Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w cyfrowej transformacji?

W kwietniu 2024 r. rusza seria stacjonarnych wydarzeń „Dynamics 365. Kierunek: AI” poświęconych cyfrowej transformacji i narzędziom…

INDUSTRY 4.0 – jak fabryki przyszłości mogą wykorzystać IoT, AR i AI?

Dawniej określenie kondycji firmy było możliwe na dwa sposoby. Poprzez okresową kontrolę lub „gaszenie pożaru”, gdy zdarzyła się awaria.

ERP-view.pl - 10 kluczowych czynników dla udanej transformacji chmurowej

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw i migracja do chmury to zmiany, które radykalnie poprawiają sprawność, wydajność i bezpieczeństwo firm.

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Miliardy w automatyzację

Blisko 2 mld dolarów zainwestuje w tym roku biznes w oprogramowanie do automatyzacji procesów stałych. To o jedną piątą więcej niż w 2020, a…

Previous Next Play Pause
Usunięcie firmy z łańcucha dostaw partnerów biznesowych lub odmowa prowadzenia rachunku bankowego – potencjalne efekty nieprzestrzegania obowiązujących regulacji mogą być dla przedsiębiorców niezwykle poważne. Sfera Compliance, czyli zgodności z normami prawnymi, na przykład w obszarze finansowym, choć nie tylko, ma coraz większe znaczenie dla podmiotów gospodarczych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu regulacyjnym.

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak wysoka inflacja i zaostrzanie polityki monetarnej, wiele firm mogłoby zrezygnować z inwestycji w technologię. Jednakże, jak pokazuje historia IFS, to nie jest czas na ustępstwa. W erze, gdy chmura obliczeniowa, wirtualna rzeczywistość, automatyzacja procesów (RPA) i Internet rzeczy stają się normą, IFS podnosi poprzeczkę, wdrażając sztuczną inteligencję w centrum swojej oferty.

Firma F5 opublikowała wyniki badania na temat cyfrowej dojrzałości przedsiębiorstw. W badaniu wzięło udział 1000 menadżerów wyższego szczebla. Zdecydowana większość firm – 65% deklaruje wysoki priorytet dla transformacji cyfrowej. Jednak, kiedy przychodzi do analizy szczegółów, to aż 31% pozostaje w tyle pod względem rzeczywistych działań. Więcej o nastawieniu firm do wdrożenia innowacji cyfrowych przeczytasz w tym artykule.

Firma SIMPLE S.A uruchomi na Wyższej Szkole Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu system obsługi toku studiów SIMPLE.EDU wraz z nowoczesną platformą wspierającą procesy nauczania SIMPLE.CLASSHUB.

Rosnące ceny energii mają znaczący wpływ na wydatki związane z utrzymaniem systemów informatycznych. Przy podejmowaniu decyzji w zakresie optymalizacji w działach IT, warto przemyśleć sposoby wykorzystania rozwiązań technologicznych i platform IT w firmie w celu optymalizacji kosztów energii. Taka analiza może wykazać, że przejście firmy z modelu on-premise do chmurowego przyniesie nie tylko korzyści technologiczne, ale także wymierne oszczędności wynikające z redukcji kosztów energii. Dla wielu firm chmura, okaże się korzystniejszym rozwiązaniem pod względem kosztów. Nawet przy założeniu, że wzrost cen energii zostanie odzwierciedlony także w cenie usług chmurowych.

SAPChatGPT z pewnością zapadł w masową świadomość. Z jednej strony, rzadko kiedy produkt technologiczny zdobywa tak olbrzymią popularność w tak krótkim czasie (100 milionów użytkowników w ciągu dwóch miesięcy). Z drugiej strony, rozwiązanie stworzone przez OpenAI zdobyło tak wielką przestrzeń publiczną, że nieco przyćmiło inne, równie fascynujące rozwiązania na bazie chatbotów. Oto przykład skutecznie funkcjonującego bota, który powstał w oparciu o technologię SAP Business AI – ma on na imię Basia i pomaga klientom Spółki Aquanet.

Infor poinformował o dalszym rozwoju platformy Infor Marketplace, która oferuje obecnie ponad 150 rozwiązań. Obejmują one opracowane przez partnerów aplikacje rozszerzające funkcjonalność systemów Infor ERP oraz treści Infor wykorzystujące technologię platformy Infor i model językowy ChatGPT firmy OpenAI.

sentelogo 120Niedobory pracowników stanowią ogromne wyzwanie wśród przedsiębiorstw z branży produkcji. Aż 74% firm z sektora przemysłu odczuwa efekty problemu z obsadzeniem stanowisk pracy wykwalifikowanymi specjalistami. Brak odpowiednich kandydatów do pracy negatywnie wpływa na konkurencyjność, efektywność, a nawet rozwój organizacji. Jakie są powody niedoboru specjalistów? Jak radzić sobie z takim problemem w firmie? W artykule omówię czynniki, które mają na to wpływ, a także opiszę sposoby, które mogą być pomocne w poszukiwaniu odpowiednich kandydatów.

Dynamicznie rośnie znaczenie i popularność sztucznej inteligencji (AI) w firmach w Polsce. Z technologii AI korzysta 15% organizacji, a 13% planuje je wdrożyć do końca 2023 roku. Pozostajemy w tyle za globalnym rynkiem, na którym blisko 4 na 10 firm korzysta z tego typu rozwiązań. W Polsce sztuczna inteligencja wykorzystywana jest najczęściej w marketingu, produkcji i planowaniu łańcucha dostaw.

