Vectrix z systemem ERP iScala

 Producent skuterów z Wrocławia może sprawnie zarządzać produkcją i dystrybucją dzięki wdrożeniu systemu ERP. System jest zintegrowany z oprogramowaniem kontrahentów i zagranicznych odbiorców.

Vectrix to firma wywodząca się z USA, która opracowała pierwszy w historii motoryzacji wielkoformatowy skuter turystyczny zasilany wyłącznie prądem elektrycznym. W Polsce firma posiada zakład produkcyjny we Wrocławiu, natomiast jej biura sprzedaży są zlokalizowane w USA, Włoszech i Anglii.

Od powstania firmy w 1995 roku, Vectrix poświęcił ponad 10 lat na prace nad projektem, rozwojem, opatentowaniem i komercjalizacją elektrycznego, zeroemisyjnego maxi skutera.

Źródło napędu skutera to silnik elektryczny chłodzony powietrzem, który jest zasilany za pomocą akumulatorów wyprodukowanych na potrzeby firmy Vectrix przez GP Bateries.

Akumulatory ładuje się po podłączeniu do tradycyjnego gniazdka elektrycznego - po dwóch godzinach osiągają one 80 proc. sprawności. Ilość cyklu naładowań wynosi 1700, co daje 10 lat lub 80 tys. km. Maksymalna prędkość pojazdu to 100 km na godzinę.

Vectrix zdecydował się wprowadzić system ERP iScala zawierające moduły: Logistyka, Produkcja, Finanse i Wsparcie Zarządzania. Wdrożono też moduł Connectivity, służący do komunikacji z wszystkimi systemami zewnętrznymi, a także z innym oprogramowaniem i aplikacjami.

O wyborze rozwiązania zdecydowała jego międzynarodowość - zapewniająca proces produkcji skutera w Polsce, a jego dystrybucję oraz sprzedaż we Włoszech, Anglii oraz USA, z możliwością rozwoju w innych krajach. Niemałe znaczenie miał także fakt, że rozwiązanie iScala umożliwia obsługę całego międzynarodowego systemu rozmieszczonego w różnych punktach Europy i USA z jednego serwera w Polsce.

iScala zapewnia także możliwość integracji systemów zewnętrznych, co pozwala na koordynację wszelkich procesów zewnętrznych oraz na stałą komunikację z podmiotami zewnętrznymi, począwszy od firmy zajmującej się dystrybucją, skończywszy na systemie do zbierania zamówień od dealerów.

Zarówno firma Epicor, dostawca systemu, jak i Vectrix, wywodzą się z USA, dlatego też proces sprzedaży został całkowicie przeprowadzony w USA. Początkowo firma Vectrix rozważała kupno Vantage - rozwiązania Epicor, które posiada podobne funkcje do iScala, jednak częściej używane jest w USA niż w Europie. W procesie spotkań i prezentacji doradzono, a następnie wybrano iScala - rozwiązanie popularne na Starym Kontynencie.

Pierwsza wersja systemu została uruchomiona 4-5 miesięcy od rozpoczęcia prac związanych ze wdrożeniami. Równocześnie stopniowo uruchamiano miejscowo cykl zakładowy, cykl produkcyjny oraz cykl sprzedaży i pracowano nad procesami związanymi z rozpoczęciem pracy fabryki we Wrocławiu. Początkowo pion projektu został poddany szczegółowym analizom równocześnie z systemami komunikacji z innymi dostawcami.

Następnie przeprowadzono sesje warsztaty dla użytkowników, na podstawie których przygotowano dokumentację oraz zorganizowano kolejną serię szkoleń dla użytkowników. W tym samym czasie, po uszczegółowieniu wymagań, przeprowadzono testy sprawdzające, czy system pracuje zgodnie z oczekiwaniami.

Równocześnie przetestowano wszystkie systemy wewnętrzne i zewnętrzne m.in. poprzez intensywne, wielokrotne wprowadzanie danych. Po otrzymaniu wyników, przeprowadzono kolejną rewizję systemów oraz zorganizowano kolejna turę testów, aż do akceptacji.

Wyjątkowość rozwiązania iScala polega na tym, że rozwijało się ono wraz z rozwojem projektu innowacyjnego pojazdu, co spowodowało, że było ono pierwszym wdrożeniem w firmie Vectrix, a wdrożeniowcy mogli wykazać się inicjatywą i twórczym podejściem do rozwiązania problemów we wszystkich fazach projektu. Wdrożenie w Polsce zostało przeprowadzone przez zespół złożony kierownika projektu oraz trzech konsultantów.

Dzięki międzynarodowości rozwiązania, innowacyjny skuter może być produkowany w Polsce, a następnie sprzedawany we Włoszech, Anglii, USA oraz w innych krajach, przy czym wszelkie wewnętrzne i zewnętrzne procesy związane z produkcją i sprzedażą obsługiwane są z jednego serwera umieszczonego w Polsce.

Dzięki możliwości integracji zewnętrznej systemów, następuje ich ciągła koordynacja i kontrola. Rozwiązanie zapewnia m.in. połączenie systemu odpowiadającego za zbieranie zamówień od dealerów, zbieranie danych z czytników kodów cyfrowych, wymianę informacji fabryki z firmą zapewniającą dystrybucję.

Firma Epicor jest dostawcą zintegrowanych rozwiązań do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP, Enterprise Resource Planning), zarządzania kontaktami z klientami (CRM, Customer Relationship Management) i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM, Supply Chain Management) dla średniej wielkości przedsiębiorstw na całym świecie.

Źródło: www.wnp.pl
Autor: Adam Brzozowski

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top