SPEC robi pierwszy krok ku nowemy systemowi ERP

CTPARTNERSSpółka CTPartners – należąca do grupy kapitałowej Infovide-Matrix, wygrała przetarg na „Usługi doradcze w projekcie ‘Reorganizacja służb informatycznych’”. Przedmiotem projektu jest reorganizacja działu IT SPEC S.A., w celu przygotowania Spółki do efektywnego wykorzystywania zasobów informatycznych oraz wdrożenia systemu ERP. Projekt oparty jest o standard ITIL v3.
Przeprowadzony w Spółce audyt pozwolił na zdefiniowanie obszarów, w których powinny zostać wdrożone usprawnienia, a także zidentyfikowanie luk pomiędzy stanem obecnym, a architekturą docelową. W SPEC S.A. występuje nierównomierne wsparcie procesów przez systemy informatyczne, a także rozproszenie aktualnie eksploatowanych systemów i aplikacji. Taki stan rzeczy jest przyczyną wielu nieefektywności funkcjonowania IT. Usprawnienie ich będzie osiągalne po zreorganizowaniu służb informatycznych i wdrożeniu najlepszych praktyk stosowanych w zarządzaniu usługami IT, zgodnie ze standardem ITIL. – mówi Andrzej Dańczak, Dyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji SPEC S.A.
Projekt rozpoczął się od przeprowadzenia weryfikacji i analizy ekonomicznej opłacalności outsuorcingu wskazanych obszarów działalności IT oraz weryfikacji oczekiwanych korzyści. Na dalszych etapach obejmie opracowanie i wdrożenie procesów IT zgodnie z ITIL w wersji 3, oraz dostosowanej do nich struktury organizacyjnej. W końcowej fazie projektu przewidziane zostały szkolenia dla kadry zarządzającej Spółki. Będą one dotyczyły między innymi zarządzania zmianą oraz zasad współpracy z usługową organizacją IT.

Zakończenie projektu zaplanowano na koniec roku 2010. Przeprowadzenie reorganizacji działu IT przyniesie następujące korzyści:
  • gwarantowany poziom informatycznego wsparcia procesów biznesowych,
  • skrócony i zagwarantowany czas usuwania awarii w systemach IT,
  • szybsze dostarczanie nowych usług IT użytkownikom sieci korporacyjnej,
  • wzmocnienie potencjału do podnoszenia jakości usług IT,
  • wyższą efektywność świadczonych usług IT dzięki rzetelnej kalkulacji kosztów usług,
  • optymalne zarządzanie zasobami IT,
  • wzrost wartości Spółki dzięki zwiększeniu efektywności usług IT wspierających procesy biznesowe,
  • zmianę kultury pracy – zorientowanie na zaspokojenie potrzeb klientów procesów.
Źródło: www.ctpartners.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top