najlepsze wywiązanie się z obowiązku cyklicznego zgłaszania informacji finansowych do Komisji Nadzoru Finansowego.

System EURECA w firmie Jantoń S.A., będącej jednym z największych producentów w branży winiarskiej w Polsce, wykorzystywany jest do wielu nietypowych zadań. Pozwala m.in. na śledzenie jednostkowych kosztów produkcji a w efekcie dostarcza firmie odpowiedzi na podstawowe dla producenta artykułów spożywczych pytanie: czy możemy produkować taniej?

Hitachi Construction Machinery (Europe) NV (HCME) posiada w holenderskiej miejscowości Oosterhout europejskie centrum dystrybucji, które może pomieścić 74.000 różnych części zamiennych. Stąd dealerzy, technicy serwisowi i klienci w całej Europie i poza nią są zaopatrywani w części, które utrzymują maszyny do prowadzenia robót ziemnych HCME. Centrum dystrybucyjne jest zarządzane przez system WMS firmy Consafe Logistics od 2005 roku. "Dzięki WMS, czas obsługi w centrum dystrybucyjnym został znacznie skrócony", mówi Ruurd Visser, dyrektor logistyki części w HCME.

IT w świecie akwarystów

Systemy ERP , CRM - Comarch ERPFirma Tropical, działająca na rynku od ponad 35 lat, jest wiodącym w Polsce i jednym z największych na świecie producentów branży zoologicznej. Produkty Tropical dostępne są w kilkudziesięciu krajach świata, na czterech kontynentach: w Europie, Azji, Afryce oraz Ameryce Południowej. Nieustannie wprowadzane udoskonalenia i innowacyjne rozwiązania sprawiły, że Tropical stał się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie przedsiębiorstw w tej branży. Innowacyjne podejście do biznesu objęło także obszar informatyki. Nowoczesna produkcja wymaga bowiem zaawansowanego systemu informatycznego, który zapewni wydajność i efektywność wszystkich procesów biznesowych.

Back to top