28 listopada 2023 roku odbyło się niezwykłe wydarzenie, które zgromadziło liczną publiczność zainteresowaną przyszłością biznesu. Intersys - ekspert w zakresie dostarczania i optymalizacji informatycznych rozwiązań biznesowych oraz czołowy organizator wydarzeń branżowych, zaprosił nas na niezwykłe warsztaty, podczas których eksperci dzielili się wiedzą na temat chmurowego systemu ERP Business Central wspomaganym Sztuczną Inteligencją.

proalpha polskaGrupa proALPHA jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, przejmuje GEDYS IntraWare GmbH („GEDYS“) odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie klientów na kompleksowe funkcje CRM jako integralną część platformy rozwiązań ERP+. GEDYS oferuje swoim klientom doskonałe rozwiązania CRM, które umożliwiają realizację projektów zarówno on-premises, jak i w chmurze, szczególnie dla przemysłu produkcyjnego oraz innych kluczowych branż. GEDYS, jako przedsiębiorstwo Grupy proALPHA, będzie nadal operować samodzielnie na rynkach docelowych.

ENOVAJak wynika z badania Manpower Group „Niedobór talentów 2023”, szacuje się, że około 72% firm w Polsce ma problem ze znalezieniem pracowników z odpowiednimi umiejętnościami. Na świecie takie trudności deklaruje 77% firm. I to w czasie spowolnienia gospodarczego. Czy rozwiązaniem mogą być reskilling i upskilling?

SYMFONIADecyzja o akwizycji wynika z długofalowej współpracy spółek eDokumenty i moreBIT z Symfonią. Przejęcie firmy eDokumenty oraz pakietu kontrolnego moreBIT to kolejny krok Symfonii w kierunku podnoszenia jakości oferowanych usług i budowania pozycji lidera rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw.

altab logo120System SAP Business One jest przygotowany do pełnej obsługi faktur elektronicznych zgodnie ze standardem KSeF. Umożliwia przesyłanie ustrukturyzowanych faktur sprzedaży z SAP do Krajowego Systemu e-Faktur oraz pobieranie faktur zakupu z KSeF do elektronicznego obiegu dokumentów, zatwierdzenia i księgowania w SAP.

Technologia rozpoznawania obrazu (image recognition) odgrywa coraz większą rolę w handlu detalicznym. Według analityków z Research and Markets, do końca 2023 roku wartość wdrożeń tej technologii na skalę globalną ma wynieść 1,98 mld USD. To znaczący wzrost w porównaniu z wynikiem z roku 2022 - 1,63 mld USD (21,6 proc.). Co więcej, prognozy sugerują że w ciągu najbliższych 4 lat ten sektor będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

sap logoSkala cyfryzacji polskich firm wciąż rośnie i coraz częściej sięgają po nią także mniejsze podmioty. Przedsiębiorstwa, niezależnie od rozmiaru coraz śmielej wdrażają technologie cyfrowe w kolejnych obszarach, a menadżerowie w większości przyznają, że długoterminowy zwrot z inwestycji IT jest równie ważny co jej koszt – pokazują dane zebrane przez SAP Polska.

Sztuczna inteligencja (AI) ma istotny wpływ na przyspieszenie procesu serwicyzacji w rozmaitych sektorach gospodarki. Nowe badanie przeprowadzone przez IFS pokazuje, że dla 43% respondentów zajmujących najwyższe stanowiska decyzyjne i zarządcze w przedsiębiorstwach, przejście na model biznesowy oparty na usługach jest celem priorytetowym. Podstawowymi czynnikami przyspieszającymi jego osiągnięcie są właśnie sztuczna inteligencja i automatyzacja.

proalphaWdrożenie systemu informatycznego typu ERP jest zawsze dużą zmianą dla przedsiębiorstwa i wymaga określonych działań. Podstawowe pytanie dotyczy tego, czy zawsze należy przeprowadzić analizę przedwdrożeniową? Jeśli tak, kto powinien się nią zająć? Jaki powinien być wynik audytu?

enova365 logo 2019Transformacja enova365 z .NET Framework do .NET6 to fundamentalna zmiana z punktu widzenia konstrukcji systemu ERP – nie zawsze do końca obecna w świadomości użytkowników. Czym jest .NET 6 i dlaczego warto wybrać system ERP, oparty na tej platformie?

