Firma Forterro sukcesywnie powiększa sieć swoich spółek na całym świecie, a przyjęty model biznesowy wymusza szybką adaptację przejmowanych podmiotów do standardów środowiska IT Grupy. Za migrację w obszarze Microsoft 365 odpowiada Senetic, który jako globalny partner Microsoft jest w stanie zapewnić pełne wsparcie projektu od analizy do migracji. Do tej pory zostało zmigrowanych 8 spółek firmy z 5 krajów. Te liczby ciągle rosną!

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Jedną z firm, które zostały włączone do grupy globalnego dostawcy systemów klasy ERP jakim jest Forterro, jest BPSC - polska spółka informatyczna zajmująca się projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań ERP wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Jest jednym z największych dostawców systemów klasy MRP II / ERP w Polsce. Sztandarowym produktem BPSC jest zintegrowany system informatyczny – Impuls EVO, przeznaczony dla dużych i średnich firm produkcyjnych.

W lutym 2017 r. po przejęciu większościowego pakietu akcji spółki, została ona włączona w skład Grupy Forterro. Grupa od lat prowadzi globalną ekspansję, przejmując firmy w różnych szerokościach geograficznych. Taki model biznesowy wiąże się z koniecznością ciągłego, płynnego integrowania środowisk IT, zwłaszcza w obrębie rozwiązań chmurowych. To właśnie do środowiska Microsoft 365 BPSC, są migrowane wszystkie zasoby globalnej spółki Forterro.

Największe wyzwania, które wymusza strategia biznesowa grupy Forterro, wiążą się z migracją i konsolidacją narzędzi IT, które musimy scentralizować w sposób niezakłócający pracy biznesu. – mówi Jacek Wielgus, Dyrektor IT User Support w Forterro - Mam na myśli zarówno oprogramowanie, systemy Chmurowe, hardware a przede wszystkim procesy IT, które wymagają implementacji w standardach grupowych i szybkiej adaptacji przez nowo przejmowane spółki. – dodaje Jacek Wielgus.


Migracja na skalę światową

Zespół inżynierów Senetic już od czterech lat pomaga w cyfrowej transformacji Forterro i migracjach spółek z portfolio firmy na całym świecie. Senetic do tej pory wspierał projekt m.in. w Polsce, Niemczech, Francji, Szwajcarii, USA, czy Szwecji. Współpraca między firmami rozpoczęła się sprzedażą licencji, ale szybko okazało się, że potrzeby są dużo większe.

Globalny charakter naszej organizacji pozwala nam uczestniczyć w projektach na światową skalę, nie tylko z uwagi nasze wysokie kompetencje inżynierskie, ale także przez znajomość tych rynków, czy brak barier językowych, bo w każdym z tych krajów mamy lokalnych pracowników – podkreśla Zsolt Potor, Microsoft Director w Senetic – Posiadamy pracowników z kilkuletnim doświadczeniem w pracy z Microsoftem, więc nasi klienci mogą być pewni, że wybieramy najlepsze rozwiązania, nie tylko z punktu widzenia kosztów i bezpieczeństwa, ale przede wszystkim pod względem potrzeb użytkowników końcowych – dodaje Zsolt Potor.


Po stronie Senetic są wszelkie prace projektowe, przygotowanie dokumentacji oraz audyt środowiska IT danej spółki (Cloud i On-premise). Proces zaczyna się za każdym razem od audytu, który wskazuje zakres prac koniecznych do wykonania oraz indywidualnych wyzwań, ponieważ każda nowa, dochodząca do grupy spółka ma własne środowisko podlegając migracji. Senetic przeprowadza proces migracji poszczególnych elementów zasobów Microsoft oraz firm trzecich: poczty, danych, wideo oraz innych komponentów infrastruktury - lokalnych i online. Przygotowuje także integrację z aplikacjami firm trzecich.

Audyty pokazywały, że środowiska poszczególnych spółek były bardzo zróżnicowane, zarówno te cloudowe, jak i onpremisowe – mówi Tomasz Stojek, Technical Services Director w Senetic.

Przeprowadzając migrację poczty okazywało się, że była ona w różnych miejscach i obsługiwana przez różne narzędzia, podobnie jak usługi katalogowe. Migracje danych wymagały zebrania ich z różnych środowisk: one drive, share point, czy aplikacji firm trzecich. Żeby jak najmniej wpłynąć na codzienne funkcjonowanie firmy, przeprowadzamy migracje w weekendy, a cały proces zajmuje nam zwykle od 4. do 5. tygodni. – opowiada Tomasz Stojek.


Cały projekt oparty był o dużą ilość rozproszonych tenatów oraz szeroki zasób usług katalogowych, które trzeba było skonsolidować w jedno.

Proces ciągle aktywny

Proces migracji jest ciągły i w trakcie trwania projektu cały czas aktywny, a zasoby powiększają się wraz z rozwojem grupy. Dzięki wsparciu takiej firmy jak Senetic cała rozbudowana struktura Forterro posiada jednolitą i uporządkowaną architekturę IT.

Współpracujemy od kilku lat i mamy do siebie zaufanie. – podkreśla Jacek Wielgus z grupy Forterro - Senetic jest elastyczny i reaguje na zmieniające się wymagania Forterro zgodnie z aktualnymi potrzebami biznesowymi i technologicznymi. Dostarcza unikalnej wiedzy eksperckiej wspierając technologicznie wewnętrzny zespół IT. Taka synergia pozwala nam nieustannie usprawniać procesy IT zarówno po stronie Forterro jak i Senetic - dodaje Jacek Wielgus.


Grupa Forterro zapowiedziała kontynuację projektu migracji przy wsparciu ekspertów z firmy Senetic. Obecnie w toku są prace związane z migracją kolejnej spółki – tym razem w Szwecji. Do końca roku planowane są analizy kolejnych środowisk konsolidowanych spółek, które przejdą proces ujednolicania infrastruktury IT i dopasowywania do potrzeb całej grupy. Sukces projektu opiera się na partnerstwie oraz wykorzystywaniu bardzo specjalistycznego know how polskiej firmy. To właśnie ekspercka wiedza i doświadczenie pozwalają Seneticowi spełniać potrzeby firm o globalnym zasięgu, takich jak Grupa Forterro.

Źródło: Senetic

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top