Oracle udostępni kompleksowy i zintegrowany pakiet dla sektora finansowego

 Firma Oracle poinformowała, że jej nowy dział ogólnoświatowych usług finansowych udostępnił zintegrowany pakiet zgodnych ze standardami aplikacji branżowych dla banków, firm ubezpieczeniowych i innych instytucji sektora finansowego. Zaprezentowane zostały także nowe rozwiązania dla branży finansowej, które umożliwią zastosowanie renomowanego oprogramowania Oracle w otwartych architekturach informatycznych.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

Nowy, operujący na skalę globalną dział firmy Oracle zatrudnia 12 tys. pracowników i oferuje ponad 300 produktów. Ponieważ klienci odchodzą od gotowego oprogramowania na rzecz rozwiązań indywidualnych, głównym zadaniem nowego działu jest opracowanie elastycznych procesów biznesowych dla firm z branży finansowej. Rozwiązanie to stanowi połączenie najlepszych procedur biznesowych i gotowych wzorców integracji dla aplikacji stworzonych w ramach architektury zorientowanej na usługi (SOA) — infrastruktury umożliwiającej swobodne wprowadzanie nowatorskich rozwiązań. Klienci będą mieli też dostęp do kompleksowej oferty aplikacji dla branży finansowej, zaś stale zwiększające się grono ekspertów i partnerów firmy Oracle ds. usług finansowych będzie służyć pomocą w efektywnym wdrożeniu każdego rozwiązania. Firma Oracle we współpracy z siecią ponad 2100 partnerów obsługuje obecnie przeszło 8500 klientów z branży usług finansowych.

„Oracle umacnia się na pozycji lidera na rynku finansowym poprzez dostarczanie nowych rozwiązań, które zwiększają możliwości instytucji finansowych w zakresie zachowania poufności danych klientów i konkurencyjności, a także zmniejszania kosztów i ryzyka” — powiedział Rajesh Hukku, wiceprezes i dyrektor działu ogólnoświatowych usług finansowych firmy Oracle. „W dalszej kolejności infrastruktura aplikacji Oracle umożliwi firmom i instytucjom skoncentrowanie się na procesach biznesowych w obrębie całego przedsiębiorstwa, co ułatwia realizację celów korporacyjnych”.

W samym centrum opracowanej przez firmę Oracle strategii, której celem jest stworzenie uniwersalnej infrastruktury i platformy aplikacji dla usług finansowych, znajduje się architektura integrowania aplikacji Oracle. Jest to otwarta, zgodna ze standardami platforma do zarządzania procesami biznesowymi uwzględniająca aplikacje Oracle, oprogramowanie innych producentów oraz aplikacje niestandardowe. Zawiera ona gotowe wzorce integracji dla aplikacji ERP, CRM, oprogramowania FLEXCUBE firmy i-flex, oprogramowania Daybreak i aplikacji branżowych. Wzorce te wykorzystują wspólny model obiektów i otwartą platformę BPEL opartą na standardzie wspieranym przez Oracle BPEL Process Manager.

W ramach wdrażania tej metody firma Oracle zaprezentowała „Pakiet integracji procesów związanych z otwieraniem kont bankowych”. Rozwiązanie to oferuje wstępnie zintegrowane wzorce przepływu informacji pomiędzy systemami Siebel CRM i FLEXCUBE, co umożliwi bankom przyspieszenie zwrotu z inwestycji oraz wdrożenie kompletnego rozwiązania - od obsługi klienta do zaplecza. Pakiet integracji zawiera także procesy, które ułatwią bankom uzyskanie spójnych informacji o kliencie, usprawnią otwieranie kont bankowych i wykonywanie na nich operacji, a także ułatwią zarządzanie wybranymi usługami.

Rozszerzona wstępna konfiguracja rozwiązań Oracle oraz i-flex przekłada się na uproszczone wdrożenie aplikacji i zarządzanie nimi. Firmy Oracle i i-flex poinformowały, że najnowsza wersja oprogramowania FLEXCUBE uzyskała certyfikat zgodności z oprogramowaniem Oracle Access Manager, które jest najważniejszym składnikiem oprogramowania Oracle Identity Management i Oracle Fusion Middleware. Certyfikat ten umożliwia instytucjom z branży finansowej bardziej efektywną ochronę wdrożeń oprogramowania FLEXCUBE i jego zabezpieczanie poprzez tworzenie centralnych, spójnych zasad dostępu z wykorzystaniem najlepszych rozwiązań firmy Oracle do zarządzania dostępem i tożsamością.

Zaprezentowane niedawno aplikacje dostosowane do branży usług finansowych zawierają:

  • Oprogramowanie Oracle Claims — wszechstronne rozwiązanie do kompleksowego zarządzania całym cyklem życia roszczenia ubezpieczeniowego przez Internet. Oprogramowanie to umożliwia przetwarzanie transakcji w czasie rzeczywistym, dzięki czemu firmy ubezpieczeniowe mogą zmniejszyć czas i koszt rozpatrywania roszczeń. Oprogramowanie to obsługuje też procesy rozpatrywania roszczeń oparte na regułach, ułatwiając stosowanie najlepszych procedur i umożliwiając firmom ubezpieczeniowym sprawne dostosowywanie się do obowiązujących przepisów oraz poprawę obsługi klienta.

  • Rozwiązanie Siebel CRM On Demand Financial Services Edition — Wealth Management Solution - jest to pierwsze rozwiązanie CRM zaprojektowane specjalnie dla doradców finansowych i udostępniane w hostingu. Umożliwia ono planistom i doradcom finansowym lepsze wykorzystanie informacji o profilu klienta i dostosowanie oferty w celu zwiększenia możliwości sprzedaży wiązanej i dodatkowej, a także zwiększenie współczynnika zatrzymania klienta i udziałów w portfelu klienta. Zastosowanie odpowiednich procedur branżowych udostępnia doradcom finansowym odpowiednie narzędzia i daje jasny obraz sytuacji w firmie, co optymalizuje ich produktywność i stopień wykorzystania środków trwałych.

  • Oracle Financial Services Profitability Analytics - umożliwia bankom zastosowanie analizy danych do bardziej efektywnego zarządzania ich działalnością oraz wydajnością, umożliwiając uproszczenie systemów informatycznych i zmniejszenie ich kosztu. Oracle Financial Services Profitability Analytics jest wynikiem integracji oprogramowania Oracle Financial Services Applications (OFSA) i trzeciego wydania Oracle Business Intelligence Suite Enterprise Edition 10g. To zintegrowane rozwiązanie z dostępem do informacji na wiele sposobów, w tym za pomocą ostrzeżeń, konsoli, raportów i kanałów RSS, pozwala użytkownikom zrozumieć, w jaki sposób podejmowane działania wpływają na inne obszary działalności.

Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top