Podobnie jak w życiu, tak i w technologii jedyną stałą jest zmiana. Poniżej przedstawiamy prognozy liderów Salesforce dotyczące tego, jak technologia będzie kształtować przyszłość, a w szczególności to, jak sztuczna inteligencja zmieni przyszłość naszej pracy. Pracownicy biurowi szacują, że generatywna sztuczna inteligencja pozwoli im zaoszczędzić aż pięć godzin tygodniowo. Stanowi to nową, ekscytującą szansę dla firm, pozwalając im wykorzystać kreatywność, strategiczne myślenie i innowacyjność swoich zespołów na znacznie większą skalę niż do tej pory.

bpscW polskim sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), zatrudniającym obecnie blisko 10 milionów ludzi, wyraźnie rysuje się wyzwanie współczesnej gospodarki: brak wykwalifikowanej kadry technicznej i IT. Ponad połowa (55%) MSP zmaga się z rekrutacją specjalistów technicznych, a 30% odczuwa niedobór ekspertów IT, co wyraźnie przekracza europejską normę.

suncode logoCyfryzacja produkcji, bezpośrednio związana z przemysłem 4.0, stała się światowym trendem ostatnich lat. Głównymi jej celami są przede wszystkim: zwiększenie efektywności firmy, optymalizacja kosztów, poprawa jakości produkowanych dóbr oraz zdobycie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Nowe technologie poprawiają rentowność lub zwiększają efektywność działania organizacji – zdaniem większości firm, które wzięły udział w badaniu KPMG. Najlepiej ocenione pod tym względem zostały data analytics, chmura i modele XaaS oraz sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja. Największa grupa ankietowanych organizacji zauważa, że inwestycje technologiczne przyczyniły się do zwiększenia zysków lub poprawy wydajności w ich firmach o ponad 10% Jednocześnie akceptacja kierownictwa do wdrażania nowych technologii wzrosła ponadtrzykrotnie, z 10 do 38% w ciągu ostatniego roku.

Początki sztucznej inteligencji sięgają lat 50. XX wieku. W porównaniu do technologii takich jak telefon, komputery czy Internet, ewolucja AI przebiegała dotąd stosunkowo wolno. Wydaje się jednak, że nadszedł moment, w którym AI jest dostępna dla prawie każdego, a branża technologiczna wkracza w nowy rozdział. Wszyscy musimy zastanowić się nad tym, jak sztuczna inteligencja może pomóc nam robić więcej za mniej. Zastosowanie AI w pisaniu, tworzeniu obrazów czy produkcji muzyki to przełomowy moment w budowaniu świadomości społecznej związanej z możliwościami tej technologii.

COMARCHComarch, największy polski producent systemów ERP, przedstawia nowe narzędzie – Comarch ChatERP to interaktywny asystent użytkownika działający na zasadach sztucznej inteligencji (AI). Innowacyjne rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym wsparciu użytkowników, zarówno w codziennej pracy, jak i w pełni autonomicznych operacjach.

Aktualne trendy wyraźnie wskazują na rosnące zainteresowanie technologią Generatywnej Sztucznej Inteligencji (Gen AI) wśród wielu firm. Według badań przeprowadzonych przez Capgemini Reaserch Institute w kwietniu 2023, aż 96% osób zasiadających w zarządach, wymienia ją jako obecnie najważniejszy temat do dyskusji1 Kluczem do skutecznej nawigacji w tym dynamicznie zmieniającym się świecie jest zrozumienie potencjalnego wpływu tej technologii na różne sektory biznesu. Generatywna Sztuczna Inteligencja ma potencjał do zrewolucjonizowania sposobu funkcjonowania wielu branż. Niemniej jednak, z jej wdrożeniem wiążą się także pewne wyzwania. Jak rozpocząć ten proces, aby AI przyniosło organizacji realne korzyści biznesowe1?

Z generatywną sztuczną inteligencją współpracują zarówno cyberprzestępcy jak i cyberpolicjanci. Kto dziś ma przewagę w cyberprzestrzeni i jak sztuczna inteligencja zwalcza samą siebie?

ANEGISW dynamicznym środowisku biznesowym, w którym innowacje i zmiany są kluczowe dla sukcesu, również modele zarządzania firmą i budowania kultury organizacyjnej przekształcają się z tradycyjnych, sztywnych, korporacyjnych w elastyczne, innowacyjne i zorientowane na ludzi. Jak zasady otwartej komunikacji, wzajemnego zaufania, rozwijania potencjału w organizacji przekładają się na sukces pracownika i całej firmy? W rozmowie z ANEGIS Anna Solarek, architektka rozwiązań, konsultantka i liderka dzieli się doświadczeniem i wskazówkami w obszarze kształtowania kultury organizacyjnej opartej na empatii i wsparciu.

Z badania zrealizowanego przez Iron Mountain pośród średnich firm wynika, że 76% organizacji dąży do digitalizacji większości lub wszystkich zgromadzonych zasobów . Utrwalenie trendów dotyczących nowoczesnego podejścia do zarządzania informacją potwierdza, że biznes w większym stopniu dostrzega korzyści związane z uwolnieniem potencjału danych, a także ich odpowiednim zabezpieczeniem.

