Rośnie znaczenie rozwiązań integrujących oprogramowanie ERP z automatyką przemysłową

wnpWyraźnie zauważamy rosnące znaczenie rozwiązań integrujących oprogramowanie klasy ERP/MRPII z automatyką przemysłową – mówi Michał Górecko, dyrektor ds. sprzedaży i współpracy z klientami BPSC.
Zdaniem naszego rozmówcy, sporą szansę na status najpopularniejszego dla sfery produkcyjnej mają rozwiązania typu MES, zapewniające zwrot kompleksowej informacji o realizacji zleceń produkcyjnych wprost z urządzeń je realizujących. Oczywiście pełne wykorzystanie takiego oprogramowania zapewnia zintegrowanie go z kompleksowym systemem ERP - wyjaśnia Michał Górecko. Jak zauważa przedstawiciel BPSC, coraz częściej przedsiębiorstwa poszerzają wykorzystywane oprogramowanie o rozwiązania dające nowe możliwości identyfikacji zdarzeń w poszczególnych miejscach procesu produkcyjnego.
Pełniejszy wymiar zarządzania i kontroli produkcji realizujemy m.in. poprzez wykorzystanie systemu kodów kreskowych czy RFID - wyjaśnia.
Dzięki intuicyjnemu charakterowi wprowadzania kompleksowych informacji o wszelkich operacjach prowadzonych w ramach zlecenia produkcyjnego eliminuje się potencjalne błędy w procesie pozyskiwania danych. Z drugiej strony można zyskać ogromną wiedzę wykorzystywaną w procesach podnoszenia efektywności, zarządzania kadrą pracowniczą czy wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w obrębie zarządzania produkcją.
Obserwujemy pogłębiającą się tendencję do odchodzenia od wykorzystywania systemu ERP w architekturze klient-serwer na rzecz modelu opartego o rozwiązania internetowe - zauważa Michał Górecko. - Ułatwienia związane ze zdalnym dostępem do wybranych, aktualizowanych na bieżąco informacji mogą mieć decydujące znaczenie dla określonych stanowisk w strukturze przedsiębiorstwa. Dlatego właśnie w ofercie pojawiają się takie aplikacje jak portal pracowniczy, panel sprzedawcy czy elektroniczna akceptacja faktur. Również aplikacja mHR, dedykowana zarządzaniu kapitałem ludzkim przedsiębiorstwa oraz aplikacja do zarządzania obiegiem dokumentów są w pełni dostępne poprzez przeglądarkę www. Stoimy jednak na stanowisku, że są pewne obszary systemu (głównie tzw. sfera back-office) które pozostając w ramach modelu klient-serwer mogą skuteczniej zapewniać osiąganie przewagi konkurencyjnej.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top