Outsourcing bezpieczniejszy niż obsługa IT przez etatowych informatyków

wnpPoziom bezpieczeństwa gwarantowany przez zespół doświadczonych specjalistów outsourcera jest znacznie wyższy niż gdyby IT opiekował się informatyk zatrudniony na etacie u klienta - uważa Arnold Nowak, prezes zarządu w itelligence Sp. z o.o.
{MosModule module=Wiadomosc_Dzial}
Jego zdaniem, wbrew pozorom i mitom, dopiero nad wyoutsourcowaną częścią IT klient ma prawdziwą kontrolę.
Oczywistym jest też, że firmom prościej jest wynająć zewnętrznych specjalistów IT niż ich zatrudniać – kontynuuje Arnold Nowak. - Jest to przede wszystkim atrakcyjniejsze kosztowo, ale także elastyczniejsze rozwiązanie.
Nasz rozmówca przestrzega, że rozważanie tańszych dostawców outsourcingu jest tylko po części słuszne.
Oczywiście zawsze trzeba sprawdzać ceny, ale też i jakość – uważa prezes itelligence. - Wybrać rozwiązanie tanie nie jest dużym problemem, ale czy będzie ono satysfakcjonujące, to jest podstawowe zagadnienie.
Przy samym procesie wyboru, firma narażona jest na sporo ryzyk związanych np. ze źle sformułowanym zapytaniem ofertowym, czy też podpisaniem niepełnej umowy SLA.
Profesjonalny dostawca usług wskaże klientowi problematyczne obszary, nieprofesjonalny zaproponuje niższą cenę i po prostu podpisze kontrakt mając świadomość, że największy problem pojawi się wkrótce po stronie klienta – przestrzega Arnold Nowak.
Prezes itelligence radzi też, by przy wyborze dostawcy poświęcić trochę czasu na sprawdzenie, jakich procedur on przestrzega, a także jak te procedury i systemy działają w rzeczywistości.
Zdarza się, że usługodawca obiecuje dotrzymanie pewnych standardów na wyrost, będąc przekonanym, że szybko uruchomi brakujące systemy, czy też napisze kilka procedur – wyjaśnia nasz rozmówca. – Niestety to się z reguły nie udaje. Sprawnie działającą organizację oraz dobrze działające systemy buduje się latami. Są one efektem długofalowej strategii outsourcera, a nie spontanicznych działań pod klienta.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top