Snowflake ogłosiła podczas Snowday 2023 ulepszenia, które zapewnią tysiącom klientów polegających już na Chmurze Danych, nowe sposoby eliminacji silosów i wykorzystania sztucznej inteligencji oraz rozwój aplikacji bezpośrednio w oparciu o dane przedsiębiorstwa. Innowacje Snowflake umożliwiają organizacjom czerpanie jeszcze większej wartości z danych poprzez ujednolicenie ich w jednej bazie zabezpieczonej skutecznym modelem zarządzania, zapewniając im jednocześnie efektywność kosztową i wysoką wydajność.

COMARCHDragon, lider na rynku produkcji chemii budowlanej, motoryzacyjnej i gospodarczej, a także jedno z najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw w tym sektorze w Polsce, od lat rozwija biznes z systemem Comarch ERP XL.

Bezpieczeństwo i niezawodność danych od dawna mają kluczowe znaczenie dla powodzenia inicjatyw biznesowych. Jednak szybki postęp w sztucznej inteligencji (AI) sprawił, że te elementy stały się jeszcze ważniejsze. Pewność, że sztuczna inteligencja jest zasilana dokładnymi, kompleksowymi danymi to klucz do wykorzystania jej pełnego potencjału.

ANEGISDzisiejszy sektor przemysłowy boryka się z licznymi problemami i wyzwaniami. Dlatego też w erze digitalizacji oraz wzrastającej rywalizacji rynkowej przedsiębiorstwa szukają metod, które ulepszą operacje, obniżą koszty i podniosą dotychczasową efektywność. To w takim środowisku systemy ERP stają się bezcenną pomocą, scalającą różnorodne, biznesowe obszary w jednym, spójnym miejscu.

SAPWyzwaniem dla działów obsługujących operacje finansowe we współczesnych przedsiębiorstwach jest nie tylko mnogość procesów, ale również narzędzi. Szczególnie widać to w dużych organizacjach, obracających ogromnymi wolumenami danych. Dla koncernu Siemens AG zmiana takiego stanu rzeczy stała się w pewnym momencie priorytetem, gdy zauważono, w jakiej skali przekłada się on na produktywność zespołu.

Execon – polska firma konsultingowo-wdrożeniowa od ponad dekady z powodzeniem świadcząca kompleksowe usługi IT nawiązała partnerstwo z SAS, światowym liderem w zakresie analityki biznesowej i sztucznej inteligencji.

SYMFONINa 10 miesięcy przed wejściem w życie obligatoryjnego KSeF, tylko 60 proc. polskich firm widzi potrzebę głębszej digitalizacji, a 38 proc. z nich wykorzystuje w biznesie jedynie podstawowe narzędzia – wynika z badania przeprowadzonego przez ZPP na zlecenie Symfonii. Grupą, która deklaruje najniższy poziom digitalizacji są mikroprzedsiębiorcy – niemal 40 proc. z tej grupy twierdzi, że nie wykorzystuje żadnych narzędzi cyfrowych.

SAP Podczas konferencji SAP TechEd, SAP ogłosił szereg innowacji związanych z generatywną sztuczną inteligencją. Celem jest umożliwienie programistom maksymalnego wykorzystania możliwości AI w ramach ich pracy.

Od ponad roku globalny sektor IT przeżywa spowolnienie na skutek m.in. zakłóceń w łańcuchu dostaw, inflacji i zmniejszonych budżetów na technologie. Niewielkich zawirowań doświadczyła też branża cloud computingu, jednak nie trwały one długo i dzisiaj prognozy są wyjątkowo dobre. Dlaczego chmura tak szybko wybroniła się z trwającego kryzysu w świecie technologii?

Większość firm coraz słabiej radzi sobie z odpieraniem cyberataków. Jednym ze sposobów na skuteczną walkę z hakerami jest wsparcie ze strony profesjonalnych usługodawców.

SAPWciąż tylko mniej niż połowa polskich firm posiada rozwiązania cyfrowe, pozwalające reagować na nagłe zmiany, np. zakłócenia w łańcuchach dostaw – wynika z raportu SAP. Jednocześnie, zarówno badania, jak i prognozy ekspertów pokazują, że przedsiębiorstwa coraz częściej postrzegają inwestycje w technologie w perspektywie długoterminowego zysku, a nie jedynie inicjalnych kosztów. Jakie wyzwania stoją przed transformacją cyfrową, która już uwzględnia długofalowe cele, ale jeszcze nie radzi sobie do końca z perspektywą niespodziewanych zmian?

Back to top