BPSC celuje w „MiŚe” i uruchamia nowy program partnerski

BPSCBPSC, dostawca systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem, intensyfikuje sprzedaż swoich rozwiązań na rynku małych oraz średnich przedsiębiorstw i uruchamia nowy program partnerski. Jest on skierowany do firm świadczących usługi na rzecz mniejszych podmiotów, w tym m.in. przychodni i niewielkich sieci medycznych.


BPSC od lat sprzedaje swoje systemy za pośrednictwem partnerów. To między innymi dzięki takim firmom jak Infovide-Matrix. ZETO Poznań, SI ALMA, Ratio Systems czy katowicki Proximus, chorzowski dostawca znacząco zwiększył liczbę wdrożeń. Teraz BPSC chce wykorzystać sprawdzony model na szerszą skalę, by dotrzeć do potencjalnych klientów z sektora MŚP.

Lep na MiŚe

To rynek, który od kilku lat staje się coraz bardziej istotny dla chorzowskiego dostawcy. W kwietniu br. BPSC wprowadziło na rynek Impuls EVO Start – flagowy system ERP oferowany w modelu wdrożeniowym dostosowanym do potrzeb rynku MŚP. To przede wszystkim za jego sprzedaż odpowiedzialni będą nowi partnerzy.
System Impuls EVO w oferowany w modelu Start z pewnością stanie się naszym hitem sprzedażowym. To wyjątkowa oferta na rynku, daje bowiem możliwość jednorazowego zakupu zaawansowanego rozwiązania informatycznego w zakresie całkowicie dostosowanym do potrzeb firmy w danym momencie. Co równie ważne, oprogramowanie to będzie rozbudowywane o kolejne funkcjonalności wraz z rozwojem organizacyjno-biznesowym przedsiębiorstwa. Oznacza to dla średniej firmy, że w przyszłości zniknie problem wymiany oprogramowania. Model Start zapewnia, że raz wdrożony, kompleksowy system będzie rósł wraz z jego użytkownikiem – przekonuje Arkadiusz Bała, Dyrektor Koordynator w BPSC S.A. odpowiedzialny za kanał partnerski.
Rynkowe puzzle

W odróżnieniu od dotychczasowego programu partnerskiego, nowy ma zachęcić do współpracy z chorzowską spółką nie tylko firmy specjalizujące się w sprzedaży systemów informatycznych, ale także dostawców rozwiązań komplementarnych do oferty chorzowskiego producenta.
Jesteśmy zainteresowani również współpracą z firmami, które do tej pory nie miały wiele wspólnego ze sprzedażą i wdrażaniem rozwiązań wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Chętnie podejmujemy współpracę np. z partnerami oferującymi rozwiązania klasy CAD/CAM czy też rozwiązania GIS-owe. Można wtedy osiągnąć ciekawy efekt synergii. Doskonale układa nam się również kooperacja z partnerami oferującymi swoim klientom infrastrukturę sprzętową. Mam tutaj na myśli np. firmy wyposażające magazyny w przesuwane regały czy też urządzenia identyfikujące. Chętnie nawiążemy współpracę z kolejnymi takimi podmiotami – tłumaczy Arkadiusz Bała, Dyrektor Koordynator w BPSC.
Najwięcej korzyści ze współpracy partner odniesie wtedy, gdy podniesie swoje kompetencje wdrożeniowe - wówczas może liczyć na dodatkowe przychody związane z implementacją i serwisowaniem systemu. BPSC nie wyklucza jednak innego modelu współpracy. Najprostszy zakłada, że partner wskazuje potrzeby klienta, a BPSC przejmuje na siebie całość działań, a tym samym kosztów handlowych, wdrożeniowych i później serwisowych.
Naszym celem było i jest nadal jak najszybsze usamodzielnienie się partnera czyli zbudowanie co najmniej jednego zespołu wdrożeniowego obok sprawnie działającego zespołu handlowego, nie jest to jednak wymóg decydujący o współpracy. Z założenia umowa partnerska jest bardzo liberalna – mówi Arkadiusz Bała.
BPSC zarzuca sieć

W sektorze MŚP duże nadzieje wiąże BPSC również z rynkiem służby zdrowia na którym dostawca jest aktywny od lat. Dzięki współpracy z SI ALMA, system ERP chorzowskiego producenta wdrożyło do tej pory kilkadziesiąt szpitali a także placówki niepublicznej ochrony zdrowia. W lipcu BPSC zdecydowało się wprowadzić ofertę dla przychodni i niewielkich sieci medycznych. To zestaw funkcjonalności systemu Impuls EVO, dostosowany funkcjonalnie do potrzeb mniejszych placówek medycznych. Rozwiązanie, dzięki mechanizmom ewidencji i podziału, umożliwia wyliczenie rentowności każdej gałęzi prowadzonej działalności medycznej: zarówno pod kątem jednostek organizacyjnych (placówek medycznych), miejsca powstawania kosztów (np. poszczególnych kontraktów z NFZ) jak również działalności prywatnych gabinetów czy poszczególnych procedur medycznych. Może współpracować z dowolnym systemem części "białej" i dowolnym systemem rozliczeń z NFZ.
System wdrażamy już u pierwszych klientów. Rynek mniejszych placówek medycznych jest jednak zdecydowanie większy niż rynek szpitali, dlatego czujemy potrzebę rozbudowy kanału partnerskiego także w tym obszarze. Chcemy, by Impuls EVO w modelu Start osiągnął podobną pozycję na rynku mniejszych placówek medycznych jak Impuls EVO na rynku szpitali – wyjaśnia Arkadiusz Bała z BPSC.
W tym roku kanał partnerski BPSC powiększył się już o kilkanaście firm. Do grona partnerów dołączył m.in. poznański Komputronik API, Chodrom z Siedlec, Aplikom z Łodzi oraz Stigo z Krakowa. BPSC rozpoczęło także współpracę z firmą Doradztwo Personalne Manager (DPM), której działania koncentrują się na sprzedaży systemu mHR wspierającego zarządzanie kapitałem ludzkim. Do końca tego roku BPSC chce podpisać umowy z kolejnymi kilkunastoma partnerami odpowiedzialnymi za sprzedaż systemu Impuls EVO oraz mHR.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top