ALTABW dniach 13-15 czerwca w Wiedniu odbył się SAP Partner Summit. Wydarzenie było okazją dla Partnerów SAP z Europy do zapoznania się nie tylko z innowacyjnymi rozwiązaniami i trendami branżowymi, ale przede wszystkim z planami rozwoju produktów SAP dla sektora firm średniej wielkości na najbliższe lata. Podsumowano też 2022 rok. Było to jedno z trzech cyklicznych wydarzeń organizowanych dla Partnerów SAP. Pozostałe odbyły się w Bangkoku i Panamie.

Z czwartego na pierwsze miejsce w zaledwie 10 lat. Według Global Risks Report 2023, zmiany klimatyczne i ich konsekwencje już w niedalekiej perspektywie stanowią największe zagrożenie dla ludzkości. Pomimo ustalania kolejnych celów, biznes nie zawsze jest w stanie ograniczyć swój ślad węglowy w tak dużym stopniu, by doprowadzić do neutralności emisyjnej. Pomóc może cyfrowa rewolucja.

PENTACOMPKrajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który został wprowadzony w 2021 roku zgodnie z ustawą. Jego celem jest umożliwienie elektronicznego wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur. Obecnie korzystanie z KSeF jest dobrowolne, ale od lipca 2024 roku stanie się on obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców. System ten obejmie podmioty podlegające opodatkowaniu VAT, zwolnione z VAT oraz podmioty posiadające numer identyfikacji podatkowej (NIP). Wprowadzenie KSeF przyniesie wiele korzyści, takich jak ułatwienia w rozliczaniu faktur korygujących, przyspieszenie realizacji płatności oraz szybsze zwroty podatku VAT.

Infor wzmacnia kompetencje i wsparcie oferowane obecnym i przyszłym klientom w Polsce i w regionie CEE. Merino Consulting Services BV, międzynarodowy partner Infor, zainaugurował działalność biura w Polsce.

COMARCHComarch zdobył pierwsze miejsce w raporcie Computerworld TOP 200 w kategorii "Najwięksi dostawcy systemów Enterprise Resource Planning (ERP)". To wydarzenie o ogromnym znaczeniu - firma awansowała z drugiego miejsca i wyprzedziła Asseco Business Solutions, a na trzecim miejscu pozostała SAP Polska. Comarch, jako jedyna firma z pierwszej piątki, odnotował imponujący wzrost o 20%, osiągając przychody na poziomie 332,7 mln zł.

Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Webcon, aż 85% amerykańskich CIO potwierdza, że aplikacje budowane na platformach low-code są kluczowe dla ich organizacji. Co więcej, 84% z nich wskazuje, że w najbliższych 2 latach low-code jeszcze zyska na znaczeniu. Eksperci Webcon zaznaczają, że zapotrzebowanie na tę technologię rośnie również w Polsce.

BPSCFirmy są rozczarowane technologią, którą kupują, grzmi Gartner. Aż 60 proc. firm inwestujących w technologie wyraziło rozczarowanie z powodu niemal każdej inwestycji. To wzrost o 6 proc. w porównaniu do roku 2020.

Według EY, aż 81 proc. organizacji na świecie doświadcza niedoboru pracowników technologicznych. W dodatku 28 proc. przedstawicieli firm uważa, że do 2025 roku będą musieli wesprzeć około 1/3 (35 proc.) swoich pracowników w zdobyciu umiejętności technicznych. Dziś podstawowe kompetencje informatyczne wymagane są od osób na właściwie wszystkich stanowiskach. Pracownicy, którzy nie potrafią tworzyć kodu, ale dobrze radzą sobie z wykorzystywaniem narzędzi low-code i no-code, mogą być dla organizacji ogromnym wsparciem w digitalizacji.

Cyfrowa transformacja, która przyśpiesza z roku na rok, stwarza firmom na całym świecie liczne możliwości rozwoju. Jej tempo wiąże się jednak z konsekwencjami dla środowiska naturalnego. Już teraz sektor technologiczny jest odpowiedzialny za 2-3% globalnej emisji gazów cieplarnianych. Co można zrobić, aby to zmienić, szczególnie w dobie regulacji związanych z ESG? Aż 76% firm wierzy, że rozwijające się technologie mogą odegrać kluczową rolę w redukcji ich śladu węglowego. To oznacza m.in. inwestowanie w 5G czy IoT, ale także modernizację używanego sprzętu zamiast wymieniania go na całkowicie nowy.

Accenture planuje przeznaczenie w ciągu trzech lat kwoty 3 miliardów dolarów na rozwój działalności w obszarze danych i sztucznej inteligencji (Data & AI) w celu wsparcia klientów ze wszystkich branż w efektywnym i odpowiedzialnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji, umożliwiającym firmom intensywny rozwój, zwiększenie wydajności oraz budowanie odporności.

ENOVA 365Księgowość przez ostatnie lata przechodzi rewolucję. Z jednej strony specjaliści nadal borykają się ze zmianami w przepisach, a z drugiej, na plecach czują oddech automatyzacji oraz AI. Mogą jednak spać spokojnie – sztuczna inteligencja ich nie zastąpi.

SENTEW ostatnich latach polskie firmy produkcyjne napotykały na wiele czynników gospodarczych i geopolitycznych, które utrudniały ich działanie. Pandemia, wojna, inflacja - to tylko początek tych wyzwań. W obliczu tych trudności, korzystanie z systemów ERP w celu automatyzacji i zwiększenia efektywności procesów oraz redukcji kosztów powinno być standardem. Jednak czy rzeczywiście tak się dzieje? Czy przedsiębiorstwa przemysłowe wdrożyły rozwiązania informatyczne? Czy wykorzystywane narzędzia faktycznie przyczyniają się do redukcji kosztów, usprawnienia sposobu działania i zwiększenia jakości obsługi klienta?

Back to top