Oracle Retail dla SMYK-a

 Grupa Empik Media & Fashion (EM&F) – lider na rynku produktów markowych, rozpoczęła wdrożenie systemu Oracle Retail do obsługi działalności handlowej swojej sieci SMYK. Planowany termin zakończenia projektu, to koniec stycznia 2008 roku.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

SMYK to wiodąca w Polsce firma z branży handlu detalicznego, zajmująca się sprzedażą produktów dla dzieci. Szybki wzrost liczby sklepów na terenie Polski i za granicą oraz plany rozwojowe (otwarcie sklepów w nowych krajach) spowodowały konieczność dokładniejszego planowania i kontrolowania operacji przedsiębiorstwa.

"Dotychczasowe narzędzia, jakich używał SMYK zaczynały okazywać się niewystarczające. Patrząc w przyszłość, firma zdecydowała się na wdrożenie zaawansowanego narzędzia do planowania, które w sposób szybki i dokładny pozwoliłoby tworzyć plany strategicznie, plany finansowe przepływu towaru oraz plany asortymentowe" - mówi Dariusz Stolarczyk, dyrektor działu operacyjnego i logistycznego Grupy EM&F.

Po analizie produktów dostępnych na rynku, SMYK zdecydował się na wdrożenie systemu Oracle Retail, dostarczającego platformę, zwaną ORPAS (Oracle Retail Predictive Application Server) z zaawansowanym silnikiem bazy danych, specjalnie przystosowanym do analitycznej pracy z danymi, jakiej wymaga planowanie.

"System Oracle Retail jest dla nas idealnym rozwiązaniem ze względu na swoją elastyczność i możliwości konfiguracyjne. Ponadto do platformy ORPAS dodane jest narzędzie konfiguracyjne, które pozwala w łatwy sposób zbudować system planistyczny dostosowany ściśle do potrzeb użytkowników. Specyfika sieci SMYK, czyli planowanie sprzedaży różnorodnego asortymentu, m.in. ubrań, akcesoriów niemowlęcych i zabawek, wymaga właśnie takiego podejścia" - powiedział Tomasz Paszkowski, wiceprezes SMYK.

Projekt wdrożenia Oracle Retail w Grupie EM&F jest prowadzony przez zespół złożony z konsultantów firm partnerskich Oracle, własnych specjalistów oraz ekspertów Oracle Polska. W systemie informatycznym sieci SMYK na platformie ORPAS powstanie 5 aplikacji planistycznych. Aplikacja do planowania strategicznego posłuży do planowania celów długookresowych oraz rozwoju sieci w różnych krajach. Aplikacja do planowania finansowego pozwoli na szczegółowe zaplanowanie sprzedaży i dostaw w poszczególnych krajach. Planowanie sklepów pozwoli na dokładne wyznaczenie sklepom celi sprzedażowych. Pozostałe dwie aplikacje posłużą do planowania asortymentu.

Obecnie projekt znajduje się w fazie, w której zakończono etap analiz i ustalania docelowych procesów biznesowych, a także opisano konfigurację platformy ORPAS, która będzie te procesy wspierała. W kolejnych fazach zostaną zbudowane aplikacje oraz interfejsy pozwalające na integrację nowych aplikacji z istniejącym systemem transakcyjnym oraz hurtownią danych. Następnie planowane jest rozszerzanie platformy ORPAS - w pierwszym etapie obejmie ono wdrożenie modułu do prognozowania popytu, działającego na podstawie analizy danych historycznych.

Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top