Oracle Retail dla SMYK-a

 Grupa Empik Media & Fashion (EM&F) – lider na rynku produktów markowych, rozpoczęła wdrożenie systemu Oracle Retail do obsługi działalności handlowej swojej sieci SMYK. Planowany termin zakończenia projektu, to koniec stycznia 2008 roku.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 

SMYK to wiodąca w Polsce firma z branży handlu detalicznego, zajmująca się sprzedażą produktów dla dzieci. Szybki wzrost liczby sklepów na terenie Polski i za granicą oraz plany rozwojowe (otwarcie sklepów w nowych krajach) spowodowały konieczność dokładniejszego planowania i kontrolowania operacji przedsiębiorstwa.

"Dotychczasowe narzędzia, jakich używał SMYK zaczynały okazywać się niewystarczające. Patrząc w przyszłość, firma zdecydowała się na wdrożenie zaawansowanego narzędzia do planowania, które w sposób szybki i dokładny pozwoliłoby tworzyć plany strategicznie, plany finansowe przepływu towaru oraz plany asortymentowe" - mówi Dariusz Stolarczyk, dyrektor działu operacyjnego i logistycznego Grupy EM&F.

Po analizie produktów dostępnych na rynku, SMYK zdecydował się na wdrożenie systemu Oracle Retail, dostarczającego platformę, zwaną ORPAS (Oracle Retail Predictive Application Server) z zaawansowanym silnikiem bazy danych, specjalnie przystosowanym do analitycznej pracy z danymi, jakiej wymaga planowanie.

"System Oracle Retail jest dla nas idealnym rozwiązaniem ze względu na swoją elastyczność i możliwości konfiguracyjne. Ponadto do platformy ORPAS dodane jest narzędzie konfiguracyjne, które pozwala w łatwy sposób zbudować system planistyczny dostosowany ściśle do potrzeb użytkowników. Specyfika sieci SMYK, czyli planowanie sprzedaży różnorodnego asortymentu, m.in. ubrań, akcesoriów niemowlęcych i zabawek, wymaga właśnie takiego podejścia" - powiedział Tomasz Paszkowski, wiceprezes SMYK.

Projekt wdrożenia Oracle Retail w Grupie EM&F jest prowadzony przez zespół złożony z konsultantów firm partnerskich Oracle, własnych specjalistów oraz ekspertów Oracle Polska. W systemie informatycznym sieci SMYK na platformie ORPAS powstanie 5 aplikacji planistycznych. Aplikacja do planowania strategicznego posłuży do planowania celów długookresowych oraz rozwoju sieci w różnych krajach. Aplikacja do planowania finansowego pozwoli na szczegółowe zaplanowanie sprzedaży i dostaw w poszczególnych krajach. Planowanie sklepów pozwoli na dokładne wyznaczenie sklepom celi sprzedażowych. Pozostałe dwie aplikacje posłużą do planowania asortymentu.

Obecnie projekt znajduje się w fazie, w której zakończono etap analiz i ustalania docelowych procesów biznesowych, a także opisano konfigurację platformy ORPAS, która będzie te procesy wspierała. W kolejnych fazach zostaną zbudowane aplikacje oraz interfejsy pozwalające na integrację nowych aplikacji z istniejącym systemem transakcyjnym oraz hurtownią danych. Następnie planowane jest rozszerzanie platformy ORPAS - w pierwszym etapie obejmie ono wdrożenie modułu do prognozowania popytu, działającego na podstawie analizy danych historycznych.

Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top